• Nieuwe Server - 27/03/2023

Op maandag 27/03/2023 zal het forum een tijdje onbereikbaar zijn wegens verhuis naar een nieuwe server.

Stucwerk badkamer komt los

Lid geworden
13 nov 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag iedereen,

Ik heb onlangs een huis gekocht van de jaren 2000 waarbij ik heb volgende probleem heb in de badkamer. Het stucwerk (dikte ca. 1mm) in het plafond tegen de betonnen welfsels vertoont blaasjes, scheuren (foto 3) en zit op verschillende plekken volledig los. Met een plamuurmes tik je zo alles eraf. Ik heb me laten vertellen dat de oorzaak is dat er geen primer werd gebruikt. Echter vermoed ik ook dat vocht een probleem is/was daar het lijkt alsof er aan de afzuiging is gewerkt (foto 1), deze komt overigens uit op de zolder (plafond is geisoleerd, dak niet).

Gezien we over een aantal jaren de badkamer willen vernieuwen, en hoogst waarschijnlijk dan toch het stucwerk raken, ben ik op zoek naar eenvoudige oplossingen die ik zelf kan uitvoeren om het een aantal jaren te "rekken" terwijl het toch mooi oogt. Waar ik aan dacht is een DIY vulmiddel of alles afsteken en direct op de welfsels verven, zijn er betere alternatieven en hoe kan ik dit in de praktijk uitvoeren?

Alvast bedankt.

Bijlagen

• foto 5.jpeg
    foto 5.jpeg
    50,8 KB · Weergaven: 37
  • foto 4.jpeg
    foto 4.jpeg
    72,8 KB · Weergaven: 37
  • foto 3.jpg
    foto 3.jpg
    78,1 KB · Weergaven: 34
  • foto 2.jpg
    foto 2.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 32
  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    48,1 KB · Weergaven: 32

bartelke

Lid
Lid geworden
31 jan 2008
Waarderingsscore
2
Punten
18
alle losse stukken verwijderen, hechtingsprimer zetten en terug opvullen met finisher.

Bovenaan