Zijn er, behalve estethische redenen, eigenlijk goeie redenen om je standleiding van je afvoerwater niet langs je gevel te laten lopen? Ik zou dat namelijk willen doen, buiten aan de gevel is het niet erg, die zou mooi naast de regenpijp lopen, terwijl ze binnen énorm in mijn weg loopt om mijn nieuwe keuken te zetten. Dus: mag ik die langs buiten en zo de riool in laten lopen of zijn er regels of redenen die zeggen dat dat niet mag?
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Standleiding langs gevel
michielr_99;1853026 wrote:
Ja, als ik ze 'in' een hoge kast zou kwijt geraken zou ik ook kiezen voor een minder diepe kast. Maar die stomme buis loopt in het midden van mijn keuken wegens dat er later een aanbouw gezet geweest is. Vroeger liep die dus in de hoek (daar kan je zo'n hoge kast kwijt), met die aanbouw loopt het in het midden. Zonder valse wand zou ik dus een hap uit mijn aanrecht moeten nemen, dat wil ik niet. En een hoge kast in het midden van mijn keuken wil ik ook niet. Voor de rest: amai, ik heb hier nogal een discussie doen losbarsten!
In alle geval bedankt aan iedereen voor de adviezen!
Wij hebben in de keuken ook een afvoer achter de kasten lopen. De kast waar de afvoer achter zit hebben we gewoon minder diep gemaakt dan de rest, het is wel een kast over de volledige hoogte van de keuken (dus geen hangkast).
Ja, als ik ze 'in' een hoge kast zou kwijt geraken zou ik ook kiezen voor een minder diepe kast. Maar die stomme buis loopt in het midden van mijn keuken wegens dat er later een aanbouw gezet geweest is. Vroeger liep die dus in de hoek (daar kan je zo'n hoge kast kwijt), met die aanbouw loopt het in het midden. Zonder valse wand zou ik dus een hap uit mijn aanrecht moeten nemen, dat wil ik niet. En een hoge kast in het midden van mijn keuken wil ik ook niet. Voor de rest: amai, ik heb hier nogal een discussie doen losbarsten!
- Lid geworden
- 4 jun 2007
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
stievens;1853107 wrote:
En wegwerken in een vals plafond zodat je met de buis in een hoek naar beneden kan komen?
michielr_99;1853026 wrote:Wij hebben in de keuken ook een afvoer achter de kasten lopen. De kast waar de afvoer achter zit hebben we gewoon minder diep gemaakt dan de rest, het is wel een kast over de volledige hoogte van de keuken (dus geen hangkast).
Ja, als ik ze 'in' een hoge kast zou kwijt geraken zou ik ook kiezen voor een minder diepe kast. Maar die stomme buis loopt in het midden van mijn keuken wegens dat er later een aanbouw gezet geweest is. Vroeger liep die dus in de hoek (daar kan je zo'n hoge kast kwijt), met die aanbouw loopt het in het midden. Zonder valse wand zou ik dus een hap uit mijn aanrecht moeten nemen, dat wil ik niet. En een hoge kast in het midden van mijn keuken wil ik ook niet. Voor de rest: amai, ik heb hier nogal een discussie doen losbarsten!In alle geval bedankt aan iedereen voor de adviezen!
En wegwerken in een vals plafond zodat je met de buis in een hoek naar beneden kan komen?
Ook hier sedert een 4-tal jaar een buis van 110 die een 3-tal meter vertikaal over de achtergevel loopt zonder enige isolatie of iets dergelijks. De buis staat er volgens mij al meer dan 10 jaar, maar wij wonen er nog maar 4 jaar en daartijdens nooit problemen gehad. Wel aan de bovenzijde open voor verluchting. Misschien komt daar in de winter warmte rioollucht uit (geen idee).
Hier is de volledige badkamer op aangesloten (bad, douche, lavabo's en wc). Nooit enig probleem gehad. Enkel zorgen dat je geen lekken krijgt op kraan/wc, want dat kan volgens mij dus wel aanvriezen.
Hier is de volledige badkamer op aangesloten (bad, douche, lavabo's en wc). Nooit enig probleem gehad. Enkel zorgen dat je geen lekken krijgt op kraan/wc, want dat kan volgens mij dus wel aanvriezen.