• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Stabilise verwerken

Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo

Ik leg binnenkort een terras aan.
Gaat om een redelijk grote oppervlakte (47m²).
Hoeveel m³ stabilise krijg ik ongeveer verwerkt op m'n eentje? (ik ga hulp vragen maar wil voor de zekerheid een inschatting)
Zal ongeveer 10cm dik liggen, wordt geleverd, ik en rij hem zelf af met beperkte ervaring.

Ik wil kunnen inschatten hoeveel m³ ik per keer laat afkomen.

Bedankt!

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
762
Punten
113
Hoe ver van je terras wordt hij geleverd? Kruiwagen per kruiwagen? Welke manier van werken ga je aannemen?

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
466
Punten
83
Hallo

Ik leg binnenkort een terras aan.
Gaat om een redelijk grote oppervlakte (47m²).
Hoeveel m³ stabilise krijg ik ongeveer verwerkt op m'n eentje? (ik ga hulp vragen maar wil voor de zekerheid een inschatting)
Zal ongeveer 10cm dik liggen, wordt geleverd, ik en rij hem zelf af met beperkte ervaring.

Ik wil kunnen inschatten hoeveel m³ ik per keer laat afkomen.

Bedankt!
4,7m² is toch stevig hoor.
Ik heb ooit eens 3m² op mijn eentje gedaan op een dag, alles was op voorhand uitgezet.
Het was met de remorque tot zo dicht mogelijk rijden, in kruiwagens scheppen, uitgieten , verdelen , afreien en aanstampen.

3x op en af naar de centrale gereden hier vlakbij (iedere keer een kuub).
Op een half uurtje was ik terug met volle remorque. (het op en af rijden was het moment van uitrusten)

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.595
Punten
113
Ik heb eens 4 kuub verwerkt als helling chape op een plat dak. De bigbags stonden op het dak, dus niks verrijden maar enkel uit elkaar doen.
De hoogtepunten lagen klaar, ik moest niks meer meten.
Toch 12u bezig geweest en volledig kapot.

Ik zou voor maximum de helft gaan in jouw geval.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
Ervaring ?
Afstand losplaats werkplek?
Bereikbaarheid en omgeving? Als je tussen 2 muren moet werken of een zee van plek rondom hebt.
Gebracht? Gehaald? Zelf afdraaien?
Voorbereidende werken klaar of nog niet klaar?
Wat komt er op ? Bij tegels leg je nog een chapelaag, bij keramische ook maar die moet dan gespaand worden, bij klinkers komt er nog een vleilaag of leg je het afwerkmateriaal ( tegel, klinker) rechtstreeks op de stabilisé?
Moet je nog extra materialen huren of niet?
En weet je wat je allemaal moet uitvoeren ? Draaiboek.

Als je op bovenstaande vragen en deze van de andere het antwoord schuldig blijft dan vrees ik er voor.
4 m² gebracht en op een korte loopafstand van de werkplek, goed rondom bereikbaar en voorbereid met plaatsing van de hoogte is met 2 man op 1 dag uitgespreid, uitgevlakt met troeffel of hark op hoogte en aangedrild zo dat het klaar ligt voor een chapebedding of vleilaag .

Ga je rechtstreeks op de stabiliséwerken dus dab moet je de stabilisé na het uitvlakken en afdrillen nog eens afreien op hoogte en onder helling en je hebt met 2 geen knijt ervaring, dan vrees ik ervoor dat je toch een heeeeel lange dag ga hebben.

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Waarderingsscore
896
Punten
113
Efkes ter info, voor die '3' van gebruik je op een windows pc de toets Alt Gr samen met de toets 3

Een paar mensen schrijven hier m², maar inhoud is nu eenmaal kubieke meter, geen vierkante :)

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
merci
maar hier staat op mijn toetsenbord zowel ² als ³ apart maar als ik snel typ ben ik soms rapper dan mijn aanslag voor shift ³ en dan heb ik ²
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
466
Punten
83
merci
maar hier staat op mijn toetsenbord zowel ² als ³ apart maar als ik snel typ ben ik soms rapper dan mijn aanslag voor shift ³ en dan heb ik ²
Inderdaad
Zelfde probleem, rap-rap-rap, niet overlezen... en dan later denk je als je het ziet : "wat voor een stoem kieken ben ik nu weer " :censored:

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
merci
Inderdaad
Zelfde probleem, rap-rap-rap, niet overlezen... en dan later denk je als je het ziet : "wat voor een stoem kieken ben ik nu weer " :censored:
Ik gebruik dan de hatelijke afkorting BSK
:cool:

DDA

Lid
Lid geworden
10 mei 2023
Waarderingsscore
43
Punten
18
Funderinkje zwembad van 4.5 kuub stabilsé, 2 man met bobcatje en gewoon waterpas gelegd, wel aangetrild. Toch een hele dag werk met twee. Wel goed doorgewerkt owv de hitte. Hou daar ook rekening mee.

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
466
Punten
83
owv de hitte. Hou daar ook rekening mee.
Inderdaad , dat was bij mij ook het geval, laatste m³ (@marc.vv ;)) was voor mij echt mezelf erdoor sleuren omwille van de volle zon in de namiddag...

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan