• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Steel Look schuifraam mogelijk?

Sting

Lid
Lid geworden
8 feb 2014
Berichten
463
Waarderingsscore
4
Punten
18
Wij hebben 2 schuiframen (voorzien), bijna gelijkaardig zoals te zien  op de foto.

Ik wou graag een fijn profiel hierin voorzien, zwart en in steel look...
Heeft iemand ervaring met steel look ramen, zoals die van Reynaers?

Zou een echt stalen raam een oplossing kunnen zijn?
Ik neem aan dat we het schuiven dan wel mogen vergeten, maar misschien kan deze dan gewoon geopend worden...

Het zou in elk geval een leuke combinatie kunnen zijn om onze houten ramen te combineren met wat steel look, maar dat lijkt niet zo eenvoudig te zijn...

 
 

Bijlagen

  • 2108538-42db07e8810af281a95ef09db65615f6.jpg
    2108538-42db07e8810af281a95ef09db65615f6.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 3

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
1.121
Waarderingsscore
2
Punten
38
hallo,

Wij hebben in onze zoektocht naar steel look ramen nooit een schuifraam tegen gekomen, dit kan ook niet omdat je met uitsprongen zit in je profiel (sapa, reynaerts, blyweert, schuco).

de enige optie is de steellook loslaten, vouwramen of  gewoon vleugels te kiezen.

wijzelf hebben dus overal steel look (buiten de vaste ramen, die worden ver verstopt achter de gevelsteen) en effectief een gewoon schuifraam aan de keuken omdat we anders teveel ruimte moesten openlaten.

 
 
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
0
Idd wij ook lang gezocht voor een oplossing, steel look schuifraam bestaat niet en zoals Wexx al zegt leent het design van de profielen zich hier niet voor...

Enigste dat ik heb overwogen is de reynaers CF77 vouwdeuren, maar heb een te kleine openingsruimte om de prijs van dat spul te rechtvaardigen... :)  Bij ons is het nu dus achteraan een dubbel opengaand raam/vensterdeur met links en rechts 2 vaste stukken. De breedte is 260cm en zo heb ik nog ongeveer 175cm opening als de 2 vleugels open staan, wat ik met een schuifraam nooit zou gehad hebben. En het pas bij de rest van de ramen...

zoiets dus maar dan de 2 vaste stukken iets smaller: https://www.flickr.com/photos/adr_construct/8189984159
 

Sting

Lid
Lid geworden
8 feb 2014
Berichten
463
Waarderingsscore
4
Punten
18
Oorspronkelijk bericht geplaatst door chingon

Idd wij ook lang gezocht voor een oplossing, steel look schuifraam bestaat niet en zoals Wexx al zegt leent het design van de profielen zich hier niet voor...

Enigste dat ik heb overwogen is de reynaers CF77 vouwdeuren, maar heb een te kleine openingsruimte om de prijs van dat spul te rechtvaardigen...
smile.gif
  Bij ons is het nu dus achteraan een dubbel opengaand raam/vensterdeur met links en rechts 2 vaste stukken. De breedte is 260cm en zo heb ik nog ongeveer 175cm opening als de 2 vleugels open staan, wat ik met een schuifraam nooit zou gehad hebben. En het pas bij de rest van de ramen...

zoiets dus maar dan de 2 vaste stukken iets smaller: https://www.flickr.com/photos/adr_construct/8189984159

En heb je dan voor echte stalen ('smeedijzeren') ramen gekozen of gewoon een alu-profiel met een steel look?

Na nieuwjaar gaan we toch eens horen wat de mogelijkheden zijn om een stalen raam te voorzien.
Weet alleen niet goed of dit naar isolatie en inbraakveiligheid wel een goede optie zou zijn...
En qua prijs zal het ook wel niet goedkoop zijn, vrees ik... ;-)
 
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Wexx

hallo,

Wij hebben in onze zoektocht naar steel look ramen nooit een schuifraam tegen gekomen, dit kan ook niet omdat je met uitsprongen zit in je profiel (sapa, reynaerts, blyweert, schuco).

de enige optie is de steellook loslaten, vouwramen of  gewoon vleugels te kiezen.

wijzelf hebben dus overal steel look (buiten de vaste ramen, die worden ver verstopt achter de gevelsteen) en effectief een gewoon schuifraam aan de keuken omdat we anders teveel ruimte moesten openlaten.

Zowel Wex als Chignon wen sik in deze tegen te spreken. He tis wel degelijk mogelijk om in uiterste nood steel look ramen te voorzien als schufdeur. Het systeem kip schuif is echter niet meer zo goed gekend en zal zeker onderaan een zwaardere profilering vertonen. Maar het is dus wel degelijk mogelijk. Een en ande ris wel afhankelijk van de profielsterktes. Kip schuiframen worden gemaakt in dezemfde profielen als gewone ramen weliswaar rekeinghoudend met de grootte en verhoudingen. Er zijn wel regelmatig problemen met het systeem zelf. Niet vanwege zijn ontwerp of concept maar wel vanwege de foute bediening door de gebruikers. Het is dus niet aan te raden maar niet onmogelijk om het uit te voeren.

 
 
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
0
Alles is mogelijk :) Maar dan ga je aan de lijnen van het hele 'steel' look verhaal prutsen en heb je idd dikkere profielen nodig enzovoort... Maar waar een wil is is een weg zeker?

 

Wij kozen voor de alu steel look sapa avantis ligna, echte stalen ramen zijn voorlopig een no go in het hele epb verhaal, heb wel iets opgevangen van een fabrikant met echte stalen ramen die thermisch onderbroken zouden zijn, maar dat kostenplaatje wil je ni zien vrees ik... :)
 

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
1.121
Waarderingsscore
2
Punten
38
inderdaad, zoek niet achter echte stalen ramen (1 kostprijs, 2 Isolatiegewijs krijg je dat niet geplaatst en wil je dat ook niet)

 
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Bijna alle fabrikanten van profielen voor stalen schrijnwerk hebben thermisch onderbroken profiel reeksen. Of het nu Janssens danwel  Foster is om 2 erg bekende namen te noemen. Prijs ? Voor wat hoort wat en er zijn geen alternatieven.

En niet voor alles is een "goede" oplossing wat soms niet doordringt. Mogelijk wil zeggen dat we werken met standaard oplossingen die reeds bestaande zijn en geen hokus pocus zoals vele bouwers  soms willen maar vooral niet luisteren. Maar als je een woning wil met steellookramen dan moet je idd het verhaal van "schuifdeuren" aan de kant schuiven. Om het zo maar eens te zeggen.

 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan