Steenstrips vraag

Lid geworden
3 nov 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
We zijn van plan om onze gevel te laten renoveren met steenstrips. We hebben 2j geleden de muren laten isoleren met parels. Maw we hebben geen extra isolatie nodig. Kan dit rechtstreeks op de facade-steen mits egaliseren ? Wordt bij dit soort werk enkel de te lijmen oppervlakte gerekend ? Onze voorgevel (bungalow) heeft een opp van 42,63 m² , netto 31,42 m² (maw zonder ramen deuren) !

Iemand een idee van prijs per m² zonder dat er extra isolatie nodig is ?

Alvast bedankt

gr

Raf

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Roeffel;1976043 wrote:
We zijn van plan om onze gevel te laten renoveren met steenstrips. We hebben 2j geleden de muren laten isoleren met parels. Maw we hebben geen extra isolatie nodig. Kan dit rechtstreeks op de facade-steen mits egaliseren ? Wordt bij dit soort werk enkel de te lijmen oppervlakte gerekend ? Onze voorgevel (bungalow) heeft een opp van 42,63 m² , netto 31,42 m² (maw zonder ramen deuren) !

Alvast bedankt

gr

Raf

Waarom geen isolatie eronder laten steken, dit kost je amper meer en je zal er nog sterk op vooruit gaan tov je huidige situatie. Je hebt immers nog koudebruggen etc en die haal je compleet weg met wat isolatie aan de buitenzijde.

Lid geworden
3 nov 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beurt;1976141 wrote:
Roeffel;1976043 wrote:

Alvast bedankt

gr

Raf

Waarom geen isolatie eronder laten steken, dit kost je amper meer en je zal er nog sterk op vooruit gaan tov je huidige situatie. Je hebt immers nog koudebruggen etc en die haal je compleet weg met wat isolatie aan de buitenzijde.

Dacht dat in dat geval ik beter de facade zou afbreken en een nieuwe ervoor zetten ...

Is puur budgetair extra isolatie extra kosten ...

Geen idee welke van de 2 mogelijkheden de minst kostelijke is ...

R

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Roeffel;1976255 wrote:
Beurt;1976141 wrote:
Roeffel;1976043 wrote:

Alvast bedankt

gr

Raf

Dacht dat in dat geval ik beter de facade zou afbreken en een nieuwe ervoor zetten ...

Is puur budgetair extra isolatie extra kosten ...

Geen idee welke van de 2 mogelijkheden de minst kostelijke is ...

R

Beste,

De meerkost voor de isolatie is omzeggens de isolatie zelf, de rest van de kosten zitten in de steenstrips en de uren voor het plaatsen en afwerken van de steenstrips. Dat scheelt u dus misschien 15-20 €/m2 voor het plaatsen met isolatie tov zonder isolatie. Dan kan je beter even doorsparen lijkt me en meteen isolatie bij laten steken. Al is het maar een cm of 5, het verschil zal groot zijn met je huidige situatie en je huis ook veel meer waard maken.

Lid geworden
3 nov 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
Thx voor je reacties ...

En hoe wordt de berekening gemaakt ? puur per m² dat men werkt of de totale oppervlakte ?

R

Makita

Lid
Lid geworden
12 apr 2011
Waarderingsscore
0
Punten
16
Volgens dit artikel of steenstrips zou zelfplaatsing tussen de 75 en 100 euro kosten per vierkante meter. Toch een groot verschil met de voorgestelde 130 à 200 euro per vierkante meter wanneer je de werken laat uitvoeren. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Wij zijn het ook al langer aan het overwegen maar twijfelen of we zoals de TS zouden werken met spouwmuurisolatie en daarna steenstrips (dan wel met extra isolatie). De andere optie is inderdaad een nieuwe muur maar dan moet je wel een nieuwe fundering laten zetten...

Ook hier zijn ervaringen meer dan welkom:)

Lid geworden
12 feb 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij mij gaan ze hopelijk bijna isolatie met strips plaatsen (nadat de dakwerker hopelijk deze week mijn dak nog kan afwerken...).

Prijskaartje is zowiezo afhankelijk wat je wil, welk soort strip, afwerken met blauwe steen enz. Een algemene richtprijs is in mijn ogen zeer moeilijk te bepalen omdat het van meer factoren afhangt zoals hoeveel hoekstenen er nodig zijn want die drijven de kost omhoog.

Mijn kostprijs per/m² ligt wel beduidend hoger dan bovenvermelde prijzen...

Bovenaan