• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Stinkend regenwater

Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
Allen,



sinds een paar weken stinkt mijn regenwater enorm, naar rotte eieren en ziet het soms relatief donker.



ik gebruik het om de wc's door te speoeln en in tuin en berging.



iemand een iedee hoe ik dat kan verhelpen en wat de oorzaak zou kunnen zijn? (Evt niet genoeg O2 ini de put?)



bedankt,

stefaan
 
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
330
Waarderingsscore
0
Punten
0
stefaanh;1977625 wrote:
Allen,



sinds een paar weken stinkt mijn regenwater enorm, naar rotte eieren en ziet het soms relatief donker.



ik gebruik het om de wc's door te speoeln en in tuin en berging.



iemand een iedee hoe ik dat kan verhelpen en wat de oorzaak zou kunnen zijn? (Evt niet genoeg O2 ini de put?)



bedankt,

stefaan



Riolering die terug keert naar uw put? (overloop verstopt). Is het een oude of nieuwe put? Beton/kunststof?
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
Rotte eieren geur is zwavel.



Dat kan inderdaad wijzen op een terugslag van uw riolering in uwe put...



Put leegtrekken en reinigen.



Terugslagklep plaatsen op overloop van uwe put of indien aanwezig controleren op correcte werking.
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het is een betonnen put.



waar zou die terugslklep moeten zitten? Na de sifon putjes of tussen sifon putjes en put? Enig rpobleem: heel die boel zit onder mijn oprit (i know, niet slim, en stond anders op plan, maar was foutje van aannemer en meneer is failliet ondertussen...)
 
Lid geworden
17 jun 2010
Berichten
150
Waarderingsscore
7
Punten
18
Wij hebben daar ook maanden last van gehad. Ben ook niet zeker maar dacht zelf ook aan terugvloei rioolwater. Nu is het precies gedaan waarschijnlijk door de verdunning van het regenwater dat erbij is gekomen. Blijft ook voor ons een mysterie.
 
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
839
Waarderingsscore
0
Punten
0
zitten er roostertjes op de afvoeren van het dak?

Indien niet, een dooi vogel of zo dat mee is gegaan.

Een dode rat zou ook al niet de eerste keer zijn.
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
stefaanh;1977840 wrote:
Het is een betonnen put.



waar zou die terugslklep moeten zitten? Na de sifon putjes of tussen sifon putjes en put? Enig rpobleem: heel die boel zit onder mijn oprit (i know, niet slim, en stond anders op plan, maar was foutje van aannemer en meneer is failliet ondertussen...)

ik heb:

sifon op overloop van de put

koppel meter buis

terugslagklep

T met been loodrecht omhoog waar ik ne rooster heb ingestoken zodat er geen ratten kunnen komen knabbelen aan die terugslagklep.

koppel meter buis

sifonput

riolering
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan