connebeest;1729792 wrote:
Bart Aertgeerts;1729761 wrote:
Ik heb het niet zozeer om de persoonlijke commentaar in het artikel, wel over de feiten van de niet-werkende IT:
http://t.co/TdgKuxLM
Hoe kan zoiets. Is dat zo onmogelijk om iets werkend af te leveren? Is dat onwil? Is dat onkunde? Om razend kwaad van te worden! :x
Omdat te weten moet je in IT werken denk ik.
Er is bijna niets dat meteen werkt zoals het moet in de IT, en al zeker niet bij de overheid.
en dat begint vaak al met het management, daar worden vaak de strategische fouten gemaakt. Een tool kiezen die totaal niet geschikt is voor het gevraagde (deze moet dan zwaar gecustomiseerd worden met alle gevolgen vandien). Vervolgens nemen ze een leverancier die alles outsourced naar India, bemoeilijkt communicatie altijd -> strikte opvolging nodig ... en het mag niets kosten.
Vrager die eigenlijk niet weet wat hij wil en er dan maar continue met de pet naar gooit. Scope die continue wijzigt enz.
En ook het gegeven, dat men vaak niet compleet er met de spons wenst over te gaan en vanaf nul wil starten. Het heeft soms geen zin om heel oude handelingen te automatiseren -> concept moet gewoon in zijn geheel herbekeken worden.