• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Spatwand in glas -wel of niet gehard ?

Lid geworden
2 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey,

Na 4 maanden tevergeefs te wachten op onze spatwand in Diresco Pure White (leverancier beweert dat hij geen aanvraag heeft voor de 2cm en de 3cm kan niet geplaatst worden omdat de kookplaat op 3 cm van de muur ingebouwd is) zijn we naar alternatieven op zoek.

Een optie is een spatwand in gelakt glas. Nu hebben een offerte van 2 leveranciers gekregen : 1 in gehard en een andere in niet-gehard glas (allebei Glacobel). We hebben een inductieplaat en de ene beweert dat gehard glas niet nodig is bij inductie en blijkbaar is het resultaat na verharding dikwijls niet mooi (vervorming/foutjes bij het lakken)....

Iemand ervaring hiermee ? We willen de beste oplossing, qua degelijkheid, maar ook qua esthetiek...

Bedankt voor de talrijke antwoorden 8)

Ter info : 't zal toch gehard worden: niet omdat de kookplaat te warm wordt, maar omdat de hete damp die uit kookpotten ontsnapt nefast kan zijn voor je glazen wand.

alweer een gelukkige gebruiker die geholpen is door het bouwforum :twisted:

Ik heb al weken geleden aan Diresco gevraagd om een andere steenkapper die regelmatig 2cm afneemt door te geven, maar niks/nada...

Ik weet dat er een steenkapper in Aalst het ook doet, maar hun offerte voor de volledige keuken was maar liefst 50% duurder dan de huidige, dus wil niet meer contacteren.

Enfin, we gaan volgende week eens kijken naar de opties/kleuren voor de spatplaat in glas.

Onze 2cm spatwandsteen komt (via de keukenleverancier) van bij Serry NV in Kampenhout.

Ik heb geen flauw idee of het Diresco is of niet, het is in elk geval ook de naam 'pure white' en ze ziet eruit zoals op de staaltjes van Diresco die we bij diverse keukenwinkels zagen.

groetjes

b

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan