studeren, werk zoeken, everything

MR

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Om ook maar eens een tip te geven:

Probeer 1 grote stap (job opgeven/studeren) onder te verdelen in meerdere kleintjes.

Voorbeeldjes:

- Ik heb bijvoorbeeld eens 5 lessen access gevolgd bij syntrawest. Achteraf bekeken weinig interessant maar de werkgever betaalde en het feit dat je eens opvalt als gemotiveerde werknemer is ook mooi meegenomen.

- Spaar eens al je verlof op en doe eens een maand vrijwilligerswerk in binnen- of buitenland.

Ik heb zelf ook geïnformeerd om weer opnieuw te gaan studeren maar ik heb links en rechts praktijkervaringen gehoord van anderen en de richting die ik wilde volgen(master industrieel ontwerp) lijkt me nu te theorethisch, te chaotisch omdat je 2 jaar tegelijk doet als je al bachelor bent en dat in de praktijk blijkbaar niet goed werkt (lessen die overlappen, plots wegvallen,...).

Ik heb nu wel een ondernemingsnummer aangevraagd voor een bijberoep en ik zal daar wel mijn creativiteit in kwijt kunnen (ontwerp vanuit de ervaring als service-technieker metaal/electromechanica). We zien wel hoe het loopt, als ik elke dag een stapje verder kan evolueren in positieve richting ben ik tevreden. Met avondschool indien nodig.

Lid geworden
14 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
handywoman wrote:
Ik heb er genoeg zien zwoegen en ploeteren: 2 x eerste kan met telkens tweede zit en hakken over de sloot. 2 x tweede kan met telkens tweede zit en toch nog niet geslaagd. En dan spreek ik niet over de fuifbeesten, maar over mensen die zich een heel jaar kapotwerkten. Uiteindelijk 4 jaar van hun leven verloren voor niets (om nog van geld te zwijgen).

Dat zijn echt de uitzonderingen...de meesten doen wat langer over hun kandidaturen, maar daarna gaat het vlotter en uiteindelijk halen ze tenminste het diploma dat ze willen. Bij mij is alles vlotjes gegaan, maar ik heb er genoeg zien ploeteren en mits wat langere studieduur hebben ze het diploma toch in handen. Al moet je natuurlijk niet van beroeps naar een unief gaan natuurlijk, want dan mis je teveel basiskennis. Maar ik meende me bij Mayx te herinneren dat ze geen gewoon TSO studente was.

handywoman wrote:
Ook van je tweede uitspraak "hebben is hebben" klopt niet veel. Een diploma alleen is al lang niet meer genoeg voor een werkgever. Wees maar zeker dat ze kijken naar je behaalde graden en eventuele bisjaren. Dat zegt immers veel over de natuurlijke aanleg van de persoon. En op de huidige arbeidsmarkt kunnen werkgevers kieskeurig zijn.

Als je een echte HRM-er voor je hebt op een jobinterview, dan vragen ze altijd naar je sociale activiteiten: studentenverenigingen,... Het aantal jaar dat je over je studie gedaan hebt en zeker de graden, is echt niet meer van belang! Je hebt het diploma en van daaruit kan je vertrekken.

Voor sommige jobs kan je gewoon niet solliciteren als je het diploma niet hebt, dus hebben is inderdaad hebben. Het is een vertrekpunt en meestal kan je niet verder zonder...

En trouwens...als werkgever zou ik een enorme bewondering hebben voor de ploeteraars onder de studenten! Zij hebben karakter en willen hun doel bereiken! En dat wil je toch ook in je onderneming. Ik zie liever studenten die op de toppen van hun kunnen staan en toch (mits wat vertraging eventueel) slagen, dan diegenen die liever een makkelijker diploma halen zodat ze zeker zijn dat ze slagen. Ik vind dat een gemiste kans...

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Matti wrote:
En trouwens...als werkgever zou ik een enorme bewondering hebben voor de ploeteraars onder de studenten! Zij hebben karakter en willen hun doel bereiken! En dat wil je toch ook in je onderneming. Ik zie liever studenten die op de toppen van hun kunnen staan en toch (mits wat vertraging eventueel) slagen, dan diegenen die liever een makkelijker diploma halen zodat ze zeker zijn dat ze slagen. Ik vind dat een gemiste kans...

Wat een werkgever wil, is voor iedereen anders. Daar kun je echt geen algemeen oordeel over vellen. Ik kan mij voorstellen dat sommigen die ploeteraars willenowv hun inzet, maar er zullen er andere zijn die redeneren "hij doet zoveel moeite en dan nog met de hakken over de sloot, dat is niet wat wij hier op de werkvloer willen".

Ik heb bij genoeg jobinterviews gezeten, omdat ze mijn mening "van een collega in spe" wilden hebben. Meestal zat daar dan nog de prof bij die wil aanwerven en dan nog een onafhankelijk iemand (meestal andere prof, ligt er natuurlijk ook aan welke selectieprocedure).

Ik heb meermaals geweten dat de twee proffen andere criteria hadden.

Zo was er iemand die na zijn studies een jaartje over heel de wereld had rondgetrokken (met rugzak en bijhorende tijdelijke jobs voor de kas te spijzen).

Mening prof 1: zo iemand moeten we hebben, die heeft een ruime blik en weet van aanpakken...

Mening prof 2: dat zijn meestal mensen die niet weten wat ze willen en meestal niet lang op één job blijven....

Ik volgde op dat moment prof 1 (daar mocht ik wel geen uitspraak over doen, maar ik vond gewoon persoonlijk dat die gelijk had).

Maar prof 2 heeft gelijk gekregen. Die gast is na nog geen jaar terug vertrokken, om te herbronnen, want hij wist inderdaad niet wat hij wilde in het leven....

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ow, mijn punt was dus eigenlijk, dat Mayx zich daar niks van moet aantrekken. Je bent gewoon wie je bent en je doet wat jij voor jezelf het beste vind.

Vind de ene werkgever dat super, des te beter.

Vind de andere werkgever dat al je geploeter tevergeefste moeite was, so be it, dan past die werkgever gewoonweg niet bij jou.

Denk dus eerst goed na wat je wil, ga er dan voor, maar onderschat het niet. Ik ken er die in avondonderwijs nog sociologie bijgestudeerd hebben en nu doctoreren.

Ik ken er ook die de studie wel aankonden, maar de combinatie werk/gezin/studie niet aankonden...

Moet wel zeggen dat die laatste persoon het wel altijd heeft moeten uitleggen bij latere jobinterviews, want ze wilden weten wat de reden was van opgave...dat telde zwaar door in de negatieve zin blijkbaar..., ook al had de job niks met de afgebroken studie te maken.

(Maar ook hier weer zijn er andere werkgevers die er zich ook niks van aantrekken en dat geen probleem vinden...).

pee

Lid geworden
24 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
pluppie wrote:
http://www.katho.be/vhti/informatica/opleiding.aspx

Bij jou in de buurt. Infodagen zijn in mei. Ze hebben ook OHO, zelfonderwijs. Alleen is wel de vraag of dat haalbaar is. Het is een praktische opleiding dus je zou beter aanwezig zijn tijdens de lessen.

Ze hebben ook rechtspraktijk. Minder technisch en veel minder voorkennis vereist.

@Stirreke. Er zijn universitaire opleidingen en universitaire opleidingen. Ik wil geen bepaalde opleidingen afkraken, maar sommige richtingen zijn idd haalbaar.

Rechten is NIET zo'n richting (net zoals ingenieursopleiding, academische informatica of andere wetenschappelijke opleiding zoals fysica, wiskunde of geneeskunde).

Misschien dat daarom wetenschappelijke jobs een pak beter betaald zijn dan economische jobs. Verkopen kan iedereen, iets nieuws realiseren is natuurlijk een ander pak mouwen.

amai, zelden zoveel gekke dingen gelezen in één bericht hier

volgens mij heeft "de zwaarte" van een opleiding heel veel te maken met je persoonlijke interesse en nog belangrijker je persoonlijke "aanleg"

iemand die "goed van buiten leert" fietst door een rechten opleiding, iemand met een wiskunde knobbel, lacht eens met een ir opleiding

wat jij verstaat onder "economische" jobs is mij een raadsel, maar wellicht zitten daar ook de "verkopers" onder

nu is dat net een sector die heel goed betaald, net omdat NIET iedereen dat kan en net omdat een deze mensen dikwijls het verschil kunnen maken voor een bedrijf ( en ik heb het dan niet enkel over puur verkopen, ook het kunnen vertalen van "wat er in de markt leeft" )

Lid geworden
12 mei 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Verkopen kan iedereen

Moest iedereen kunnen verkopen, dan waren mijn baas zijn problemen opgelost. Zoeken momenteel nog twee account managers. Zijn al maanden bezig met zoeken naar geschikte kandidaten. Resultaat: niemand komt in aanmerking. Nu hebben ze een voorlopige -uit noodzaak- oplossing: onze sales-assistente zal overstappen naar de verkoop en het lager segment aandoen.

Quote:
Misschien dat daarom wetenschappelijke jobs een pak beter betaald zijn dan economische jobs.

Weet nu niet direct of wetenschappelijke jobs beter betaald worden, maar alles heeft te maken met vraag en aanbod. Als er van iets te weinig aanbod is en de vraag groot is, zal de prijs(lonen) stijgen. En visa versa.

Lid geworden
11 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben licentiaat vertaler van opleiding. Ik was goed in talen, deed het graag en ben daar dus verder in gegaan. Eerder een logische keuze dan een bewuste keuze.

Iemand die goed z'n talen kent vindt snel werk. Ik had al werk toen ik nog niet was afgestudeerd. Dus moeilijk werk vinden is het probleem niet.

Maar goed betaald werk vinden is wat anders. Ik werk nu 2 jaar sinds ik ben afgestudeerd en ik moet zeggen dat mijn loonsverwachtingen bij het afstuderen veel hoger lagen dan wat ik nu maar verdien. Wat een ontgoocheling!! Voor amper 1200 euro netto draai ik meer dan 40 uur per week mijn botten af. Ik vind dat een heel schamel loontje voor een starter met een universitair diploma. Mijn vriend die amper een TSO diploma heeft, verdient er bijna dubbel zoveel als ik.

Ik heb echter een "soft" diploma, waarmee je vaak in de "softe" sectoren terechtkomt zoals HR, maatschappelijk werk, toerisme, ... dat zijn sectoren die ook heel slecht betalen. Dus als ik in de privé blijf werken zal ik nooit veel verdienen, met daar tegenover veel uren werken. Dus moet ik het elders gaan zoeken.

Ik maak in september de overstap naar het onderwijs. Een eerlijk betaalde job (het scheelt me netto bijna 500 euro meer met het loon dat ik nu verdien in de privé) + je loon bouwt mooi op na enkele jaren en er is een mooi evenwicht te bereiken tussen privé en werk.

Als ik nu zou moeten kiezen voor het geld en voor de toekomst, een puur rationele keuze dus, zou ik een technisch-wetenschappelijke richting kiezen. Ingenieur bijvoorbeeld. Massa's jobs voor ingenieurs, en veel te weinig mensen die de studie aanvatten. Ingenieurs worden bij aanvang van hun carrière meestal goed betaald en er zijn heel wat mooie carrièremogelijkheden bij heel wat bedrijven.

Lid geworden
12 mei 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Iemand die goed z'n talen kent vindt snel werk. Ik had al werk toen ik nog niet was afgestudeerd. Dus moeilijk werk vinden is het probleem niet

In jouw geval dan wel te verstaan. Is zijn genoeg mensen die maanden aan een stuk moeten zoeken voor hun eerste job. Ikzelf heb ook 5maand moeten zoeken eer ik kon beginnen. Was zelf een job beneden mijn diploma-niveau. Ervaring was telkens het hekelpunt :evil:

Quote:
Ik werk nu 2 jaar sinds ik ben afgestudeerd en ik moet zeggen dat mijn loonsverwachtingen bij het afstuderen veel hoger lagen dan wat ik nu maar verdien.

Ach, ik denk dat dat bij elke afgestudeerde is. Denken dat je reeds de top bereikt hebt en schatten gaat verdienen, maar eigenlijk begin je nog maar een serieus groentje die ook onderaan de ladder moet beginnen :) Ik was ook zo hoor :oops:

Quote:
Voor amper 1200 euro netto draai ik meer dan 40 uur per week mijn botten af.

En denk je dat je de enigste bent ofwa?? Veel net afgestudeerden beginnen aan dat loon en werken ook zoveel uren. Mezelf inbegrepen.

Quote:
Mijn vriend die amper een TSO diploma heeft, verdient er bijna dubbel zoveel als ik.

Heeft enorm veel te maken met je looncurve. Iemand met een TSO diploma en natuurlijk afhankelijk van wat hij doet, zal in zijn carrière niet al te grote sprongen meer maken inzake zijn loon(tenzij hij een serieuze promotie kan maken). Een universitair zal, afhankelijk hoe goed hij is in zijn job, zijn loon met de jaren enorm zien stijgen met als resultaat dat het boven het loon uit komt van die TSO-er.

En daarbij, iemand die "zwaar" beroep uitoefent, mag van mij meer verdienen hoor. Alleen stel ik mij dan de vraag wat zulke mensen na 40jaar arbeid nog gaan uitsteken. Mijn neef is metser, verdient zeker eens stuk meer dan ik maar sukkelt al jaren met zijn rug en moet nog minstens 30 jaar werken. Hoe hij dit gaat uithouden, is voor mij een serieuze vraagteken.

Quote:
en er is een mooi evenwicht te bereiken tussen privé en werk.

Denk dat je de eerste jaren ook een pak meer uren gaat moeten presteren dan je nu doet. Voorbereiden van je lessen, taken verbeteren, testen verbeteren, ... neemt toch serieus wat tijd in beslag. Heb iemand gekend die nog maar stage moest doen in het lager onderwijs. De uren voorbereiding dat zij in haar lessen stak waren zeker niet te onderschatten.

Quote:
Als ik nu zou moeten kiezen voor het geld en voor de toekomst, een puur rationele keuze dus, zou ik een technisch-wetenschappelijke richting kiezen. Ingenieur bijvoorbeeld. Massa's jobs voor ingenieurs, en veel te weinig mensen die de studie aanvatten. Ingenieurs worden bij aanvang van hun carrière meestal goed betaald en er zijn heel wat mooie carrièremogelijkheden bij heel wat bedrijven

Wat maakt dat nu uit. Je moet iets kiezen wat je graag doet, niet iets dat goed betaald. Zou het mij niet kunnen voorstellen dat je 40 jaar tegen je zin moet werken :lol: :lol:

Ach, het gras is altijd groener aan de overkant zeker? :roll:

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben toevallig ook licentiaat vertaler van opleiding. En bij mijn eerste sollicitatie (liefst vier rondes!!) had ik ook meteen een jobaanbieding. Maar ik heb uiteindelijk niet toegehapt. Honderd kilometer van thuis, men verwachtte dat ik zou verhuizen - tot daar nog aan toe allemaal - maar mijn loon zou 68.000 frank bruto zijn. Ik heb zelfs niet onderhandeld, dit was geen fair aanbod. Het was trouwens zeker niet mijn droomjob.

Twee sollicitaties of zowat verder heb ik een andere job gevonden. Eerst drie jaar freelance gewerkt aan een gemiddeld nettoloon van 1000 euro. Maar dat was niet erg, want dit was simpelweg mijn droomjob. Ik ben na die drie jaar vast in dienst gekomen en verdien (ik ben 32 j) ongeveer 1.800 euro netto nu, plus eindejaars- en vakantiepremie, plus groepsverzekering, gsm, laptop en internetverbinding. Alles samen zal het netto zo'n 90.000 oude Belgische franken zijn als ik snel tel. Daarvoor werk ik wél veel uren, en ik moet bijzonder flexibel zijn (met weekend- en avondwerk). Maar in vergelijking met hetgeen andere licentiaat-vertalers verdienen, verdien ik zeker goed. Ga ik daarentegen mijn werklast met de werklast in andere jobs vergelijken, dan zou het nog beter mogen. Maar anderzijds: ik klaag absoluut niet.

bacco

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Mayx, geef het gewoon toe.... ge werkt gewoon niet graag :lol:

En volgens mij gaat dat qua studeren krak hetzelfde zijn.

Knoop doorhakken en komt volgend jaar der ni weer met af hééé! :wink:

P.S. Volgens mij is het onmogelijk.

Lid geworden
11 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Quote:
Mijn vriend die amper een TSO diploma heeft, verdient er bijna dubbel zoveel als ik.

Heeft enorm veel te maken met je looncurve. Iemand met een TSO diploma en natuurlijk afhankelijk van wat hij doet, zal in zijn carrière niet al te grote sprongen meer maken inzake zijn loon(tenzij hij een serieuze promotie kan maken). Een universitair zal, afhankelijk hoe goed hij is in zijn job, zijn loon met de jaren enorm zien stijgen met als resultaat dat het boven het loon uit komt van die TSO-er.

Toch niet. Als ik in deze functie blijf zal ik nooit meer dan 1500 netto verdienen. Sorry maar daarvoor heb ik niet gestudeerd. Al die jaren investering in studie zijn me ook wat waard hoor.

Mijn vriend werkt voor de overheid en zal zich met zijn laag TSO diploma toch heel goed verder kunnen opwerken. Heel veel carrièremogelijkheden met goede verdiensten!

Quote:
En daarbij, iemand die "zwaar" beroep uitoefent, mag van mij meer verdienen hoor. Alleen stel ik mij dan de vraag wat zulke mensen na 40jaar arbeid nog gaan uitsteken. Mijn neef is metser, verdient zeker eens stuk meer dan ik maar sukkelt al jaren met zijn rug en moet nog minstens 30 jaar werken. Hoe hij dit gaat uithouden, is voor mij een serieuze vraagteken.

Hij doet absoluut geen zwaar werk. Hij zit ook alle dagen op een stoel zoals ik. En hij wordt er nog dik voor betaald ook.

Quote:
Quote:
en er is een mooi evenwicht te bereiken tussen privé en werk.

Denk dat je de eerste jaren ook een pak meer uren gaat moeten presteren dan je nu doet. Voorbereiden van je lessen, taken verbeteren, testen verbeteren, ... neemt toch serieus wat tijd in beslag. Heb iemand gekend die nog maar stage moest doen in het lager onderwijs. De uren voorbereiding dat zij in haar lessen stak waren zeker niet te onderschatten.

Ik weet wat het is :wink: Ik geef na m'n uren al les en ik weet wat je ervoor moet doen. Ik onderschat het zeker niet.

Maar je bent wel thuis als je kinderen thuis zijn, je moet geen opvang hebben tijdens hun vakanties, je kan tussen je lesvoorbereidingen door eens een was insteken of een mandje strijk doen.

Ik ben er me heel goed van bewust dat ik meer uren zal presteren dan nu in de privé, want als leraar "heb je nooit gedaan" als je thuis komt.

Maar daar gaat het mij ook niet over. Het gaat me om de voldoening die je uit je werk haalt met daaraan gekoppeld een goed loon. Als ik daarvoor veel inspanningen moet doen, dan maakt dat niet uit.

Als leraar (licentiaat) heb je tenminste een eerlijk loon tegenover je diploma en je inspanningen. Als je een licentiaatsdiploma + GPB diploma hebt start je aan 2500 bruto. Dat vind ik een normaal loon. In de privé krijg je dat als licentiaat vertaler niet als starter. En als leraar bouwt je loon ook mooi gelijkmatig op.

Quote:
Quote:
Als ik nu zou moeten kiezen voor het geld en voor de toekomst, een puur rationele keuze dus, zou ik een technisch-wetenschappelijke richting kiezen. Ingenieur bijvoorbeeld. Massa's jobs voor ingenieurs, en veel te weinig mensen die de studie aanvatten. Ingenieurs worden bij aanvang van hun carrière meestal goed betaald en er zijn heel wat mooie carrièremogelijkheden bij heel wat bedrijven

Wat maakt dat nu uit. Je moet iets kiezen wat je graag doet, niet iets dat goed betaald. Zou het mij niet kunnen voorstellen dat je 40 jaar tegen je zin moet werken :lol: :lol:

Klopt helemaal uiteraard !

Quote:
Ach, het gras is altijd groener aan de overkant zeker? :roll:

Ohnee, ik onderhoud mijn pleintje ook goed hoor.[/quote][/quote][/quote]

Lid geworden
12 mei 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Toch niet. Als ik in deze functie blijf zal ik nooit meer dan 1500 netto verdienen. Sorry maar daarvoor heb ik niet gestudeerd. Al die jaren investering in studie zijn me ook wat waard hoor.

Je weet nooit wat er op je weg komt te liggen. Het kan mss zijn doordat je die functie nog even uitoefent een andere prachtkans krijgt waardoor je wel een mooi loon kan verdienen. En zeg nooit nooit hé :wink:

Quote:
Mijn vriend werkt voor de overheid en zal zich met zijn laag TSO diploma toch heel goed verder kunnen opwerken. Heel veel carrièremogelijkheden met goede verdiensten!

Ken het overheidssysteem ook een beetje. Met een vrij laag diploma kan je daar ook vrij ver geraken. Maar tegenwoordig is er ook al een "plafond" hoor. Voor bepaalde functies moet je ook al een universitair diploma hebben.

Quote:
Hij doet absoluut geen zwaar werk. Hij zit ook alle dagen op een stoel zoals ik. En hij wordt er nog dik voor betaald ook.

Tja, zulke jobs bestaan natuurlijk ook. En bij de overheid is het nooit hard werken hé :lol:

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iedereen kan zich opwerken, alleen wordt het moeilijker naarmate je diploma lager is.

Ik ken heel veel mensen in de IT, van A2 tot burgerlijk ingenieur. Ik ken zelfs een A2er met 4000 Euro bruto, terwijl sommige ingenieurs nooit boven dit bedrag komen. Je gaat ervoor of je gaat er niet voor. Maar de kans dat je als A2er ergens geraakt is gewoon veel kleiner dan als licentiaat of master.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
)pluppie wrote:
Iedereen kan zich opwerken, alleen wordt het moeilijker naarmate je diploma lager is.

Ik ken heel veel mensen in de IT, van A2 tot burgerlijk ingenieur. Ik ken zelfs een A2er met 4000 Euro bruto, terwijl sommige ingenieurs nooit boven dit bedrag komen. Je gaat ervoor of je gaat er niet voor. Maar de kans dat je als A2er ergens geraakt is gewoon veel kleiner dan als licentiaat of master.

Is zelfs niet zo uitzonderlijk zenne, in de chemie en aanverwanten gaan de A2-ers vlot over de 4000€ brutto per maand...maar die zijn dan wel bereid om daar nacht- en weekend werk voor te presteren hé.

Allemaal principe van vraag en aanbod, A2-ers die een stiel kennen worden zeldzamer en daardoor ook duurder (zal iedere bouwer wel weten als hij aan vakman over de vloer krijgt :wink: )... universitairen daarentegen...dat worden er meer en meer hé, want velen denken dat ze niks gaan bereiken/verdienen als ze geen universitaire graad hebben...lol...

Is een ziekte van de tijd zeker...

G

Guest

Guest
en t wordt erger met die universitairen als ze iets me de pollekes moeten doen ;)

uitleggen en den theorie aframmelen kunnen ze al de beste, maar de praktijk daar flippen der toch altijd nen hoop op zene :)

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben toevallig universitair. Ik heb een talenopleiding en ben praktisch flink onhandig. In de zin van: ik weet niet hoe het moet. Maar ik werk wel als een paard. En een keer als ik iets onder de knie heb, ben ik (zonder te hard te snoeven) meestal beter dan diegene die het me getoond heeft.

Dus Falcon: wat jij hier aframmelt is vrees ik enkel een herhalen van clichés. De praktijk is meestal anders.

Ik heb ook een licentiaatsdiploma, maar ik ken veel, héél veel arbeiders die meer dan mij verdienen. Niet omdat ik geen weekend- of avondwerk doe. Want dat doe ik dus constant. Alleen bezie ik het werk dat ik doe ook als een vorm van beloning. 't Is fantastisch werk, dat weliswaar ietsje beter betaald mocht gezien de inspanningen, maar dat neem ik er bij.

Zubke

Lid
Lid geworden
22 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
leon_cupra wrote:
Tja, zulke jobs bestaan natuurlijk ook. En bij de overheid is het nooit hard werken hé :lol:

Dat zou ik toch niet te hard roepen, hoor! Als mijn vriendin dit leest, dan kan ik weer een nieuwe pc bestellen :wink:

Nu ik denk dat het bij de overheid is waar je terecht komt. De oude tijden van de hele dag op je luie gat te zitten zijn toch voorbij aan het gaan. Alhoewel ik er toch nog ken...

Lid geworden
22 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zubke wrote:
leon_cupra wrote:

Dat zou ik toch niet te hard roepen, hoor! Als mijn vriendin dit leest, dan kan ik weer een nieuwe pc bestellen :wink:

Nu ik denk dat het bij de overheid is waar je terecht komt. De oude tijden van de hele dag op je luie gat te zitten zijn toch voorbij aan het gaan. Alhoewel ik er toch nog ken...

Ik werk ook aan de overheid...

Hele dagen op je lui gat zitten, hmm, er zijn er bij ja.

Ik al systeembeheerder ben ook grotendeels afhankelijk van de collega's, zijn de meesten op congé, en zijn er weinig problemen, dan zijn er ook dagen waar ik bijna niks doe.

Maar daar ben ik dan wel eerlijk in, ik vertrek veel vroeger naar huis, en die uren haal ik dan wel in als er wel veel werk is.

Het overgrote deel is wel correct in hun uren.

Lid geworden
12 mei 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
De oude tijden van de hele dag op je luie gat te zitten zijn toch voorbij aan het gaan. Alhoewel ik er toch nog ken...

Voorbij aan het gaan??? Die duren nog steeds verder :lol:

Maar is vooral de "schuld" van de oudere generatie. Zij zijn het zo gewoon om op die manier te werken en zullen dit blijven doen tot hun pensioen, alé, bij de staat tot hun pré-pensioen :lol:

Jonge mensen die aan de staat beginnen te werken, hebben tegenwoordig al een iets andere mentaliteit

MR

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Ik kom voor mijn werk regelmatig eens in de ateliers van de nmbs over gans België en sorry maar voor mij zijn dat beschutte werkplaatsen die volledig gesponsord zijn door de belgische staat (= belastingbetaler).

Met al zijn protocolairen, communotaire en vakbondsintriges er bovenop om de geldverspilling ten top te drijven.

Bovenaan