• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

strepen/banen bij MDF meubel lakken

kroki

Lid
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
41
Waarderingsscore
42
Punten
18
Beste,

Ik heb een TV meubel gemaakt dat ik nu probeer te lakken. Het lukt me echter niet om dit zonder strepen/banen bij de overlappingen te doen. Bij de (professionele) verfhandel weten ze het ook niet zo direct meer, volgens hun zou ik een spiegelglad resulaat moeten krijgen, dus had ik graag de mening van dit forum gehad. Mijn excuses voor de lange tekst, ik probeer hieronder zo volledig mogelijk aan te geven hoe ik gewerkt heb en wat ik geprobeerd heb.

Het bovenblad van het meubel is 4.5mx0.5m, deurtjes +-80x35cm.

Gebruikte produkten (geadviseerd door de verfhandel):
- Primer: Montana Top Prim Epoxy
- Lak: Trimetal Permacryl PU Satin
- Roller: Anza Elite 10cm (diameter +-2.5cm) , daarna Anza Platinum 10cm (diameter +-4cm)

Gevolgde werkwijze:
1. MDF ontvet met wasbenzine
2. MDF lichtjes geschuurd met P240
3. 1e laag grondverf Montana Top Prim Epoxy met Anza Elite roller
4. putjes/oneffenheden geplamuurd en hele plaat gladgeschuurd met P240
5. onstoft met stofzuiger, en vochtige doek, 2e laag grondverf Montana Top Prim Epoxy met Anza Elite roller , licht geschuurd met P240 (stofdeeltjes en opstaande vezels)
6. enkele kleine krassen en putjes geplamuurd, gladgeschuurd, ontstoft, lokaal nog eens grondverf opgezet. 6-7 dagen laten drogen
7. Lichtjes opgeschuurd, ontstoft met stofzuiger, vochtige doek en vlak voor lakken met kleefdoekje,
8. 1e laklaag Trimetal Permacryl PU Satin met Anza Elite roller
9. lichtjes opgeschuurd met (gebruikte) P240 omwille van nog enkele opstaande vezels. Oontstoft met stofzuiger, vochtige doek en vlak voor lakken met kleefdoekje
10. 2e laklaag Trimetal Permacryl PU Satin met Anza Elite roller. "Vakken" geschilderd van +-0.5x0.5m, telkens met 5-8cm overlap nat in nat met vorige vak, naar schatting 20-25sec nodig gehad per "vak".

Het resultaat is dat ik telkens bij de overlap een streep/baan heb. De vakken zelf en de deurtjes zijn goed (ben ik alleszins tevreden mee :) ). Enkel bij de overlappingen op het bovenblad trekt het op niet veel.


AnzaElite.jpeg

Temperatuur van de kamer is 20-21graden, luchtvochtigheid 50-60%.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb (tussen elke poging de lak terug glad geschuurd en ontstoft).

1. verf in de lengte van het meubel aanbrengen, dwars verdelen en nogmaal in de lengte narollen (zonder druk op de roller). Hiermee heb ik bovengenoemde strepen maar ook telkens het aanzetten/stoppen van de roller in de verf.
2. verf dwars aanbrengen, in de lengte verdelen met overlap en nogmaals dwars narollen (zonder druk op de roller). Daarmee heb ik bovenstaand resultaat van de foto
3.verf in de lengte aanbrengen, dwars verdelen met overlap, niet narollen. Gelijkaardig resultaat als 2.
4. Volgens 2, maar dan met kleinere "vakken" , +-30 cm lang ipv 50cm, om sneller te kunnen werken. Resultaat is meer strepen...
5. Meer verf gebruiken: resultaat was dat ik een lijntje krijg aan beide zijkanten van de roller (alsof de verf opzij geduwd is), alsook de strepen bij de overlapping (wel minder opvallend)
6. Verf dwars opbrengen, dwars verdelen en niet narollen (dus enkel in 1 richting rollen), en hierbij zo snel mogelijk werken. Resultaat was nog steeds strepen, samen met een ongelijke verdeling van de verf (dus nog meer strepen) en hier en daar stukjes gemist :rolleyes:
7. Na mijn probleem voorgelegd te hebben aan de verfwinkel, hebben ze aangeraden de Anza Platinum roller te gebruiken, meer verf te gebruiken (met de Anza Elite roller kom ik op een verbruik dat richting 17-18m2/l gaat, terwijl de technische fiche 12m2/l aangeeft), en zo snel mogelijk te werken. Met de Anza Platinum roller kon ik merkelijk sneller werken, zijn de strepen bij de overlappingen minder, maar nog steeds aanwezig (vakken van 30cm lengte), en heb ik ook een appelsieneffect erbij gekregen dat vanop meters afstand zichtbaar is. De strepen zijn moeilijker op foto vast te leggen, maar met het oog wel duidelijk zichtbaar (je ziet het wel in de reflectie van het raamprofiel in onderstaande foto) . Hiermee heb ik 5.5m2 gelakt en nog een bodempje over in de pot van 0.5l, verbuik dus quasi volgens de technische fiche (12m2/l), maar ik vermoed dat dit toch teveel verf is?

AnzaDiamant.jpeg

Volgens de verfhandel zou ik met deze Anza Platinum roller een spiegelglad resultaat moeten kunnen krijgen. Met de Anza Elite roller was het niet spiegelglad, maar wel bijna (je moet er met je neus opzitten, vanop 30cm afstand ziet het er glad uit). Hierbij de vergelijking tussen beide rollers:

AnzaElite-AnzaDiamant.jpeg

Als iemand kan aangeven wat ik fout doe of hoe ik het beter kan aanpakken, dan hoor ik het graag.
Ik heb hier al veel tijd ingestoken, en zou het graag goed hebben, maar dit begint stilaan op de motivatie te werken...

Fijne feestdagen!
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Je drukt teveel op de smalle verfrol, je geeft het zelf mee dat je langs beide kant var het verfrolletje een streep maakt
10cm verfbeugel is dunner van ijzer dan een beugel voor een 18cm
Je gebruikt te weinig verf en verdeeld deze niet gelijk.
17/18m² per liter terwijl je met een lak 10 - 14m²/l
Je moet steeds werken dat de verfbeugel naar buiten bij uw verfhand.
Je werkt te lang in de verflaag, 20 à 25" in 1/2m² is de verf al aan het drogen, zeker een watergedragende in een binnenruimte van 21°C.
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Er bestaat ook vertrager om bij verf te doen zodat die wat langer verwerkbaar blijft. Toen wij 2 zomers geleden aan het schilderen waren was het eigenlijk ruim warm en zagen we de overlaps van de vakken. Op aanraden van verfhandel hebben we toen in de ruimtes water laten koken (luchtvochtigheid omhoog) en vertrager bij de verf gedaan.
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Vertrager voor grote vlakken/wanden, maar hier voor dat meubel met de TS minder ter plaatse blijven in de verf werken.
De verwarming die dag lager zetten en een bredere verfrol gebruiken.
Nu de banen/strepen dat hij gemaakt heeft moet hij er eens uitschuren.

Een spiegelglad effect bekom je enkel met spuitwerk.
Schilderen met de lakroller geeft altijd structuur, je zou al een paar verfwerken moeten gedaan hebben met de verfrol voor een bijna glad effect te krijgen.
Denkt aan het spreekwoord, je maakt de beste soep in ...
 
Laatst bewerkt:

ALG

Actief Lid
Lid geworden
30 jun 2014
Berichten
170
Waarderingsscore
82
Punten
28
Ik ken niets van verven en het lukt mij ook nooit goed. Maar wat in wil zeggen: toffe tuin en uitzicht.
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Gebruikt geen chemisch product als je gaat werken met watergedragend verfproducten!
Gebruikt geen verschillende merken door elkaar, in uw geval had Trimetal ook een watergedragende hechtingsprimer ;)
Gebruikt een verfroller qua breedte naar de behandelde oppervlakte! Bv. je kuist ook u keramische livingvloer niet met een tandenborstel.
Zet die dag van de schilderwerken de verwarming af of minder! Ideale temperatuur is 15 - 18°C.


Meubel uit MDF!
Maar de MDF staat nooit volledig glad, dus was een lakplamuur zeker een aanrader, voor zowel de zijkanten als de vlakke delen.
Lakplamuur kan je rollen en na droging echt glad schuren (machinaal of met de hand/schuurblokje).
Een laag primer bv. Trimetal Permacryl Multiprimer.
Na drogen gewoon slissen met versleten schuurpapier van uw voorbereiding en zoals je weet zonder druk.
Goed ontstoffen en nacontroleren met een aqua kleefdoekje en uw handpalm.
Goed/voldoende sausen! Dat wilt zeggen dat je de verfroller over de verf laat gaan en niet dus niet gaat onderdompelen in de verfbak. Dat de aangeraakte verf via de rooster goed en volledig verdeeld wordt op de verfroller en er ook niet afdruipt
De verf in banen aanbrengen op het te schilderen opp. en gekruist verdelen (geen M of W) van de lakverf met hetzelfde verfrolletje bv. Anza Elite vilt/Pro vilt
Verf aanbrengen en verdelen kan je vinden in verschillende video's
Werkt in iets grotere vlakken dan 1/2m²
Werkt iets sneller zonder aan kwaliteit in te boeten.
Kijkt met wat dat je bezig zijt, dus volg met uw ogen daar waar uw verfroller gaat.
Na droging van eerste laklaag opnieuw slissen met versleten schuurpapier(zie hierboven).
Vele lagen na elkaar vragen iets langer droogtijd!
Een verflaag is pas door droog na 7 - 10 dagen
De glansgraad is optimaal na verschillende weken!
In de herfst/winter schilderwerken doen zijn niet gelijk aan lente/zome! Temperatuur, luchtvochtigheid enz ...

EN ne schilder wordt ge niet na een karwei/verbouwing maar door de jaren heen zoals vele andere beroepen.
 

kroki

Lid
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
41
Waarderingsscore
42
Punten
18
Regis,
Dank je wel voor de vele tips. Ik had ondertussen ook nog contact met de verfhandel, hun standpunten nu zijn in lijn met jouw tips.
Je drukt teveel op de smalle verfrol, je geeft het zelf mee dat je langs beide kant var het verfrolletje een streep maakt
10cm verfbeugel is dunner van ijzer dan een beugel voor een 18cm
Je gebruikt te weinig verf en verdeeld deze niet gelijk.
17/18m² per liter terwijl je met een lak 10 - 14m²/l
Je moet steeds werken dat de verfbeugel naar buiten bij uw verfhand.
Je werkt te lang in de verflaag, 20 à 25" in 1/2m² is de verf al aan het drogen, zeker een watergedragende in een binnenruimte van 21°C.

Ik probeer om zo weinig mogelijk druk op de rol te zetten, zeker voor de laatste (na)rolbeweging, dan hef ik eerder de rol nog wat op om het gewicht van de rol zelf te compenseren. Maar ik ga er nog eens extra op letten. Verfbeugel staat in de juiste richting, dat deed ik dan toch al juist ;)
Te weinig verf zal zeker meespelen in het eerste geval, maar in het 2de geval (met appelsien effect) kwam ik quasi aan het ideale verbruik.

Een spiegelglad effect bekom je enkel met spuitwerk.
Schilderen met de lakroller geeft altijd structuur, je zou al een paar verfwerken moeten gedaan hebben met de verfrol voor een bijna glad effect te krijgen.
Denkt aan het spreekwoord, je maakt de beste soep in ...

Akkoord, spiegelglad verwacht ik ook niet (de verfhandel wel ;)), maar met de dunne Anza Elite roller was het resultaat glad en "bijna spuitwerk" (en beter dan mijn verwachting vooraf :) ). Volgens de verfhandel zou ik met de Anza Platinum roller een nog gladder resultaat moeten halen, maar zonder succes tot nu toe. Ik heb vanmorgen 2 deurtjes opnieuw gedaan met die Platinum roller (wel nog bij 20°C), waarbij ik wat sneller gewerkt heb, en bij het ene meer verf gebruikt, en bij het andere minder. Dat met mindere verf gaf iets minder appelsien, dat met meer verf was nog erger. Ik heb hetzelfde gedaan op 2 afvalstukjes mdf van 20x10cm (waren niet geprimerd), om mijn "verwerkingstijd" uit te sluiten (dus max 4-5 sec gerold), en daar heb ik hetzelfde effect met die roller.

Als ik beide rollers vergelijk bij/na het verven dan is de structuur duidelijke anders, bij de dunne Elite vilt roller is de vacht "dicht", terwijl die bij de Platinum roller openstaat. Doe ik hier iets verkeerd?
AnzaRollers.jpeg


Gebruikt geen chemisch product als je gaat werken met watergedragend verfproducten!
Gebruikt geen verschillende merken door elkaar, in uw geval had Trimetal ook een watergedragende hechtingsprimer ;)
Gebruikt een verfroller qua breedte naar de behandelde oppervlakte! Bv. je kuist ook u keramische livingvloer niet met een tandenborstel.
Zet die dag van de schilderwerken de verwarming af of minder! Ideale temperatuur is 15 - 18°C.

Chemische producten niet in gebruik.
Grondverf is aangeraden door de verfhandel, als leek ga ik er van uit dat men in een professionele handel het juiste advies geeft.

Temperatuur naar 18°C is ook wat de verfhandel nu aanraadde, samen met een bredere/dikkere roller (Platinum maxi 18cm ). Dat zou dan dezelfde soort roller zijn waarmee ik tot nu toe dus enkel dat appelsien effect gekregen heb en dus twijfel...


Maar de MDF staat nooit volledig glad, dus was een lakplamuur zeker een aanrader, voor zowel de zijkanten als de vlakke delen.
Lakplamuur kan je rollen en na droging echt glad schuren (machinaal of met de hand/schuurblokje).
Dat was inderdad interessant geweest! Ik wist niet dat je dat kon rollen. Nu waren de opstaande vezels pas volledig weg bij de 2de laklaag. Ondertussen hebben er al zoveel lagen opgestaan dat opstaande vezels geen probleem meer is :)

Verf aanbrengen en verdelen kan je vinden in verschillende video's
Ik had er daar al enkele vooraf bekeken, en de laatste dagen nog meer. Ik volg het principe uit dit filmpje:
Wat me wel opviel is dat in een van de filpmpjes over ene vlakke binnendeur verven, die persoon nadat het hele deurblad in de (watergedragen)verf gezet was (2min), er dan nog eens volledig overging met de roller. Dat is tegen alle advies en ervaring die ik tot nu toe gehad heb (ondanks de positieve commentaren bij dat filmpje). Of een andere die eerst de bovenste helft van het deurblad verfde en daarna de onderste helft. Mede daardoor dat ik niet besefte dat ik te traag werk denk ik.

De andere stappen doe ik volgens mij goed, behalve dan niet snel genoeg werken. Dat blijft wel een puntje, want ik merk dat als ik snel probeer te werken ik fouten maak (verf ongelijk verdeeld, randjes missen). Ik hoop dat een lagere temperatuur me hier wat meer respijt geeft.
Ik overweeg eventueel met 2 personen te werken: 1e die de verf opbrengt met een grotere roller, 2de persoon om de "afwerking" te doen. Goed idee of meteen afvoeren?
 

kroki

Lid
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
41
Waarderingsscore
42
Punten
18
Er bestaat ook vertrager om bij verf te doen zodat die wat langer verwerkbaar blijft. Toen wij 2 zomers geleden aan het schilderen waren was het eigenlijk ruim warm en zagen we de overlaps van de vakken. Op aanraden van verfhandel hebben we toen in de ruimtes water laten koken (luchtvochtigheid omhoog) en vertrager bij de verf gedaan.
Een van de verkopers in de verfhandel opperde dit ook (verf met enkele % water verdunnen), maar zijn collegas hadden dat voorstel direct afgeschoten...
 

kroki

Lid
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
41
Waarderingsscore
42
Punten
18
Ik ken niets van verven en het lukt mij ook nooit goed. Maar wat in wil zeggen: toffe tuin en uitzicht.
Dank je ! Het uitzicht is echt fantastisch! Dit is vanuit de woonkamer: IMG_1715.JPG

Tuinontwerp is van mijn schoonvader (tuinarchitect), aanleg was niet eenvoudig met (steile) hellingen in alle richtingen ?
Dit was dit voorjaar:
IMG_E2923.JPG
 

pkt

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 apr 2006
Berichten
1.532
Waarderingsscore
277
Punten
83
Als je een strak resultaat wil hebben dan gebruik je sowieso een viltroller,type anza Elite
Die platinum heeft al een poolhoogte van 8a9mm,dus te lang voor op mdf met een strak resultaat in gedachten.
 

pkt

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 apr 2006
Berichten
1.532
Waarderingsscore
277
Punten
83
Regis,
Dank je wel voor de vele tips. Ik had ondertussen ook nog contact met de verfhandel, hun standpunten nu zijn in lijn met jouw tips.
Je drukt teveel op de smalle verfrol, je geeft het zelf mee dat je langs beide kant var het verfrolletje een streep maakt
10cm verfbeugel is dunner van ijzer dan een beugel voor een 18cm
Je gebruikt te weinig verf en verdeeld deze niet gelijk.
17/18m² per liter terwijl je met een lak 10 - 14m²/l
Je moet steeds werken dat de verfbeugel naar buiten bij uw verfhand.
Je werkt te lang in de verflaag, 20 à 25" in 1/2m² is de verf al aan het drogen, zeker een watergedragende in een binnenruimte van 21°C.

Ik probeer om zo weinig mogelijk druk op de rol te zetten, zeker voor de laatste (na)rolbeweging, dan hef ik eerder de rol nog wat op om het gewicht van de rol zelf te compenseren. Maar ik ga er nog eens extra op letten. Verfbeugel staat in de juiste richting, dat deed ik dan toch al juist ;)
Te weinig verf zal zeker meespelen in het eerste geval, maar in het 2de geval (met appelsien effect) kwam ik quasi aan het ideale verbruik.

Een spiegelglad effect bekom je enkel met spuitwerk.
Schilderen met de lakroller geeft altijd structuur, je zou al een paar verfwerken moeten gedaan hebben met de verfrol voor een bijna glad effect te krijgen.
Denkt aan het spreekwoord, je maakt de beste soep in ...

Akkoord, spiegelglad verwacht ik ook niet (de verfhandel wel ;)), maar met de dunne Anza Elite roller was het resultaat glad en "bijna spuitwerk" (en beter dan mijn verwachting vooraf :) ). Volgens de verfhandel zou ik met de Anza Platinum roller een nog gladder resultaat moeten halen, maar zonder succes tot nu toe. Ik heb vanmorgen 2 deurtjes opnieuw gedaan met die Platinum roller (wel nog bij 20°C), waarbij ik wat sneller gewerkt heb, en bij het ene meer verf gebruikt, en bij het andere minder. Dat met mindere verf gaf iets minder appelsien, dat met meer verf was nog erger. Ik heb hetzelfde gedaan op 2 afvalstukjes mdf van 20x10cm (waren niet geprimerd), om mijn "verwerkingstijd" uit te sluiten (dus max 4-5 sec gerold), en daar heb ik hetzelfde effect met die roller.

Als ik beide rollers vergelijk bij/na het verven dan is de structuur duidelijke anders, bij de dunne Elite vilt roller is de vacht "dicht", terwijl die bij de Platinum roller openstaat. Doe ik hier iets verkeerd?
Bekijk bijlage 91851


Gebruikt geen chemisch product als je gaat werken met watergedragend verfproducten!
Gebruikt geen verschillende merken door elkaar, in uw geval had Trimetal ook een watergedragende hechtingsprimer ;)
Gebruikt een verfroller qua breedte naar de behandelde oppervlakte! Bv. je kuist ook u keramische livingvloer niet met een tandenborstel.
Zet die dag van de schilderwerken de verwarming af of minder! Ideale temperatuur is 15 - 18°C.

Chemische producten niet in gebruik.
Grondverf is aangeraden door de verfhandel, als leek ga ik er van uit dat men in een professionele handel het juiste advies geeft.

Temperatuur naar 18°C is ook wat de verfhandel nu aanraadde, samen met een bredere/dikkere roller (Platinum maxi 18cm ). Dat zou dan dezelfde soort roller zijn waarmee ik tot nu toe dus enkel dat appelsien effect gekregen heb en dus twijfel...


Maar de MDF staat nooit volledig glad, dus was een lakplamuur zeker een aanrader, voor zowel de zijkanten als de vlakke delen.
Lakplamuur kan je rollen en na droging echt glad schuren (machinaal of met de hand/schuurblokje).
Dat was inderdad interessant geweest! Ik wist niet dat je dat kon rollen. Nu waren de opstaande vezels pas volledig weg bij de 2de laklaag. Ondertussen hebben er al zoveel lagen opgestaan dat opstaande vezels geen probleem meer is :)

Verf aanbrengen en verdelen kan je vinden in verschillende video's
Ik had er daar al enkele vooraf bekeken, en de laatste dagen nog meer. Ik volg het principe uit dit filmpje:
Wat me wel opviel is dat in een van de filpmpjes over ene vlakke binnendeur verven, die persoon nadat het hele deurblad in de (watergedragen)verf gezet was (2min), er dan nog eens volledig overging met de roller. Dat is tegen alle advies en ervaring die ik tot nu toe gehad heb (ondanks de positieve commentaren bij dat filmpje). Of een andere die eerst de bovenste helft van het deurblad verfde en daarna de onderste helft. Mede daardoor dat ik niet besefte dat ik te traag werk denk ik.

De andere stappen doe ik volgens mij goed, behalve dan niet snel genoeg werken. Dat blijft wel een puntje, want ik merk dat als ik snel probeer te werken ik fouten maak (verf ongelijk verdeeld, randjes missen). Ik hoop dat een lagere temperatuur me hier wat meer respijt geeft.
Ik overweeg eventueel met 2 personen te werken: 1e die de verf opbrengt met een grotere roller, 2de persoon om de "afwerking" te doen. Goed idee of meteen afvoeren?
Met 2personen en 2rollers beginnen te werken om een klein stukje mdf te schilderen lijkt me serieus overkill ??, temperatuur niet te hoog en goed doorwerken
 

kroki

Lid
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
41
Waarderingsscore
42
Punten
18
Bedankt pkt,
Goed om te horen dat het aan de roller ligt en niet (helemaal) aan mezelf. Het zal dan een grotere Anza Elite roller worden.
 

pkt

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 apr 2006
Berichten
1.532
Waarderingsscore
277
Punten
83
neenee kroki, een elite vilt van 10 moet zeker voldoende zijn en zeker voor dergelijke oppervlakte. Ik gebruik heel weinig tot zelden een viltroller van 15 bijv
 

kroki

Lid
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
41
Waarderingsscore
42
Punten
18
Update: 2 weken terug nog eens een poging ondernomen, bij binnentemperatuur van 17 graden. Meer verf gebruikt en geprobeerd om sneller te werken. Het resultaat is beter, in tegenlicht nog wel lichte strepen, dus zeker niet perfect. Ook iets meer appelsienstructuur dan ik bij de eerste poging had (wel veel minder dan met die dikkere rol).
We gaan het meubel nu monteren en in eerste instantie afwachten of die lichte strepen ons gaan storen (ben het schuren ondertussen wel wat beu ook ?).
Ondertussen ook nog een afkasting van een technische koker geschilderd in de technische ruimte, en zoals meestal, als het niet noodzakelijk strak moet zijn (maakte mij niet zoveel uit hoe dat eruit zag), is het resultaat daar zonder strepen :rolleyes:

Bedankt aan allen voor de nuttige tips.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Ziet er toch goed uit?(y)
 

jova313

Actief Lid
Lid geworden
4 sep 2017
Berichten
298
Waarderingsscore
90
Punten
28
Hoe heb je het gedeelte voor de elektronica gemaakt? Is dat bekleed met een doek ofzo? Ik ben op zoek naar iets ter vervanging van een glazen deurtje...
 

kroki

Lid
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
41
Waarderingsscore
42
Punten
18
Hoe heb je het gedeelte voor de elektronica gemaakt? Is dat bekleed met een doek ofzo? Ik ben op zoek naar iets ter vervanging van een glazen deurtje...

Inderdaad, een kader overspannen met luidsprekerdoek.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan