• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Spijt koop woning. Verhuizen?

Annie1993

Nieuw Lid
Lid geworden
16 dec 2023
Waarderingsscore
1
Punten
8
Goedendag. Inmiddels wonen we bijna drie maanden in ons huis. Vooraf de voors en tegens goed afgewogen. Er was voor mij ‘’maar’ een tegen: de snelweg (die zit op 300 meter afstand). Ik ben een aantal keer wezen luisteren, ik heb er over gesproken met buren. En ik heb gedacht: ik wen er wel aan.

Eenmaal toen we hier woonde heb ik lang gezocht naar de oorzaak een zwaar ‘gerommel’ in huis. Meer en meer werd ik bevestigd dat dit vanaf de snelweg afkomstig is. Buiten hoor ik het beter dan binnen. Mijn man hoort het ook, maar kan dit wel gewoon filteren als ik thuis is. Ik kan dat veel moeilijker. Ik ben ook gevoeliger voor geluid dan hij.

Ik vind het moeilijk om er te wennen. Ik ga niet bij de pakken neer zitten. Situatie is niet meer te veranderen, wel hoe ik er mee om ga.
De vraag blijft wel bij mij: kan ik er nog aan wennen? Of toch ‘gewoon’ verder verhuizen?
Ik ben benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben. Uiteraard snap ik dat elk mens anders is, maar van ervaringen kan ik leren.

Mijn man heeft er minder last van. Maar hij werkt ook veel, dus is ook minder thuis dan ik. We hebben drie kleine kinderen, dus relatief ben ik veel thuis.

Op dit moment ben ik geneigd om te zeggen: we kijken het een jaar aan, en kijken hoe het dan voelt. Zeker ook omdat het veel geld kost. En vooral dat vind ik zo zonde.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Zal helaas een zeer persoonlijke beslissing zijn.
Meesten wennen idd wel aan de situatie.
Ken er bv die de trein letterlijk vlak achter hun tuin hebben. Dat is telkens een enorme lawaai en trillingen. Maar zij kijken daar niet meer van op.
Een autostrade is natuurlijk iets dat meer constant is.

En zoals je aanhaalt, er zijn mensen die gek worden van het minste geluid.

Financiële, dat kan idd even een pijnpunt zijn. Maar denk eraan dat dit voor de rest van je tijd in die woning zo zal zijn .

Inderdaad heel persoonlijk. Er specifiek naar liggen luisteren om te zien of het nog stoort, helpt natuurlijk ook niet, integendeel.

Wij wonen nu vlak naast de spoorweg. Afstand woning tot dichtste rails is minder dan 25 meter. We horen het wel, maar het stoort ons quasi niet (een uitzonderlijk zware goederentrein waarbij het servies in de kasten staat te rammelen niet te na gesproken). Maar even goed zijn er mensen die er compleet zot door zouden worden.

Laatst bewerkt:
filteren die drie kleine kinderen de snelweg niet weg? Veel muziek opzetten? Witte ruis?

filteren die drie kleine kinderen de snelweg niet weg? Veel muziek opzetten? Witte ruis?
Wanneer de kinderen thuis zijn filtert dat zeker alles weg :). Maar de oudste twee zitten net op school, dus dan is het best rustig. Een muziekje opzetten is ook absoluut helpend!

Je kan ook kijken of je ramen en deuren goed sluiten en isoleren.
Het kan zijn dat je behoorlijk wat lawaai weg krijgt door een paar kieren dicht te spuiten met siliconen.

En verder, waarom niet zorgen dat er altijd wat muziek op staat. Als je alleen in huis bent, dan hoor je sowieso alles, en kan een circulatiepomp die een paar db geluid geeft voor sommigen al storend werken.

Je had toch beter het oude topic behouden daar stond al veel in.

Ik zou kijken wat je kan doen om huis meer geluiddicht te maken (ramen). Wijzelf wonen op 2,6km afstand van autosnelweg en als de wind "goed" zit kunnen we toch dat achtergrondruis horen in de tuin (in huis niks), dus als je gevoelig bent aan geluid kan ik me wel voorstellen dat je dat gaat horen.

Je kan aan veel gewoon worden ook, mijn moeder heeft toen ik nog thuis woonde een huis gaan huren letterlijk naast de overweg. Mijn bed stond op 15m van de slagboom. De eerste dagen verschiet je een bult als de bel gaat van slagboom naar beneden om 5h00 met daarna een trein die voorbij raast. Na eindje merkte ik daar niks meer van en sliep gewoon door.

Waarbij je nu wel moet (proberen) opletten is niet continue focus erop te leggen en je zitten schuldig voelen dat je eraan stoort met in combinatie van al het geld dat je kwijt bent. Natuurlijk gemakkelijk geschreven hier voor me. Maar als je heel de tijd focus op gaat houden en aan ergeren, zal het nog erger zijn voor je. Probeer het stoïcijns op te vatten als het gaat.

Je kan ook kijken of je ramen en deuren goed sluiten en isoleren.
Het kan zijn dat je behoorlijk wat lawaai weg krijgt door een paar kieren dicht te spuiten met siliconen.

En verder, waarom niet zorgen dat er altijd wat muziek op staat. Als je alleen in huis bent, dan hoor je sowieso alles, en kan een circulatiepomp die een paar db geluid geeft voor sommigen al storend werken.

Ik zou kijken wat je kan doen om huis meer geluiddicht te maken (ramen). Wijzelf wonen op 2,6km afstand van autosnelweg en als de wind "goed" zit kunnen we toch dat achtergrondruis horen in de tuin (in huis niks), dus als je gevoelig bent aan geluid kan ik me wel voorstellen dat je dat gaat horen.

Je kan aan veel gewoon worden ook, mijn moeder heeft toen ik nog thuis woonde een huis gaan huren letterlijk naast de overweg. Mijn bed stond op 15m van de slagboom. De eerste dagen verschiet je een bult als de bel gaat van slagboom naar beneden om 5h00 met daarna een trein die voorbij raast. Na eindje merkte ik daar niks meer van en sliep gewoon door.

Waarbij je nu wel moet (proberen) opletten is niet continue focus erop te leggen en je zitten schuldig voelen dat je eraan stoort met in combinatie van al het geld dat je kwijt bent. Natuurlijk gemakkelijk geschreven hier voor me. Maar als je heel de tijd focus op gaat houden en aan ergeren, zal het nog erger zijn voor je. Probeer het stoïcijns op te vatten als het gaat.
Bedankt voor je antwoord!

Ik zou toch ook eens kijken naar witte ruis.
Het wordt ook gebruikt bij Tinitus retraining therapie.

Jezelf tijd gunnen door het thema 1 jaar te parkeren (zoals je zelf al schreef) gaat waarschijnlijk ook helpen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan