• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Stommiteiten gedaan ofwa?

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Zijn er zo van die stommiteiten die jullie (ondanks alle schaamte) hebben gedaan tijdens julie verbouwingen en renovaties?

Of is iedereen hier effectief een vakman die 24/7 feilloos werkt :)

Voorbeeldje uit mijn eigen ondernemingen,
In de keldermuur geboord om collector op te hangen, spouw zat vol water -> kleine 400 liter met emmertjes den trap op gedragen voor het stopte & ik het gat terug kon dichten... :-(
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Niets belet je heel dienen bundel op te zeggen. Die interestvoet ligt toch vast. En als ze toch moeilijk doen, hypotheek onderbrengen bij een andere bank is ook een mogelijkheid.
Lees maar eens goed je contract.
De verzekering geeft je x% korting op je hypotheek en die korting vervalt op het moment dat je je verzekering (of loonstorting) er weg haalt.
Niet alle banken volgen dit tot de letter op (ethias heeft ons laten begaan), maar je moet je wel bewust zijn van het risico.
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Er zit inderdaad een kleine korting op de hypotheek gekoppeld aan die brandverzekering. Ik zou met veel plezier mijn brandverzekering verhuizen, maar eerlijk gezegd gun ik het hen niet om meer te verdienen op mijn lening.
'k Heb nog 14 jaar te gaan als ik niet vervroegd aflos, dus een klein verschil kan wel oplopen, en het zou mij verwonderen moest ik dat nog los van mijn principiële koppigheid kunnen terugwinnen met een aparte brandverzekering elders af te sluiten.
De boel verzetten naar een andere bank zal niet lukken, profijt ga ik er niet mee doen na bijtelling van de dossier- en registratiekosten die daarbij komen kijken en veel banken zullen er ook niet staan springen om mijn lening over te nemen.
'k Ga het er wel nog eens in wrijven, ik was eigenlijk van plan een stukje bij te lenen om een aanbouwsel af te breken en nieuw te bouwen, 'k ga daarvoor eens gaan informeren en na uitgebreid onderhandelen vermelden: "da's nu toch wel spijtig dat jullie onder één hoedje gespeeld hebben met de verzekeraar van Aquafin hé, stort maar mijn spaarboekje integraal door naar mijn rekening bij concurrerende bank en sluit het maar af, en verander ineens mijn zichtrekening in zo een gratis ding, 'k gebruik toch al die 'service' niet".

Swat, no worries, 'k ben zo een rare veel te laat geboren hippie die je niet kunt kloten met geldzaken, laten we verder gaan met stommiteiten. ;)
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
stort maar mijn spaarboekje integraal door naar mijn rekening bij concurrerende bank en sluit het maar af
Je hebt je bank een dienst bewezen. Ze zijn je dankbaar. ;)
De kosten van mijn zichtrekening zijn meer dan mijn spaarboekje opbrengt, dus met de zichtrekening te veranderen naar een gratis versie en mijn spaarboekje af te sluiten, plus hen de extra lening laten mislopen door de herbouw van mijn aanbouw met eigen middelen te doen, zal hen toch de komende jaren wat kosten hoor. ;)
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
stort maar mijn spaarboekje integraal door naar mijn rekening bij concurrerende bank en sluit het maar af
Je hebt je bank een dienst bewezen. Ze zijn je dankbaar. ;)
De kosten van mijn zichtrekening zijn meer dan mijn spaarboekje opbrengt, dus met de zichtrekening te veranderen naar een gratis versie en mijn spaarboekje af te sluiten, plus hen de extra lening laten mislopen door de herbouw van mijn aanbouw met eigen middelen te doen, zal hen toch de komende jaren wat kosten hoor. ;)
Ik doelde specifiek op het spaargeld. Als je weet dat een bank een depositointerest moet betalen van 0,50% en daar bovenop nog eens 0,11% wettelijk moet betalen aan hun klanten, verliezen ze dus op elke euro dat bij hen op een spaarrekening staat.
Daarmee dat ik zei dat je je bank een dienst hebt bewezen want je kost hen minder geld nu.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Das na wel de stoemmeteit van het jaar !

:ROFLMAO:

A verliezen in cijferkes.

Heb zo ooit eens in mijn apejaren in brico gewerkt.
Moest natuurlijk ook eens af en toe aan de kassa staan.
Alle niet veel niet meer toen ik een artikel van 11,65 had ingetikt als 11 miljoen 650 duizend frank.
Weet nog altijd niet na 40 jaar hoe ik dat kleer gespeeld hem.
Kassa volledig geblokkeerd,
zijn van brussel mogen komen om dat de crediteren.
Serieus naar mijn vijs gekregen.
ja zeg, geef dan een kassaopleiding he.

En dan die klanten :rolleyes:
Meneer waar staan de karrekes ?
Buiten mevrouw.
Moet ik die zelf gaan halen ?
Nee hoor ... ik fluit, ze willen niet komen vandaag mevrouw.
sjans die kon er mee lachen.

Dien vent die vroeg : kunde gai da lezen?
Ik lees vlot de italiaanse beschrijving van het produkt.
Ja maar wat wil dat zeggen ?
Dat weet ik niet meneer, ik kan dat alleen maar lezen .
Die is wel naar den baas gestapt.
Flauwerd.
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Das na wel de stoemmeteit van het jaar !

:ROFLMAO:

A verliezen in cijferkes.

Heb zo ooit eens in mijn apejaren in brico gewerkt.
Moest natuurlijk ook eens af en toe aan de kassa staan.
Alle niet veel niet meer toen ik een artikel van 11,65 had ingetikt als 11 miljoen 650 duizend frank.
Weet nog altijd niet na 40 jaar hoe ik dat kleer gespeeld hem.
Kassa volledig geblokkeerd,
zijn van brussel mogen komen om dat de crediteren.
Serieus naar mijn vijs gekregen.
ja zeg, geef dan een kassaopleiding he.

En dan die klanten :rolleyes:
Meneer waar staan de karrekes ?
Buiten mevrouw.
Moet ik die zelf gaan halen ?
Nee hoor ... ik fluit, ze willen niet komen vandaag mevrouw.
sjans die kon er mee lachen.

Dien vent die vroeg : kunde gai da lezen?
Ik lees vlot de italiaanse beschrijving van het produkt.
Ja maar wat wil dat zeggen ?
Dat weet ik niet meneer, ik kan dat alleen maar lezen .
Die is wel naar den baas gestapt.
Flauwerd.
In de Colruyt hebben ze in een ver verleden laptops & computers proberen verkopen.
Het kassa-systeem was helaas niet gemaakt op prijzen boven de €1000.


Resultaat, tzijn der een paar die hun computerke van 1300€ voor een slordige 130€ meegekregen hebben :)
Kpeis dat de programmeurs daar nog veel neiger naar hun vijs gekregen hemme!
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
@Jensvdw Zo ver was ik inderdaad, maar het totaalpakketje zal hen wel meer mislopen dan ik hen bespaar. Nadeel is dat de reservepot er aan zal moeten geloven, hetgeen ik wou vermijden door een lening te nemen... Tjah, so be it. Als't verkeerd uitdraait kan ik dat hier nog altijd posten als stommiteit. ;)
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
En dan die klanten :rolleyes:
Meneer waar staan de karrekes ?
Buiten mevrouw.
Moet ik die zelf gaan halen ?
Nee hoor ... ik fluit, ze willen niet komen vandaag mevrouw.
sjans die kon er mee lachen.

Dien vent die vroeg : kunde gai da lezen?
Ik lees vlot de italiaanse beschrijving van het produkt.
Ja maar wat wil dat zeggen ?
Dat weet ik niet meneer, ik kan dat alleen maar lezen .
Die is wel naar den baas gestapt.
Flauwerd.
Merci, bijna in mijne koffie verslikt!

Resultaat, tzijn der een paar die hun computerke van 1300€ voor een slordige 130€ meegekregen hebben :)
Kpeis dat de programmeurs daar nog veel neiger naar hun vijs gekregen hemme!
Niet de schuld van die programmeurs, er heeft iemand niet de juiste specs opgesteld. Om in bouwtermen te blijven, tis ook de metselaar zijn schuld niet dat ge uwe kop stoot als de architect een muur van 100cm hoog heeft getekend terwijl dat 200cm moest zijn.

Qua programmeerflaters weet ik er wel nog wel een paar.
 

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
1.161
Waarderingsscore
824
Punten
113
Er zit inderdaad een kleine korting op de hypotheek gekoppeld aan die brandverzekering.
Bij mij was dit toch 0,5 % verschil bij alle banken, dus toch altijd relevant.
De kosten van mijn zichtrekening zijn meer dan mijn spaarboekje opbrengt, dus met de zichtrekening te veranderen naar een gratis versie en mijn spaarboekje af te sluiten, plus hen de extra lening laten mislopen door de herbouw van mijn aanbouw met eigen middelen te doen, zal hen toch de komende jaren wat kosten hoor. ;)
Een spaarrekening begint bijna een kost te worden voor banken aangezien ze bij ECB negatieve rente krijgen en moeten overtollig kasgeld in Frankfurt parkeren, dus je geld weghalen zal toch minder stress maken dan vroeger.
Daarnaast mogen we in België blij zijn dat de regering ooit een minimum van 0.01 + 0.1 % rente op spaarboekje vastlegde en dat het voorlopig nog niet negatief kan bij de gewone spaarder. Of dat visie van onze politiekers was op dat moment of eerder puur geluk laat ik in het midden.

Een extra lening mislopen is wel een kost voor hen en daar kan je wel druk mee zetten. Ook terug zelfde probleem als hierboven, maar dan zijn ze toch een deel van dat kasgeld kwijt aan jou en brengt het nog iets op voor hen.
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
En dan die klanten :rolleyes:
Meneer waar staan de karrekes ?
Buiten mevrouw.
Moet ik die zelf gaan halen ?
Nee hoor ... ik fluit, ze willen niet komen vandaag mevrouw.
sjans die kon er mee lachen.

Dien vent die vroeg : kunde gai da lezen?
Ik lees vlot de italiaanse beschrijving van het produkt.
Ja maar wat wil dat zeggen ?
Dat weet ik niet meneer, ik kan dat alleen maar lezen .
Die is wel naar den baas gestapt.
Flauwerd.
Merci, bijna in mijne koffie verslikt!

Resultaat, tzijn der een paar die hun computerke van 1300€ voor een slordige 130€ meegekregen hebben :)
Kpeis dat de programmeurs daar nog veel neiger naar hun vijs gekregen hemme!
Niet de schuld van die programmeurs, er heeft iemand niet de juiste specs opgesteld. Om in bouwtermen te blijven, tis ook de metselaar zijn schuld niet dat ge uwe kop stoot als de architect een muur van 100cm hoog heeft getekend terwijl dat 200cm moest zijn.

Qua programmeerflaters weet ik er wel nog wel een paar.
Hmmmmm

Da's classic finger-pointing inderdaad
Het is niet de metser zijn schuld, maar ne goeie metser had u gezegd "tiens, zeker van die hoogte?"

In dezelfde zin zou ik dus zeggen "ne goeie programmeur merkt dat er iets verkeerd aant lopen is"

Ergo, bij m'n grootouders hun nieuwbouw heeft architect geen rekening gehouden met de dikte van de steen voor de binnenmuren.
Resultaat is dat ze in elke ruimte een goei 10CM minder hebben...
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Goeie programmeurs da's gelijk goei stielmannen. Niet makkelijk te vinden...
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Ge vergeet den beste van allemaal :cool:
die tuinarchitecten met ne hoek afpallet.jpg
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Gisteren een schommel gezien waaraan een (kleine) trampoline hing te slingeren. I kid you not.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Heb zo ooit eens in mijn apejaren in brico gewerkt.
Moest natuurlijk ook eens af en toe aan de kassa staan.
Alle niet veel niet meer toen ik een artikel van 11,65 had ingetikt als 11 miljoen 650 duizend frank.
Weet nog altijd niet na 40 jaar hoe ik dat kleer gespeeld hem.
Heb zo aan de andere kant van de kassa gestaan. Ik kocht een bak bier. Scant die jobstudent en doet x 24 (aja, 24 flesjes).
Verpinkt die student niet en geeft mij die rekening alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat een bak bier meer dan 700 € kost.

btw zelfde ook al voorgehad met yoghurt potjes die aan elkaar hangen, telkens x zoveel als er potjes zijn ipv het pak als geheel te scannen.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Was ik nie hoor !!!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan