Stucpasta voor muur

• Tags binnenafwerking DIY muren zelfbouw
  • yarisken

Nieuw Lid
    Lid geworden
    19 okt 2013
    Waarderingsscore
    9
    Punten
    8
    Beste,

Ik wil graag een paar muren stucen. De muren zijn geplakt maar hebben wat oneffenheden. Ik zou ook met vliesbehang kunnen werken maar ik plak liever.
    Het zou gaan over zo'n 30 vierkante meter.
    Mijn vraag is welk product gebruik ik het best ?
    Ik kwam deze tegen https://www.afwerkingshop.be/weber-...quHCfwX2lnxAiUeu4G2Kk76SUGaWiib-elD_krvaa7w2P
    Hoeveel kilo zou ik nodig hebben ? Ik schat dat ik tussen de 1-3 mm zal smeren om het goed te krijgen.
    Zijn er andere producten die beter zijn ?

Bedankt !

Ik lees: ik zou ook met vloesbehang kunnen werken, maar ik plak liever??

Zou het dan de bedoeling zijn om de oneffenheden weg te werken met het vliesbehang? Lol

Een put blijft een put en een bult blijf een bult, al kleef je dr 5lagen vliesbehang op🤣🫣

Als je spreekt van 1 a 3mm dan maak ke mij inziens beter gebruik van poederplamuur. Dit vult veel beter dan de pastaplamuur dat je zou gebruiken.
    Poederplamuur heb je van Ardex, aguaplast, decomur, gyproc,Dalapro,...
    Hangt ervan af wat er makkelijk te vinden is bij u

Grtz

Ja een bult blijft idd een bult :-).
    Ok dus toch gewone pasta gebruiken. Ik heb hier nog genoeg poederplamuur liggen maar ik dacht dat met speciale stucpasta ik beter resultaat kon bereiken. Bedankt voor de reply.
    Mijn afrijlat is toegekomen dus ik kan starten.

Je bent hier nu toch 2 dingen door elkaar aan het halen vrees ik.... Afrijlat( van 2M?) gebruik je om te pleisteren , het gene u voor ogen heeft, 1a3mm opvullen doe je met plakspaan of plamuurmes. Ook de combinatie afrijlat - pastaplamuur is niet echt logisch te noemen....

Ik denk en hoop dat de TS een spackmes van een zekere lengte bedoeld.

Ja geen afrijlat van 2 meter, eerder zo'n spackmes dat Regis07 toont.
    Bedankt voor de tips !

Misschien is het interessant om de wanden van 30m² te tonen met foto's en je krijgt meer gerichte antwoorden op uw vragen.
    We weten dat er mooie video's te vinden zijn op het internet met zo'n spackmes maar mis pakt er u niet aan.
    Renovatievliesbehang overbrugt kleine haarscheuren in een wand maar volgt de tutten en builen van de wand.

Begin de wanden te controleren met een lange rei van min. 2m op onregelmatigheden en stipt die aan met een potlood, geen balpen of kleurstift!
    Nieuw pleisterwerk verbeteren? Dan verwijderd je eerst de brammen meteen steekmes en schuur je de hoog pikken eraf met versleten schuurblad P240 zonder druk, gezien u gaat plamuren.
    Is het oud pleisterwerk en is al het oud behang en de behanglijm afgewassen met water en ammoniak?
    Hoe lang is het spackmes?
    Met welk type product van vulmiddel zou u willen werken, poeder of pasta? Denkt u soms te werken bij pasta aan rolplamuur of ga je werken vanop het spackmes?

- welke niveauverschillen spreken we hier?......golvende plakwerk.....krassen en puttekes.....kleine gaatjes (van lucht).....
    - hoeveel mm is dat verschil?......1.......3......5 mm?
    - wil je pasta gebruiken en raad ik je ook aan als je een leek bent in zo'n werken......met poeder vult meer (volledig akkoord) maar je moet ze gelijkmatig kunnen aanmaken en verwerken. Dat leer je niet in 1 dag.....2 dagen ook niet......na dag 5 zal je het onder de knie hebben qua hoeveelheid poeder/water....tijd......handeling met je mes.
    - ik gebruikte graag van Knauf de fill & finish......is redelijk vast.....vult op tot 3 mm ......kan je lang in werken.....schuurt heeeeeeel makkelijk.....maar droogt traag.....is dan wel weer sneeuwwit bij uitdroging.

Geef ons eens je kennis en handigheid ivm plamuren/stucen en koop niet zomaar iets die makkelijk lijkt.
    Tip: probeer het uit in de berging, wasplaats of zoiets tot je het onder de knie hebt.....geen kat die daar moeilijk gaat doen over een putteke (allez ja ik toch nie en mijnen was ook nie)

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan