• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Stalen kolom ondergrond

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
817
Waarderingsscore
296
Punten
63
Heyy iedereen, ben ik terug met een vraagje.

Ons overdekt terras steunt op 2 ijzeren kolommen. Ons terras/tuin gaat echter een heel stuk worden opgehoogd waardoor onderste stukje van de kolommen ondergrond verdwijnen. 
Kolommen gaan we nog opschuren en gaan wit worden geverft op termijn. (Gevel moet ook wit worden geverft wegens BPA)

Dien ik deze extra te bescherme vooralleer ik deze onder grond verstop ? Mijn gevoel zegt "yes" maar hoe doe ik dit het beste ?

In bijlage een wat oudere foto waar deze kolom wel zichtbaar op is. (links) 

 

Alvast bedankt! (^-^)
 

Bijlagen

  • img_20190224_161607.jpg
    img_20190224_161607.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 8

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
kolomen zijn reeds beschermd door "rode menie" (soort rode anti roest verf), eventueel nog een extra laag van dit product en daar dan nog de afwerkingslaag op zal ok zijn

 
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Die rode menie volstaat bijlange niet voor elementen die blijvend aan vocht/water blootgesteld worden. Zie maar op de foto naar het grote I-profiel, daar begint zich oppervlakkig al wat roest te vormen. 

 

De stalen kolom dien je dus onderaan zeker nog te behandelen met een specifieke, blijvende roestwerende coating.
 

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
817
Waarderingsscore
296
Punten
63
Inderdaad, vandaar mijn vraag.
heb je enige suggestie wat ik hiervoor kan gebruiken dan ? 

Een collega stelde voor hier roofing rond te branden ? 
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Onbegrijpelijk dat er niet voor een beter beschermt materiaal is gekozen.

Een verzinkte paal is wel het minste, inox was het beste geweest.
 

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
817
Waarderingsscore
296
Punten
63
Ik denk dat ik van mijn stoel zal vallen van de prijs van zo'n rvs 304 of 316 paalke. Puur om een meter ervan deftig te beschermen.
Bestaan hier echt geen betere middeltjes voor ? 
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
wat stelt je architect voor?

 

vloeibaar rubber gekend?
 

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
817
Waarderingsscore
296
Punten
63
architect weet het precies ook niet, veel te vaag antwoord van. Gewoon insmeren met menie en dichtgooien ... Maar zoals eerder aangehaald hier heb ik er ook geen vertrouwen in.
Aannemer stelde voor ook menie in te smeren en voet in beton te storten. Maar dan tussen beton en dek blijft het hetzelfde verhaal 

 
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
even ter info : de rode menie is die speciaal roestwerende coating  
blush.gif


dat er roest is wil zeggen dat de coating beschadigd is geweest en er tot op het metaal een kras zat 

je kan ook nog vloeibare rubber gebruiken als extraatje maar ik zou dit dan boven op de menie doen (de menie is echt wel roestweren, rubber niet)

 
 

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
817
Waarderingsscore
296
Punten
63
Allright, dan zal ik het zo behandelen !  

Kan ik eindelijk deze 2 enorme gaten in mijn tuin dichten met berg zand wat ik hier heb liggen. Heb ik eindelijk wat terug werkruimte in mijn tuin :) 
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan