• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

stabilisee

Lid geworden
15 apr 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goedendag
Stabilisee 12 cm dik verhoudingen: 6 zakken zand 1 zak cement.
Ik heb een deel stabilisee (binnen) dat goed is uitgehard en droog is. .Het tweede deel blijft nu na 35 dagen nog altijd nat(wel hard maar kan er in krassen). Ik heb telkens GEEN water bijgevoegd omdat het rivierzand vochtig genoeg was. Het zand van mijn tweede deel was veel natter. Ik heb een plastiek folie geplaatst op de bodem (aangestampte grond en stenen, oude schuur)Het is lang vochtig geweest in die ruimte slecht weer, neemt de stabilisee het vocht uit de ruimte op en te nat om uit te drogen, terwijl het eerste deel relatief droog was maar de omgevingslucht even vochtig was en is?

Laatst bewerkt:

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.993
Punten
113
Zakken van 25 kg ?
Dat is dus cc 20 liter per zak
50 zakken in een kuub

Wij rekenen voor stabilisé een 150 kg cement per kuub ( of 1000 liter)
Jij zit aan 25 kg voor 120 liter, met andere woorden 200 kg cement ... das dus chape, en chape moet je nat maken met cc 80 liter water per kuub.

Wat komt er als afwerking?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan