• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

stinken opt wc

Reaction score
0
Hey,

Zo nu en dan ga ik al eens graag stinken op de pot.

Nu heb ik een ventilatorke voorzien opt wc dat aan en uit gaat met het licht. Nu zou da spul toch wa langer moeten blijven draaien. Als het licht uitgaat mag dat nog enkele minuten verder blijven draaien.

Maar hoe moet da in godsnaam ?

Ik zit maar met ene kabel naar de wc die doorgelust is, kan daar ergens een extra timerke ofzo tussen ? lijkt me niet direct mogelijk maar hoe doen jullie dat anders ?

thx

Bedoel je ventilatie systeem C+ ??

Die gaat aan zodra je op pot zit, en blijft nog 20 minuten gaan

Er bestaan ventilatoren met ingebouwde tijdsvertraging

Delphine wrote:
Bedoel je ventilatie systeem C+ ??

Die gaat aan zodra je op pot zit, en blijft nog 20 minuten gaan

neenee, geen type ventilatie, staat totaal los hiervan.

Dit is enkel voor de grote gebruikers :)

een extra afzuiging naast de ventilatie just like in the good old days

Gert17 wrote:

en wat doen die dan precies, ik zie niet goed in hoe die kan blijven draaien als de kabel geen stroom meer krijgt van de stroomkast zelf :s

tranceke wrote:
maar hoe doen jullie dat anders ?

thx

De mijne schiet pas in gang als het licht meer dan 2 minuten aan is en blijft dan 20 minuten draaien... maja ik zit met een Myhome domotica-installatie van Bticino! :) :twisted: :p

tranceke wrote:
maar hoe doen jullie dat anders ?

Net zoals de rijken der Hollywood stinken onze scheten niet maar geven een frisse lavendelgeur af. Alhoewel mijn vriendin iets meer weg heeft van een bos in de ardennen.

Komt de stroom voor die ventilator van da kast of hangt die ergens tussen je schakelaar van je lichtknop? Of hoezidadde? Als je via je schakelaar schakelt zal je niet langer kunnen blazen, da's simpel.

tranceke wrote:
Gert17 wrote:

en wat doen die dan precies, ik zie niet goed in hoe die kan blijven draaien als de kabel geen stroom meer krijgt van de stroomkast zelf :s

Aha ... in het boekske staat duidelijk dat je een kabeltje extra moet voorzien...inderdaad moet er 1 gelijk constant spanning hebben en als je vb met dubbelpolige teleruptors werkt moet je daar effe rekening mee houden...

Ik heb dat euh ... onconventioneel moeten oplossen omdat ik ook iets vergeten was ;-(

jvanhambelgium wrote:
tranceke wrote:
Gert17 wrote:

Aha ... in het boekske staat duidelijk dat je een kabeltje extra moet voorzien...inderdaad moet er 1 gelijk constant spanning hebben en als je vb met dubbelpolige teleruptors werkt moet je daar effe rekening mee houden...

Ik heb dat euh ... onconventioneel moeten oplossen omdat ik ook iets vergeten was ;-(

wij zitten met drukknoppen (16 sturingsdraden per kabel), die gaan dan gewoon naar de kast waar ze via nen teleruptor pruts het licht aansteken...

Spanning komt dus enkel wanneer den teleruptor in de kast aanstaat...

Nu wel bast vervelend want da spul maakt veel lawaai, zou beter zijn dat da pas na de boodschappen in gang schiet :)

het simpelste is werken met een tweede drukknop en een trappenhuis automaat die uw ventilator aanstuurt. In jou geval gaat dat zonder veel breekwerk aangezien je al een multipaar hebt steken.

Schakeling staat wel los van je verlichting, maar dan gaat ie ook niet ongewenst gaan draaien elke keer ge uw licht uitdoet

Iemand een schematje van de sturing van zo'n ventilator via de lichtschakelaar en waarbij de ventilator een aparte kabel heeft met constante spanning?

Als de draden appart tot aan de kast liggen en niet zijn doorgelust van de lamp dan kunde een timer met multifunctie plaatsen in uw schakelkast.

Daar kunt ge op kiezen wanneer hij aangaat en hoelang hij nadraaid indien nodig.

Ge stuurt hem aan met de teleruptor of puls van de knop (zijn ook multispanning) waar ge de lamp mee aandoet.

Ik heb apparte voeding naar de ventilator die dan ook nog eens in een andre ruimte staat. die van de douche staat op zolder , die van het toilet beneden komt in de kelder. tegen het plafond komt dus enkel zo een regelbare rozet of hoe noemt da...Enkel gedaan voor het geluid.

Grtz

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief