• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Stommiteiten gedaan ofwa?

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Zijn er zo van die stommiteiten die jullie (ondanks alle schaamte) hebben gedaan tijdens julie verbouwingen en renovaties?

Of is iedereen hier effectief een vakman die 24/7 feilloos werkt :)

Voorbeeldje uit mijn eigen ondernemingen,
In de keldermuur geboord om collector op te hangen, spouw zat vol water -> kleine 400 liter met emmertjes den trap op gedragen voor het stopte & ik het gat terug kon dichten... :-(
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Een spaarrekening begint bijna een kost te worden voor banken aangezien ze bij ECB negatieve rente krijgen en moeten overtollig kasgeld in Frankfurt parkeren, dus je geld weghalen zal toch minder stress maken dan vroeger.
Daarnaast mogen we in België blij zijn dat de regering ooit een minimum van 0.01 + 0.1 % rente op spaarboekje vastlegde en dat het voorlopig nog niet negatief kan bij de gewone spaarder. Of dat visie van onze politiekers was op dat moment of eerder puur geluk laat ik in het midden.

Een extra lening mislopen is wel een kost voor hen en daar kan je wel druk mee zetten. Ook terug zelfde probleem als hierboven, maar dan zijn ze toch een deel van dat kasgeld kwijt aan jou en brengt het nog iets op voor hen.
Tjah, die spaarboek zal er toch sowieso aan moeten geloven als ik geen extra lening neem, en los van of het nu voor hen interessant of juist niet is, het zorgt er op zijn minst voor dat ik niet nog afhankelijker ben van een bank die mij met de glimlach een mes in de rug draait.

Ge vergeet den beste van allemaal :cool:
die tuinarchitecten met ne hoek afBekijk bijlage 81050
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
'k Heb de voorbije paar jaar iets teveel ideeën met paletten gezien om er zelf nog te willen, maar een hangende plateau met wat kussens, een dekentje, een glas schots water er bij... gezellig! En ook grappig voor het gezelschap om er mij na een paar glazen te zien af kruipen. :rolleyes: :ROFLMAO:
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
'schots water', zo heb ik het nog nooit omschreven weten worden
resulteert dus gegarandeerd in een 'schots en scheve' Candisa
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Als er bij dat schot water nog een hollandse sigaret genuttigd wordt alleszins. ?
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
uisge baetha [usjke baa uitgesproken] is een schots-gaelic term die betekent 'water of life' (eau de vie). Dus Schots water is niet ver van de waarheid. Uiteindelijk is meer dan de helft ervan ook effectief water (tenzij je een vatsterkte geniet). De rest is in essentie brood (gemalen graan en gist).
Dus ja, in Schotland op water en brood gezet worden kan theoretisch gezien nog meevallen.

 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Der zullen er vanaf volgend weekend genoeg zijn die een weekendje op glazen boterhammen zullen overleven...
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Der zullen er vanaf volgend weekend genoeg zijn die een weekendje op glazen boterhammen zullen overleven...
Overleven precies, degenen die daarop niet thuis zijn blijven overleven zullen na 3 boterhammen genoeg hebben en weer een dag of 2 in zelfquarantaine kunnen gaan. ???:ROFLMAO:
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Resultaat, tzijn der een paar die hun computerke van 1300€ voor een slordige 130€ meegekregen hebben :)
Kpeis dat de programmeurs daar nog veel neiger naar hun vijs gekregen hemme!
Niet de schuld van die programmeurs, er heeft iemand niet de juiste specs opgesteld. Om in bouwtermen te blijven, tis ook de metselaar zijn schuld niet dat ge uwe kop stoot als de architect een muur van 100cm hoog heeft getekend terwijl dat 200cm moest zijn.
Qua programmeerflaters weet ik er wel nog wel een paar.zwijg maar al... of we belanden terug in 2014...
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Ja,
dat was toen de GROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTSTE STOEMMETEIT
van de
c00kie

En nu vraagt zich iedereen af: Huh over wat gaat dat ???
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Ja,
dat was toen de GROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTSTE STOEMMETEIT
van de
c00kie

En nu vraagt zich iedereen af: Huh over wat gaat dat ???
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Ik wil het weten!!
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
eerst bieden, anders heb ik er niks aan.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
dat kan ik niet maken man
ik laat ht aan c00kie over om dat verhaal hier uit de doeken te doen
stel a veur dat ik hem zo op zen teentjes sta, dan gaat hij mij bannen .
Nee hoor,
mij niet gezien
en trouwens voor een 2 d tekening van wat gras ???
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Da's modern toch?
Alles strak & recht, zo weinig mogelijk verschillende kleuren & zo weinig mogelijk leven erin!
Binnen een paar jaar betalen ze grof geld voor zo nen hof!

Ik start een eigen forum, www.bouwklungel.be, daar kan de C00kie u niet bannen!
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
oh, dat was een foutmelding die ook wel eens kon verschijnen, samen met de 504 natuurlijk, 2 minuten wachten tot een pagina laadde, om dan alsnog een fout te krijgen... Deel inhoud weg, afbeeldingen weg, privéberichten weg, enz. enz.
We hebben 4 maanden nodig gehad om het een beetje deftig te krijgen, en meer dan een half jaar nodig gehad om het toch maar effe opnieuw te maken...
Deze versie van de site / het forum is dat tikkeltje vlotter gegaan :).
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Menig zelfbouwer heeft destijds heel wat bijgeleerd over HTTP error codes, dat wel.
Mijne favoriet blijft toch de 418. Die heb ik hier wel nooit gezien.
Als er bij dat schot water nog een hollandse sigaret genuttigd wordt alleszins. ?
Ik begin hier een link te zien met al die topics over het verzwaren van de elektriciteitsaansluiting 'voor een laadpaal'.
En tuinaannemers die hier altijd onsamenhangend zwanzen, volgens mij is er in die Kempense bossen wel wat interessants te vinden.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Tja creatieve geesten , godendranken en levenswaters,
wat wil je nog meer ?
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1.049
Punten
113
Menig zelfbouwer heeft destijds heel wat bijgeleerd over HTTP error codes, dat wel.
Mijne favoriet blijft toch de 418. Die heb ik hier wel nooit gezien.
Als er bij dat schot water nog een hollandse sigaret genuttigd wordt alleszins. ?
Ik begin hier een link te zien met al die topics over het verzwaren van de elektriciteitsaansluiting 'voor een laadpaal'.
En tuinaannemers die hier altijd onsamenhangend zwanzen, volgens mij is er in die Kempense bossen wel wat interessants te vinden.
T zijn niet voor niks de Stille Kempen
Wij houden dat verborgen ?
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Als er bij dat schot water nog een hollandse sigaret genuttigd wordt alleszins. ?
Ik begin hier een link te zien met al die topics over het verzwaren van de elektriciteitsaansluiting 'voor een laadpaal'.
En tuinaannemers die hier altijd onsamenhangend zwanzen, volgens mij is er in die Kempense bossen wel wat interessants te vinden.
Oei, 'k heb een 40A mono aansluiting, 'k ben geen tuinaannemer en 'k woon zodanig in een uithoek van West-Vlaanderen dat je je afvraagt of je nog in België zit tegen dat je bij mij geraakt. Over dat onsamenhangend zwanzen spreek ik mij niet uit.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan