• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Spleet in trap

Lid geworden
10 okt 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo iedereen,

Wij hadden bij onze opgeleverde woning een spleet in de trap ontdekt na het verwijderen van de karton die er op zat.
1674209851500.png

Ze hebben die spleet opgevuld met een soort houtmix en lijm. Ik begrijp dat een trap leeft maar juist daarom dacht ik dat die oplossing allsinds niet langdurig kan standhouden.

Aangezien ik hier zelf geen expert over ben graag jullie mening of dit een goede oplossing is.
1674209792789.png
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.487
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Heb je ook een overzichtfoto?
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.487
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Ik zie die opening niet op de grote foto, of is ze daar al dicht gemaakt?
 

pkt

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 apr 2006
Berichten
1.532
Waarderingsscore
277
Punten
83
Als de grote foto de situatie is op dit moment,dan zie ik daar opt eerst zicht niks verkeerd aan??
 
Lid geworden
10 okt 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
@pkt Ik maak me vooral zorgen of de houtvulling lang zal meegaan in de loop der jaren.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.489
Waarderingsscore
971
Punten
113
Ingezoomd dacht ik dat ze wel een beetje properder hadden mogen werken/schuren. Uitgezoomd zie ik er eigenlijk niet veel mis mee. Beetje jammer maar dit is een redelijke oplossing imo. Mits gebruik van een deftige houtlijm zie ik hier ook geen probleem mee.
 
Laatst bewerkt:

pkt

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 apr 2006
Berichten
1.532
Waarderingsscore
277
Punten
83
Ingezoomd heeft het inderdaad een heel ander beeld dan uitgezoomd....
Ofdat de houtvulling jaren zal mee gaan dat is koffiedik kijken, iedere trap kraakt wel eens of zet zich opeens....
Ik zou er op dit moment van blijven en kijken wat het binnen een periode van bijv 1j doet.....
 

Rebel_

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
309
Waarderingsscore
142
Punten
43
Bekijk het zo: beter een spleet in uw trap, dan een trap in uw...
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.587
Punten
113
Blij dat je op de overzichtsfoto even een pijltje had gezet , anders zag je het niet :ROFLMAO:
De detailafwerking is slordig.
Ze hadden dit best opgekit met een houtlijm gemengd met zagemeel van dezelfde houtsoort. Zoals hier gebeurt is.
Maar dat zagemeel zijn ruwe minuscule houtdeeltjes en dat geeft een wat grof uiterlijk .
Effe met een fijn slispapier er over en dat wordt glad.
Houtlijm is meestal in mindere of meerdere mate elastisch, juist om dat leven van het hout op te vangen.
Daarom is het geen goed idee om hout te lijmen met bv pvc lijmen.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Blij dat je op de overzichtsfoto even een pijltje had gezet , anders zag je het niet :ROFLMAO:
De detailafwerking is slordig.
Ze hadden dit best opgekit met een houtlijm gemengd met zagemeel van dezelfde houtsoort. Zoals hier gebeurt is.
Maar dat zagemeel zijn ruwe minuscule houtdeeltjes en dat geeft een wat grof uiterlijk .
Effe met een fijn slispapier er over en dat wordt glad.
Houtlijm is meestal in mindere of meerdere mate elastisch, juist om dat leven van het hout op te vangen.
Daarom is het geen goed idee om hout te lijmen met bv pvc lijmen.
Dus kan je nu een centrische schuurmachine nemen zonder afzuiging
Schuur je treden met een P220.....dan breng je geen schade of krassen aan
Verzamel het schuurstof en meng dat met houtlijm tot je een papje hebt die houtkleurig is.
Neem plakband en kleef op 1 mm van de rand van die spleet de tape.
Stop die spleet op en verwijder de tape direct.
Laat uitharden en schuur terug met een P220 maar dan met de hand en voorzichtig.
Klaar.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan