• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

sturing via internet

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.213
Punten
113
iemand recent een project uitgevoerd met het aansturen van een elektrisch slot via een app?

ik heb een toegang nodig op een "tuinpoort" voor een grote groep mensen, wisselend
maar is geen "beveiligingsprobleem"

en dacht een app te zoeken, zoals Niko connected switch (maar niet meer nieuw te krijgen ?)
of Tahoma van Somfy ook al bekeken, maar vind ik er wat over

iemand beter idee?

alvast bedankt.

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.757
Punten
113
iemand recent een project uitgevoerd met het aansturen van een elektrisch slot via een app?

ik heb een toegang nodig op een "tuinpoort" voor een grote groep mensen, wisselend
maar is geen "beveiligingsprobleem"

en dacht een app te zoeken, zoals Niko connected switch (maar niet meer nieuw te krijgen ?)
of Tahoma van Somfy ook al bekeken, maar vind ik er wat over

iemand beter idee?

alvast bedankt.
Velleman relais kaart?

Zoek eens op "relais sturen met gsm/internet/app"

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.213
Punten
113
bedankt voor de tip, ik kijk het na

ik heb wel probleem met "relais" in denk dat een puls nodig is op elektrisch slot, 99% zeker

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
4.326
Punten
113
Eens googelen RTU5015, RTU5024, RTU5035 of GSM garagedeuropener.

Dit zijn GSM-ontvangers. Enkel een prepaid-simkaartje van 5€/j nodig. Als een geautoriseerd nummer er naar belt (enkel laten rinkelen, geen connectie nodig als ik me niet vergis - wel risico op broekzaktelefoontjes), dan gaat het relais aan. Kan ook met puls werken, dacht ik, en na x tijd weer een puls om poort te sluiten ook mogelijk dacht ik. Misschien niet bij alle versies. Sommige hebben ook inputs om een ‘event’ te melden met een sms of een oproep.
En dacht ook tijdslots definieerbaar per tfnummer.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
4.326
Punten
113
Bestaan blijkbaar ook met bluetooth...
En er is ook een app die het ‘bellen’ uitvoert voor de 5035: app openen en tf schudden, en poort gaat open. Geen broekzak-belletjes meer.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.213
Punten
113
bedankt DIY
dit is perfecte oplossing
alternatief zou zijn zelfde zonder SIM-kaart maar met netwerk thuis
kost SIM is voor mij zelfs gratis, 5 inbegrepen in abo ;-)

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan