studeren, werk zoeken, everything

Lid geworden
23 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
als je geen ervaring hebt, is het inderdaad zeer moeilijk om werk te vinden. Toen ik studeerde (boekhouden) zeiden ze allemaal dat werk vinden totaal geen probleem was...Yeah right! Op alle posten vroegen ze minstens 3 jaar ervaring, ja dat had ik niet.

Ik heb nog chance gehad en ben maar iets meer dan een half jaar werkloos geweest.

Dat verhaal zal je vaker tegenkomen.

Enige goede raad die ik kan geven: wil je echt studeren: doe het, desnoods via avondonderwijs, anders zal je er spijt van blijven hebben.

Lid geworden
28 mei 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Inderdaad een hele boterham en geen gemakkelijke beslissing. Maar als opnieuw gaan studeren je droom is, moet je er toch voor gaan, denk ik. Hoe zal je je binnen 10 of 20 jaar voelen als je het niet eens probeert.

Als je toch die grote stap zet, lijkt het me onlogisch dat je dan voor een richting zou opteren die niet echt je eerste keuze is. Je ziet de toekomstperspectieven van een jurist wat te beperkt, denk ik. Juristen kunnen ook (en overwegend) in het bedrijfsleven aan de slag. Of is advocaat worden toch je ultieme droom?

In plaats van je huidige job opgeven zou je kunnen opteren voor loopbaanonderbreking of tijdskrediet, minstens voor een jaar. Mocht de studie dan tegenvallen, heb je nog niet al je bruggen verbrand.

Hoe je het financieel bolwerkt, moet je uiteraard zelf bekijken en bespreken met je partner.

Succes!

Lid geworden
4 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons in de lerarenopleiding zijn er regelmatig mensen die terug naar school komen om leraar te worden. Voor leraar lager onderwijs is er zelfs een speciale richting gemaakt waarmee je het diploma op 2 of 3 semesters kan behalen. Mits de juiste ervaring en administratieve formaliteiten in orde gebracht te hebben uiteraard.

Die zijn vaak heel tevreden om terug hun kennis te komen opsnuiven. Ik zou het je zeker aanraden als je de kans krijgt.