• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Stopcontact nabij lavabo

VsRex

Lid
Lid geworden
6 dec 2007
Berichten
326
Waarderingsscore
3
Punten
18
Kan er hier iemand me soms melden of een stopcontact nabij een lavabo in de badkamer toegelaten is. De kring waarop het stopcontract is, zoals de rest van de badkamer, natuurlijk aangesloten op een 30mA verliesstroom beveiliging.

Mvg, Vic
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Daar zijn geen regels rond. Alles mag.
Tenzij het stopc behalve nabij een wastafel ook nabij een bad of douche staat, dan zijn de regels voor bad en douche van tel.
 

VsRex

Lid
Lid geworden
6 dec 2007
Berichten
326
Waarderingsscore
3
Punten
18
Dank u voor deze snelle reactie. Kunt u me enkel nog even melden wat men verstaat met nabij het bad of de douche? Vanaf welke afstand is het nabij?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Dank u voor deze snelle reactie. Kunt u me enkel nog even melden wat men verstaat met nabij het bad of de douche? Vanaf welke afstand is het nabij?
hier terug : bericht nr8 eens lezen
 

VsRex

Lid
Lid geworden
6 dec 2007
Berichten
326
Waarderingsscore
3
Punten
18
Sorry die laatste post snap ik niet zo goed het verband, is dit een vergissing, of heb ik een domme vraag gepost?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
waarom werk jij aan elektriciteit als je basis niet onder de knie hebt?
is zowat de samenvatting
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1.050
Punten
113
Dom is je vraag niet maar is zelf makkelijk op te zoeken
Zoek ff op zone badkamer arei
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Vanaf welke afstand is het nabij?
Dat hangt af van de situatie.
Grosso modo:
- Bad: 60cm vanaf de rand
- Douchecel: 60cm vanaf de rand
- Open douche (zoals inloopdouches): 120cm vanaf de douchekop (als tenminste de vloer afloopt richting de douchekop).

Deze afstanden ‘plooien rond’ eventuele muurtjes. Ze plooien ook door deurgaten tot buiten de badkamer! Het stopt wel op 2,25m boven de bodemplaat van bad of douche, maar voor een stopcontact (of schakelaar) speelt dat minder een rol.

Kijk hier eens vanaf p195: https://economie.fgov.be/nl/file/83548/download?token=FroFQ9O0
 
Laatst bewerkt:

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
1.016
Waarderingsscore
585
Punten
113
waarom werk jij aan elektriciteit als je basis niet onder de knie hebt?
is zowat de samenvatting
amai dus we mogen niets doen als we het arei niet vanbuiten kennen?
forum opdoeken jongens, voor elke klus aannemers laten komen.
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Je moet het arei zeker niet van buiten kennen, er is er maar 1 op het forum hier die (de oude versie toch) van buiten kent (he DIY).
Maar de regels rond de zones in de badkamer zijn toch vrij algemeen bekend voor klussers (als je de details niet meer weet dan google je die even). Dus als iemand het in Keulen hoort donderen als daarnaar gerefereerd wordt, dan kan je wel uitgaan van een vrij gebrekkige kennis van de basisregels.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Je moet het arei zeker niet van buiten kennen, er is er maar 1 op het forum hier die (de oude versie toch) van buiten kent (he DIY).
Maar de regels rond de zones in de badkamer zijn toch vrij algemeen bekend voor klussers (als je de details niet meer weet dan google je die even). Dus als iemand het in Keulen hoort donderen als daarnaar gerefereerd wordt, dan kan je wel uitgaan van een vrij gebrekkige kennis van de basisregels.
@DIY ook de versie 2020 al volledig geblokt?
er zijn er volgens mij nog een paar die er heel veel van kennen @Stefaan Van Slycken ??
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
als je nu boek 1 van buiten kent kom je ver :unsure:;)
 

VsRex

Lid
Lid geworden
6 dec 2007
Berichten
326
Waarderingsscore
3
Punten
18
Vooreerst thx aan al die de moeite namen men post te beantwoorden. Maar verder wil ik toch even kwijt dat ik bepaalde reacties nogal kort door de bocht vind, maar verder mag dit topic voor mij afgesloten worden.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan