• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Stenen plinten plakken

boomvalk

Nieuw Lid
Lid geworden
30 nov 2021
Waarderingsscore
0
Punten
6
IMG_7815.jpeg

Gezien ons huis al wat ouder is heb ik voor het plaatsen van de plinten aan de buitenmuren een stukje bezetsel afgekapt. Onder de vloer zit 10cm pur en nieuwe chape+vloerverwarming. De houten pleintjes heb ik gewoon voor het gat geplakt maar voor de stenen plinten in de badkamer vroeg ik me af hoe ik ze kan plakken zonder opstijgend vocht een kans te geven. Gaat over een klein aantal lopende meters dus prijsversverschil tussen tec7 en tegellijm maakt niet veel uit.

Ik dacht zelf aan de opening vullen met een klein beetje purlijm (heb nog een paar bussen over voor het lijmpistool) en bovenaan een streep tec7 te gebruiken op het stukje waar plint en bezetting overlappen. Lijkt me makkelijker proper te doen dan het gat opvullen met een voeg + cement ofzo dan hangt heel het bezetsel vol.

Ik vind jou gedacht best ok. Of dat opvullen met PUR nog nut heeft betwijfel ik. Gewoon vastlijmen met tec 7 op de muur en afkitten?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan