• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

studeren, werk zoeken, everything

Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
1.268
Waarderingsscore
0
Punten
0
als je geen ervaring hebt, is het inderdaad zeer moeilijk om werk te vinden. Toen ik studeerde (boekhouden) zeiden ze allemaal dat werk vinden totaal geen probleem was...Yeah right! Op alle posten vroegen ze minstens 3 jaar ervaring, ja dat had ik niet.

Ik heb nog chance gehad en ben maar iets meer dan een half jaar werkloos geweest.

Dat verhaal zal je vaker tegenkomen.

Enige goede raad die ik kan geven: wil je echt studeren: doe het, desnoods via avondonderwijs, anders zal je er spijt van blijven hebben.
 

bonte

Lid
Lid geworden
1 dec 2007
Berichten
776
Waarderingsscore
0
Punten
16
ook wij zitten een beetje in deze situatie. We mogen niet klagen qua loon, maar zijn toch aan het kijken naar mss iets anders. Ik Ing Computerwetenschappen en zijn analyste (weet de juiste term niet) via de Open Universiteit.



kosten zijn relatief laag, maar zelfdiscipline zal wel vereist zijn.
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.697
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zeg, ik lees hier dat ze tegenwoordig voor de minste job een universitair diploma vragen. Wel, wij hebben net de tegenovergestelde ervaring. Steeds meer zie je dat een diploma van het korte type gevraagd wordt voor jobs die best veel verantwoordelijkheid vragen. Op die manier is het moeilijk om ergens 'in te stappen'. Want je diploma is te hoog, en voor de echt hogere jobs heb je dan weer te weinig ervaring. Al heb ik de ervaring dat goed bluffen tegenwoordig dé strategie is. Terwijl mijn 'piste' altijd eerlijkheid is geweest.



Om terug te komen op dat voortstuderen. Ik wilde dat vroeger ook maar nu komt het er gewoon niet meer van. Zo tot mijn 28ste of zo was het een bewust plan, maar nu ik 33 word is dat plan aan de kant geschoven. Ik heb een huis nu, ben getrouwd, heb een drukke baan, druk sociaal leven (vrijwillig organiseren van groot evenement),...

Ik zou dus zeker aanraden om het te doen als je jonger bent. Dan is het ook geen probleem om even wat minder te verdienen. Maar als je dertig bent wil je dat financiële kantje niet meer opgeven.



Wat ik bijvoorbeeld ook een probleem vind: stel nu dat ik bijvoorbeeld als 35-jarige de overstap naar het onderwijs wil zetten. Dat is toch onmogelijk? Een volledige lessenrooster is moeilijk om vast te krijgen en een vast contract is al helemaal een utopie. Ik stel me daar enigszins vragen bij: zo blokkeer je toch de instroom van goede krachten?
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Kenny wrote:
Mayx



Probeer te gaan voor Analyste. Er zijn nu eenmaal weinig vrouwen in de ICT wereld en dit is vaak niet zonder reden.

Ook mijn vrouwke heeft Informatica gestudeerd en heeft ondertussen 2 jaar programmeren achter de rug. Ze is het al kotsmoe !



Gisteren heeft ze contract getekend als Analyste.

Haar taak zal zijn de wensen van de klant overbrengen op de programmeurs. Ik ben ervan overtuigd dat dit voor haar een betere job is.

Ze komt zo meer in contact met andere mensen.



Voor de rest zou ik zeggen SUCCES!!!
Programmeurs die dat niet kunnen (het probleemgebied van de klant/gebruiker omzetten naar een goed technisch domein-model) zullen in de nabije toekomst geen lang leven beschoren zijn.

Programmeurs die enkel nog maar code tikken zijn een uitsterven ras, en maar goed ook. :)



felix wrote:
Zeg, ik lees hier dat ze tegenwoordig voor de minste job een universitair diploma vragen.
ik stel me daar toch ook wel vragen bij.

Als je iemand aanwerft met een universitair diploma voor een jobke dat bij wijze van spreken door iedereen kan uitgevoerd worden, dan ga je die persoon toch wel naar z'n univ. dipl. moeten betalen.

Om nog maar te zwijgen over het feit of er wel veel mensen zijn die 5 jaar gezwoegd hebben om hun univ. dipl. te behalen, en dan een job gaan uitoefenen 'onder hun niveau'. Hebben ze daar dan 5 jaar of meer voor gezwoegd ?
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
898
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb als 28-jarige de overstap naar het onderwijs gezet. Ik had direct een voltijds lessenrooster binnen 1 en dezelfde school. Ik had na drie jaar (dus sinds vorig jaar) een halftijdse benoeming die ondertussen uitgebreid is naar voltijds. En in die 4 jaar dat ik in het onderwijs sta is er een bouw en twee kinderen bijgekomen op het pivéfront.



Het kan dus perfect zonder drama. Je moet gewoon een beetje uit je doppen kijken en de kansen grijpen wanneer ze zich voordoen. Nu ja, ik heb makkelijk praten, want ik ben een all-rounder die van veel markten thuis is en die van nature uit ook enorm veel interesses heeft, dus ik ben met veel uitdagingen content. Dat kan gaan van een nieuwe hobby, tot het moederschap, tot een nieuwe studie, tot ....
 

k9

Lid
Lid geworden
29 mrt 2006
Berichten
625
Waarderingsscore
0
Punten
16
Mayx wrote:
sommige weten dat ik nog een droom heb. ik wil terug gaan studeren. nu, dat dat er staat aan te komen dat leidt geen twijfel. maar ik zit een beetje verveeld met de vraag: wat?



nu denk ik langs de ene kant, ik doe wat ik graag zou doen, rechten. maar als ik dan naar de toekomst kijk... 5 jaar studeren voor advocaat en dan moet je er nog inees door zijn. en dan minstens 2 jaar baliewerk wat peanuts verdient (ik heb nu eenmaal een bouw af te betalen) en dan moet je nog binnengeraken in een kantoor want op jezelf beginnen is minder en minder een optie aan het worden hier in ons belgenlandje.



er is nog iets wat mij interseert. het is niet mijn kinderdroom maar het zou een intersante richting zijn. ICT oftwel DAE. wat het is wil ik jullie besparen. google is your friend :)



en dan brengt dit me op het volgende. Ik surf hier end aar zo wat rond op forums (ook professionele forums) en ik lees en hoor tegenstrijdige berichten. overal rond, in de media ed hoor je dat ze schreeuwen om hooggeschoolde mensen. en dan surf je op de vdab site en kom je dit tegen:

http://forum.vdab.be/forum/viewThread.jsp?forum=11&thread=69920



ik hoor ook van verschillende mensen die het zo moeilijk lijken te hebben om een deftige job te vinden. een vriendin van mij ook al. bedrijf waarz e werkt gaat failliet, schoon cv, maar vindt maar geen werk. en ik kan echt wel zeggen dat ze gemotiveerd is.



enerzijds wil ik doodgraag terug gaan studeren maar anderzijds ben ik bang van die zekerheid van een goedbetaalde job (wat ik nu heb) te laten wegvallen.

overal waar je gaat als pas afgestudeerde schijn je ervaring te moeten hebben om te mogen beginnen. maar nu spreken we van een vicieuze cirkel want als je nergens mag beginnen kan je geen ervaring opdoen (ik zou in een heel andere richting studeren dus zoiezo zou mijn ervaring van nu niet kunnen tellen)



doe ik paranoia? of is dit toch enigzins gegrond... pfff ik wetet niet meer.wat is jullie mening



ja amai tis ne serieuzen boterham geworden.



Je hebt ervaring (in vele gevallen is dit overlappend hoor) en als je zoekt vind je wel wat hoor. IK ken er ook die geen werk vinden en die zoeken iets zo speciaals en perfect dat ze niks vinden, tja.



ICT is wel nog goed een job te vinden. Misschien niet perfect tegen het loon en voorwaarden dat je wil, maar eens je die hebt kan je iets anders en beter zoeken.
 
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
1.199
Waarderingsscore
0
Punten
0
Liesbethje wrote:
rechten studeren zou trouwens heel anders kunnen uitdraaien dan wat je ervan denk hoor... I know ik zit in de branche...

Mijn zus zit nu trouwens in haar laatste jaar rechten en zij zegt ook dat al wie gestart was met het plan om advocaat te worden, die plannen al lang heeft opgeborgen. Het lijkt heel leuk als je aan de studies begint, maar het is meestal toch niet wat je ervan verwacht. En zoals je zegt, alleen zal je geen kantoor uit de grond stampen, je zal de eerste jaren als stagiaire de rottigste zaken moeten doen, veel pro deo, slecht betaald worden,...



met rechten kan je toch oneindig veel kanten uit als je geen advocaat wil worden?

da's toch ook een beetje all-round diploma voor een heleboel andere functies?
 
Lid geworden
30 nov 2007
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
Geen toekomstperspectief als advocaat?



Ik begin in juli aan mijn stage bij de balie, heb 2 sollicitaties gedaan en verdien een stuk meer als de gemiddelde stagair. Der is werk genoeg hoor, er zijn kantoren die hun plaatsen amper opgevuld krijgen, maar ik kan begrijpen dat een combinatie met een job natuurlijk niet van de poes is. Als dit is wat je echt wilt, zou ik er toch nog eens over nadenken..







Mvg
 
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.132
Waarderingsscore
0
Punten
0
F-B wrote:
Kenny wrote:
Mayx



Probeer te gaan voor Analyste. Er zijn nu eenmaal weinig vrouwen in de ICT wereld en dit is vaak niet zonder reden.

Ook mijn vrouwke heeft Informatica gestudeerd en heeft ondertussen 2 jaar programmeren achter de rug. Ze is het al kotsmoe !



Gisteren heeft ze contract getekend als Analyste.

Haar taak zal zijn de wensen van de klant overbrengen op de programmeurs. Ik ben ervan overtuigd dat dit voor haar een betere job is.

Ze komt zo meer in contact met andere mensen.



Voor de rest zou ik zeggen SUCCES!!!
Programmeurs die dat niet kunnen (het probleemgebied van de klant/gebruiker omzetten naar een goed technisch domein-model) zullen in de nabije toekomst geen lang leven beschoren zijn.

Programmeurs die enkel nog maar code tikken zijn een uitsterven ras, en maar goed ook. :)





Voor kleine project ok maar op vele grote projecten komen programmeurs zelden in contact met de eindklant... daarvoor zijn er analysten.



Op u 2 punt geef ik u wel groot gelijk :)



Ik denk dat je wil zeggen is een programmeur moet tevens denken als een analyst (op vlak van mogelijkheden technisch/praktisch)? Tis niet aan de programmeur om telkens als een klant een opmerking maakt over de plaatsbepaling van een textveld om fysiek in contact te komen. Het werk zou zich nogal ophopen :)

Een goede analyse vermijdt een hoop miserie!!!



Voor de rest kan ik je inderdaad wel volgen. De tijden van bureaukes van 1.5 op 1.5, met hier een nerd in, is voorbij :) (gelukkig maar!)
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
Kenny wrote:
F-B wrote:
Kenny wrote:
Mayx



Probeer te gaan voor Analyste. Er zijn nu eenmaal weinig vrouwen in de ICT wereld en dit is vaak niet zonder reden.

Ook mijn vrouwke heeft Informatica gestudeerd en heeft ondertussen 2 jaar programmeren achter de rug. Ze is het al kotsmoe !



Gisteren heeft ze contract getekend als Analyste.

Haar taak zal zijn de wensen van de klant overbrengen op de programmeurs. Ik ben ervan overtuigd dat dit voor haar een betere job is.

Ze komt zo meer in contact met andere mensen.



Voor de rest zou ik zeggen SUCCES!!!
Programmeurs die dat niet kunnen (het probleemgebied van de klant/gebruiker omzetten naar een goed technisch domein-model) zullen in de nabije toekomst geen lang leven beschoren zijn.

Programmeurs die enkel nog maar code tikken zijn een uitsterven ras, en maar goed ook. :)





Voor kleine project ok maar op vele grote projecten komen programmeurs zelden in contact met de eindklant... daarvoor zijn er analysten.



Op u 2 punt geef ik u wel groot gelijk :)



Ik denk dat je wil zeggen is een programmeur moet tevens denken als een analyst (op vlak van mogelijkheden technisch/praktisch)? Tis niet aan de programmeur om telkens als een klant een opmerking maakt over de plaatsbepaling van een textveld om fysiek in contact te komen. Het werk zou zich nogal ophopen :)

Een goede analyse vermijdt een hoop miserie!!!



Voor de rest kan ik je inderdaad wel volgen. De tijden van bureaukes van 1.5 op 1.5, met hier een nerd in, is voorbij :) (gelukkig maar!)



volgens mij hebben jullie nog niet veel meegewerkt aan grote projecten.

Een goede analyse, wat is dat, tegenwoordig zijn ze nog altijd aan het analyseren wanneer het in produktie moet gaan.

Zwijg mij maar algauw van de huidige generatie van analisten, veel blabla en achteraf kan de programmeur het allemaal oplossen ja.

Merk het hier dagelijks.



Veel van die luchtverkopers hebben nog niet eens ervaring met IT en zij moeten dan gaan zeggen hoe het moet met alle gevolgen vandien :roll: .

Wij noemen dat documentgeneratoren, hoe omschrijf ik een probleem van 2 lijntjes in een document van 50 pagina's dik (om vervolgens nog de helft te vergeten) :twisted:
 
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
1.753
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mientje wrote:
Liesbethje wrote:
rechten studeren zou trouwens heel anders kunnen uitdraaien dan wat je ervan denk hoor... I know ik zit in de branche...

Mijn zus zit nu trouwens in haar laatste jaar rechten en zij zegt ook dat al wie gestart was met het plan om advocaat te worden, die plannen al lang heeft opgeborgen. Het lijkt heel leuk als je aan de studies begint, maar het is meestal toch niet wat je ervan verwacht. En zoals je zegt, alleen zal je geen kantoor uit de grond stampen, je zal de eerste jaren als stagiaire de rottigste zaken moeten doen, veel pro deo, slecht betaald worden,...



met rechten kan je toch oneindig veel kanten uit als je geen advocaat wil worden?

da's toch ook een beetje all-round diploma voor een heleboel andere functies?



inderdaad, maar aan Mayx haar uitleg te horen wil ze precies enkel advocaat worden... de meeste mensen die rechten gestudeerd hebben komen totaal niet in de advocatuur terecht. Je kan in de meest uiteenlopende functies terechtkomen.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
Mayx is eigenlijk nog op de dool en verwacht een boeiende job te hebben die ook nog eens dik betaald wordt. Zij is ook nog vrij jong, vandaar het continue veranderen. Op mijn 20 jaar wist ik ook nog niet goed wat ik wou.



Echter, ze moet een keuze maken, daar voor gaan en achteraf daar dan ook de consequenties van dragen.



Las ook van dat sommigen het blijkbaar als hun recht beschouwen dat iemand met een universitair diploma sowieso een dikke pree moeten hebben. Dat getallen ingeven te min is enz., welcome to the real world.

Een universitair heeft niet meer privileges dan bv. ne A2, heeft enkel meer kans om hoger op te klimmen.



Tegenwoordig kunnen ze hele straten plaveien met hun diploma's, dus waarom zou een firma dan geen universitair aannemen voor een simpel job. Ga maar eens kijken bij financiële instellingen, om vervolgens daar telkens interim jobkes te doen voor telkens 6 maanden lang en maximaal 3 keer verlengd. Daarna -> buiten en ander interimmerke :roll:



Mayx, no offense hé
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.697
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tja, maar echt veel kaas hebben de meeste bedrijven dan ook niet van hrm gegeten. Of het is dan toch beschimmelde kaas :wink: .
 
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.132
Waarderingsscore
0
Punten
0
kidcool wrote:
Kenny wrote:
F-B wrote:
Kenny wrote:
Mayx



Probeer te gaan voor Analyste. Er zijn nu eenmaal weinig vrouwen in de ICT wereld en dit is vaak niet zonder reden.

Ook mijn vrouwke heeft Informatica gestudeerd en heeft ondertussen 2 jaar programmeren achter de rug. Ze is het al kotsmoe !



Gisteren heeft ze contract getekend als Analyste.

Haar taak zal zijn de wensen van de klant overbrengen op de programmeurs. Ik ben ervan overtuigd dat dit voor haar een betere job is.

Ze komt zo meer in contact met andere mensen.



Voor de rest zou ik zeggen SUCCES!!!
Programmeurs die dat niet kunnen (het probleemgebied van de klant/gebruiker omzetten naar een goed technisch domein-model) zullen in de nabije toekomst geen lang leven beschoren zijn.

Programmeurs die enkel nog maar code tikken zijn een uitsterven ras, en maar goed ook. :)





Voor kleine project ok maar op vele grote projecten komen programmeurs zelden in contact met de eindklant... daarvoor zijn er analysten.



Op u 2 punt geef ik u wel groot gelijk :)



Ik denk dat je wil zeggen is een programmeur moet tevens denken als een analyst (op vlak van mogelijkheden technisch/praktisch)? Tis niet aan de programmeur om telkens als een klant een opmerking maakt over de plaatsbepaling van een textveld om fysiek in contact te komen. Het werk zou zich nogal ophopen :)

Een goede analyse vermijdt een hoop miserie!!!



Voor de rest kan ik je inderdaad wel volgen. De tijden van bureaukes van 1.5 op 1.5, met hier een nerd in, is voorbij :) (gelukkig maar!)



volgens mij hebben jullie nog niet veel meegewerkt aan grote projecten.

Een goede analyse, wat is dat, tegenwoordig zijn ze nog altijd aan het analyseren wanneer het in produktie moet gaan.

Zwijg mij maar algauw van de huidige generatie van analisten, veel blabla en achteraf kan de programmeur het allemaal oplossen ja.

Merk het hier dagelijks.



Veel van die luchtverkopers hebben nog niet eens ervaring met IT en zij moeten dan gaan zeggen hoe het moet met alle gevolgen vandien :roll: .

Wij noemen dat documentgeneratoren, hoe omschrijf ik een probleem van 2 lijntjes in een document van 50 pagina's dik (om vervolgens nog de helft te vergeten) :twisted:



Hehe Bij Dolmen hadden we onze eigen analysten, en inderdaad soms moet je hun op hun vingers tikken als iets technisch niet mogelijk is(tenzij het de performance naar onder sleept) Ik heb inderdaad nog maar enkele projecten gedaan (ben dan ook nog maar 24) maar ik heb wel de eer gehad om aan 1 van de grootste projecten van dolmen te werken (Kruispunt bank der Belgische Ondernemingen (KBO) bij de FOD economie)



Ik wil me niet inbeelden hoe het moet zijn als de klant rechtstreeks aan je bureau Hollandse vragen komt stellen ....??



En inderdaad Analysten zijn Documenten schijters :p Maarja der zijn nu mensen die graag lullen ;)
 

dragonfly

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
2.387
Waarderingsscore
1
Punten
38
IT zou ik je afraden, als je eerst nog 3j moet studeren en dan werk zoeken ga je niet veel verdienen. Iedereen begint onderaan of begint hoog maar valt snel. Dus ik heb ook een beetje een degout van Project Managers en Analisten van 25-30 jaar die ik op technisch gebied zo onder tafel praat. En zij moeten dan een project leiden of uittekenen.



Als advocaat ga je misschien iets langer studeren maar de centen gaan wel binnenrollen binnen 7-8 jaar. De vraag is als je het financieel en mentaal kan overbruggen.



Ik heb meer 2j geleden alles opgegeven, job, auto, gsm, laptop, ... om zelfstandig (IT-nerd hier) te beginnen. Dat is iets wat ik wilde doen VOOR ik een huis kocht, een klein beetje zekerheid is op zo'n momenten wel handig. maar misschien verdient je vriend wel veel geld hé 8)
 
Lid geworden
28 mei 2006
Berichten
1.357
Waarderingsscore
1
Punten
0
Mayx wrote:
wat ikz eker NIET wil dat is doen zoals ik gedaan heb. ik heb m'n zin gedaan vroeger, wilde multimedia doen, wist dat er geen toekomst in zat (again zoals fattie zegt: dr zijn maar een paar goeie bedrijven en de markt is verzadigd) en hebbet toch gedaan. met alle gevolgen vandien. Ik ben nu commercieel assistente verdorie.



Hoe meer ik hier van je lees, hoe harder ik twijfel of je dit wel moet gaan doen. Het lijkt me duidelijk dat je vooral weet wat je niet wil. Maar helemaal niet zo goed wat dan wel. Of eigenlijk weet je dat wel: je wil ALLES, het grote ideaal. Dan heb ik nieuws voor je: dat ideaal bestaat niet. Voor elke keuze die je maakt, zal je offers moeten brengen en toegevingen moeten doen. Als ik lees hoe erg je vasthoudt aan je financieel comfort, twijfel ik eraan of je echt klaar bent om ervoor te gaan.



De advocatuur, je ideaal, is om die reden al afgeschreven. Maar hoeveel weet je over die richting DAE. Hoeveel toekomst zit daarin. Het lijkt me iets wat nu even hypet maar waar uiteindelijk geen enorm potentieel in zit. In hoeveel bedrijven kan je hiermee terecht en hoeveel volk hebben die nodig? En hoe veel interessanter is het werk dan ICT? Misschien vergis ik me, maar dreig je niet dezelfde fout te maken als met multimedia?
 

pee

Lid geworden
24 apr 2006
Berichten
221
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik vind IT het overwegen waard, maar dan niet gaan voor een "technische job ( dat soort werk kan immers goedkoper gedaan worden in het buitenland ) :



tblijft een feit dat technologie heel belangrijk is



tegelijkertijd is het zo dat IT tot op vandaag bitter weinig inlevingsvermogen heeft getoond voor haar interne klant : er gaapt dan ook een enorme kloof tussen die twee



als je over goede communicatie vaardigheden beschikt EN interesse hebt in IT, zijn er op termijn nog heel wat boeiende en goed betaalde jobs voor je te vinden



IT heeft op korte termijn grote nood aan meer communicatie talent en tevens aan management vaardigheden want vandaag de dag zit de sector vol met "doorgegroeide techneuten" die het liefst van al met hun systemen spelen, maar geen idee hebben waarom en voor wie ze het allemaal doen



pee
 
G

Guest

Guest
nog even over de opleiding rechten:

mijn man is jurist van opleiding, en die werkt in een bedrijf, en niet eens op een juridische dienst ofzo hoor? Je kan met een licentie rechten alle kanten uit;

van zijn studiegenoten die nu nog zijn vrienden zijn, zijn er 2 advocaat,en de andere 12 die ik regelmatig zie zijn allemaal elders terechtgekomen: bank, bedrijven, ambtenaar....
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
pee wrote:
IT heeft op korte termijn grote nood aan meer communicatie talent en tevens aan management vaardigheden want vandaag de dag zit de sector vol met "doorgegroeide techneuten" die het liefst van al met hun systemen spelen, maar geen idee hebben waarom en voor wie ze het allemaal doen



pee



IT heeft nood aan gedreven personen en managers die weten waarover ze praten, niet aan psychologen die gebombardeerd worden tot projectleider enz. Wat jij daar schrijft klopt misschien voor een aantal bedrijven maar zeker niet voor financiële instellingen al. Want daar zit het vol met egotrippers die vooral bezig zijn met zichzelf belangrijk te maken (en dat zijn zelden IT'ers van opleiding).



Als bv. het management al zegt tegen de IT: wij hebben beslist dat produkt x zal gebruikt worden als developmenttool binnen ons bedrijf. Wij weten dat weinigen daar akkoord mee zullen zijn, maar het management heeft dit beslist. Nou dan weet je het wel. Oh ja en die zogenaamde managers zijn enige tijd later dan met een gouden handdruk vertrokken, hun produkt nooit van de grond geraakt.



Mayx: weeg even alles af, want jij bent nog duidelijk aan het zwalpen.

In de IT zijn reeds vele hypes geweest (Java, Linux etc), om de zoveel tijd stoten ze zo wel iets door iedereen zijn strot.
 

pee

Lid geworden
24 apr 2006
Berichten
221
Waarderingsscore
0
Punten
0
kidcool wrote:
pee wrote:
IT heeft op korte termijn grote nood aan meer communicatie talent en tevens aan management vaardigheden want vandaag de dag zit de sector vol met "doorgegroeide techneuten" die het liefst van al met hun systemen spelen, maar geen idee hebben waarom en voor wie ze het allemaal doen



pee



IT heeft nood aan gedreven personen en managers die weten waarover ze praten, niet aan psychologen die gebombardeerd worden tot projectleider enz. Wat jij daar schrijft klopt misschien voor een aantal bedrijven maar zeker niet voor financiële instellingen al. Want daar zit het vol met egotrippers die vooral bezig zijn met zichzelf belangrijk te maken (en dat zijn zelden IT'ers van opleiding).



Als bv. het management al zegt tegen de IT: wij hebben beslist dat produkt x zal gebruikt worden als developmenttool binnen ons bedrijf. Wij weten dat weinigen daar akkoord mee zullen zijn, maar het management heeft dit beslist. Nou dan weet je het wel. Oh ja en die zogenaamde managers zijn enige tijd later dan met een gouden handdruk vertrokken, hun produkt nooit van de grond geraakt.



Mayx: weeg even alles af, want jij bent nog duidelijk aan het zwalpen.

In de IT zijn reeds vele hypes geweest (Java, Linux etc), om de zoveel tijd stoten ze zo wel iets door iedereen zijn strot.





het probleem is nu net dat er bitter weinig echte CIO's zijn : IT'ers die echt invloed hebben en een zegje op het allerhoogste niveau binnen een bedrijf



net zoals je komt te zeggen : IT is de enige sector die praat over een zogenaamde hype cycle : produkten of kreten die een tijdje hot zijn, waarvan het merendeel echter na een tijdje weer in het gat van desillusie vallen , 1000den euros later natuurlijk, op naar de volgende hype, vele andere takken binnen een bedrijf kunnen zichzelf zo iets niet permitteren ( natuurlijk is IT op zich erg jong en evolueert alles snel , maar toch )



IT slaagt er ook zelden in, voor zichzelf te zorgen, zichzelf als het ware te automatiseren, dikwijls is de reden dat er hiervoor geen budget losgepeuterd kan worden...dit dan weer omdat al die it'ers er niet in slagen om de taal van de budgethouder te spreken...



on topic : iemand die deze kloof mede weet te dichten, en IT in een mensentaal kan uitleggen heeft een leuke toekomst , java en weet ik wat zijn technische dingen, die op een ander veel goedkoper kunnen, hierin is er hier ( Bezlgie ) enkel echt een toekomst indien je hier echt goed, goed in wordt, wellicht stop je dan beter energie in een opleiding rechten
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
Mayx:



dat zegt ook niemand, we willen gewoon aantonen dat IT niet altijd is wat het lijkt. Veel hypes en afgeleide produkten waar eigenlijk geen behoefte aan is maar die door slimme marketingjongens als zijnde onmisbaar worden gepromoot.



Is er een markt voor dat DAE gedoe, indien ja go for it zou ik zeggen, indien niet, zoek dan iets anders en leer DAE desnoods als hobby.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan