• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

stopcontact in regenwaterput?

Jeroen1000

Actief Lid
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
416
Waarderingsscore
70
Punten
28
Hallo allen,

Dat lijkt mij niet zo geweldig idee. De kabel bij een DAB Divertron X 1200 is maar 15 meter dus daar ga ik er niet mee tot binnen komen. Beste optie: EXVB kabel naar de put trekken (met genoeg overschot), het geheel verbinden in een boite en opgieten? De overschot dient dan om het een paar te kunnen herdoen wanneer de pomp(en) de geest geven.
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
En gewoon in een aftakdoos die waterdichte wago in het mangat plaatsen ….
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Bij mij zit er een "gewone" IP54-aftakdoos in het mangat, sowieso hoger dan de overloop van de put.
Ik heb trouwens een H07RNF-kabel gebruikt en geen exvb.
 

Jeroen1000

Actief Lid
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
416
Waarderingsscore
70
Punten
28
@Stefaan Van Slycken die Wago gelboxen lijken mij wel iets handig als gulden middenweg. Een overstroming is hier mogelijk (eens om de 10 jaar) maar dan nog zou het niet permanent in het water zitten. Je kan blijkbaar ook heel de doos opgieten met gel ook.
 

Aguynguerran

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 aug 2021
Berichten
642
Waarderingsscore
414
Punten
63
Hier werd er ook al wat gezegd en geschreven: https://www.bouwinfo.be/bouwforum/threads/stopcontact-regenwaterpomp-in-put.396474/page-2

Ik zit ook met het dilemma dat ik niet direct de stekker van de pomp wil afknippen, maar ik wil het ook wel tegoei doen. In de instructie van Easykit staat er alleszins een Niko Hydro stopcontact in het mangat. Zelf niet echt bij stilgestaan (tot nu) dat die Hydro-reeks wel IP55 is, maar zolang er geen stekker in zit...

Er bestaan wel stopcontacten die mét de kabel er in beschermen. (mja, wat is de IP-graad dan met stekker?)

Of deze als het een hoek-stekker is:

Of stekker in het stopcontact steken, en dan afkitten zodat het hopelijk nadien nog losgepeuterd kan worden?
 
Laatst bewerkt:

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Wel niet over de kabel van een pomp in een regenput, maar wij knippen de stekker van onze vijverpompen af.
We steken die door onze vijvermuur, kousen de doorvoer dicht en de 15 meter kabel zit ruimschoots in de vijver.
Buiten de vijver ( en aanverwante ) laten we dit in een doos komen en gieten dit met hars dicht.

Tot hiertoe heeft nog geen enkele leverancier van onze vijverpômpen van zenne takker gemaakt dat de stekker was afgeknipt.
Excuus , ene , had daar dringend een pomp meegepakt uit zenne rayon om klant verder te kunnen helpen. Ik zat niet dicht bij mijn vaste leveranciers.
En ja hoor , na een dikke week of of 2 3 telefoon, pomp draait niet meer . Binnengebracht en wat moeten blazen en toeteren voor ik toch een vervangpomp kreeg .

Ps de schoepen waren gebarsten omdat het huis wat ' zweren ' had
 

shutterfreak

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
771
Waarderingsscore
309
Punten
63
Of deze als het een hoek-stekker is:
Dat is een Duitse Schuko (SchutzKontakt) met randaarde. Die mag je niet gebruiken in België (penaarde).
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan