Stoomoven ipv microgolf

Lid geworden
31 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

wij hebben in onze keuken de klassieke combinatie gewone (hete lucht-)oven en microgolfoven, maar wij zouden graag onze microgolfoven vervangen. We twijfelen tussen een nieuwe inbouwmicrogolfoven, ofwel een stoomoven.

Zijn er mensen die geen microgolfoven hebben maar wel een stoomoven? Ik ben zeker overtuigd van de voordelen van een stoomoven, maar ik vraag me af of de functie van de microgolf (nl snel iets opwarmen of ontdooien) even gemakkelijk is in een stoomoven.

Ik heb gelezen dat er verschillende modellen bestaan: een met ingebouwd waterreservoir en andere die de afvoer van de vaatwas gebruiken. Wat raden jullie aan?

Is het trouwens de moeite om geld te geven aan een stoomoven terwijl we al een gewone oven hebben?

Alvast bedankt

K.B.;1749009 wrote:
jvd30;1748671 wrote:
Stoomoven kost verschrikkelijk veel geld en wordt bij de mensen die ik ken zelden gebruikt

Dat kan kloppen ... veel mensen die zich een geheel dure keueken aanschaffen koken bijna nooit zelf ...

Persoonlijk zou ik de stoomdrukoven op dezelfde manier benaderen als de sneldrukpan ... je hebt ook een groot aantal mensen die hem nooit gebruiken ...

Meestal uit onkunde ... Deze toestellen hebben immers het nadeel dat je het kookproces niet kan onderbreken om eens met een vork in je patat te steken ...

De oven heeft waarschijnlijk het voordeel dat hij eenvoudiger instelbaar is dan de "snelkoker"

k.b.

Nooit koken is veel gezegd maar tis meestal een leuk speeltje om twee keer op een luie zondag te gebruiken maar na een werkdag tussen de huiswerkende kinderen zijn al die knopjes en handleidingen er te veel aan en gaan de patatten en de bloemkool uit gewoonte de pan in, tkoteletje op tvuur en een half uurtje later is er ook eten.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan