• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Steenstrips rechtstreeks verlijmen op XPS platen en betonsteen

Lid geworden
27 nov 2013
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Punten
3
Wij hebben XPS (ursa gewafeld) platen aan de buitenkant gezet voor ons tuinhuis. Deze zijn verlijmd + met isolatiepluggen vastgemaakt in betonstenen.
Nu zijn we niet zeker of we onze steenstrips (na een grondering) rechtstreeks mogen verlijmen (omnicol PL85) op deze platen ?
Een stuk van de muur is ook zonder isolatieplaten. Daar willen we dus rechtstreeks op de betonstenen verlijmen.

Het zijn steenstrips op deze aard :

De vraag is of we eerst moeten cimenteren en wapeningsnetten/vliezen aanbrengen ?
Die bij die e-board platen wordt er ook rechtstreeks op gelijmd. En uiteindelijk zijn dat toch ook maar gewone isolatieplaten.

Kan hier iemand met wat ervaring advies geven?
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.874
Waarderingsscore
1.306
Punten
113
Om steenstrips te verlijmen gebruik je best omnicol PL 85 ES.
Over de rest van de werkwijzes spreek ik me niet uit.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan