• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Stommiteiten gedaan ofwa?

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Zijn er zo van die stommiteiten die jullie (ondanks alle schaamte) hebben gedaan tijdens julie verbouwingen en renovaties?

Of is iedereen hier effectief een vakman die 24/7 feilloos werkt :)

Voorbeeldje uit mijn eigen ondernemingen,
In de keldermuur geboord om collector op te hangen, spouw zat vol water -> kleine 400 liter met emmertjes den trap op gedragen voor het stopte & ik het gat terug kon dichten... :-(
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Als er bij dat schot water nog een hollandse sigaret genuttigd wordt alleszins. ?
Ik begin hier een link te zien met al die topics over het verzwaren van de elektriciteitsaansluiting 'voor een laadpaal'.
En tuinaannemers die hier altijd onsamenhangend zwanzen, volgens mij is er in die Kempense bossen wel wat interessants te vinden.
Oei, 'k heb een 40A mono aansluiting, 'k ben geen tuinaannemer en 'k woon zodanig in een uithoek van West-Vlaanderen dat je je afvraagt of je nog in België zit tegen dat je bij mij geraakt. Over dat onsamenhangend zwanzen spreek ik mij niet uit.
De officiele aansluiting die ge hebt, maakt niet uit :) In de Kempen doen ze aan "groene" stroom

Voor m'n buur begon te verbouwen, en hij zette zijn hoofdschakelaar af, had hij nog altijd stroom op 2 stopcontacten in zijn tuinhuis...

Gene groene stroom, maar zwarte stroom
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
In zijn tuinhuis dan nog, dus een (waarschijnlijk niet gezekerde) kabel van voor de meter naar het tuinhuis getrokken? :oops:
(tenzij die 2 stopcontacten natuurlijk wel toevallig spanningsloos vielen op het moment dat jij jouw hoofdschakelaar afzette ;) )
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
In zijn tuinhuis dan nog, dus een (waarschijnlijk niet gezekerde) kabel van voor de meter naar het tuinhuis getrokken? :eek:
(tenzij die 2 stopcontacten natuurlijk wel toevallig spanningsloos vielen op het moment dat jij jouw hoofdschakelaar afzette ;) )
Banee gij, ne mens zou zot zijn om dat te doen!

Direct mijn kast afgezet, en een verlengkoord van z'n tuinhuis naar mijn zekeringkast getrokken!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan