Subsidie installatie regenwaterinstallatie

• Tags Aannemer administratie premies regenwater regenwaterput subsidie
  • Lid geworden
    12 sep 2022
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    Hey iedereen,

Deze zomer hebben we een regenwaterput + installatie/aansluiting laten plaatsen.
    Het contract hiervoor was in april getekend.
    Tijdens de gesprekken met de aannemer was er gezegd dat er subsidies zouden zijn voor deze plaatsing.

Aangezien de plaatsing in augustus was hebben we later pas het voorschot factuur (juli) en finale factuur (augustus) moeten betalen.

Nu bleek dat de subsidie regeling voor regenwaterinstallaties is stopgezet sinds juni dit jaar?

Weet iemand hier of een contract/verkoopsovereenkomst voor deze datum toch nog zou tellen?

Ik heb met iemand van de vlaamse overheid aan de telefoon gehangen, hij zei van niet.

Maar toen ik hoorde dat de overheid pas in april/mei de beslissing had gemaakt om dit stop te zetten (en niet ruim op voorhand) en om dan al meteen in juni dit daadwerkelijk uit te voeren, leek mij dit toch wel richting "int zak gezet" om het zo even sterk uit te drukken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

subsidie kan je pas krijgen als het werk effectief is uitgevoerd.
    Werk is uitgevoerd en dan factuur van beeindigiging van de werken.

Normaal staan er bij subsidieregelingen toch wel voorwaarden waar je aan moet voldoen om er voor in aanmerking te komen. Lees deze aandachtig na.

Subsidies kan je pas aanvragen vanaf de eindfactuur ontvangen is. Dus helaas valt dit er niet meer onder en is het plaatsen van de regenwaterput inderdaad niet meer opgenomen in deze categorie (waarbij de inkomensgrens ook werd aangepast :( )

Bedankt allen voor de feedback.
    Jammer genoeg ook niet onder fluvius.

Het is alleen een beetje zuur dat dit nu zo snel door de overheid is beslist en geactiveert. Meeste installaties tussen tekenen contract en daadwerkelijke plaatsing is toch wel een paar maanden en daar is helemaal geen rekening mee gehouden lijkt mij.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan