• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Spatie tussen glaslatten, aanvaardbaar of niet?

Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste forumleden,

Onze nieuwe PVC ramen zijn onlangs geplaatst en bij het nalopen zag ik dat veel van de glaslatten niet mooi aansluiten in de hoeken (zie de bijgeloten foto). De firma die de ramen geplaatst heeft geeft aan dat dit komt doordat de dikte van het glas een beetje af kan wijken waardoor het niet mogelijk zou zijn om de glaslatten perfect in het verstek te laten vallen. Zij willen dit nu oplossen door de spaties op te vullen met kit (die over 10 jaar waarschijnlijk geel is), iets wat ze kennelijk altijd doen... Weet iemand of dit echt normaal/acceptabel is?

Alvast heel veel dank voor de antwoorden!

Groet,

Neal
 

Bijlagen

  • 20220328_142028.jpg
    20220328_142028.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 140

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Ik zou niet akkoord gaan met "kit".
Moeten ze hun verstekzaag maar beter afstellen lijkt me en de glas latten niet door een stagiair laten zagen..
 
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Heel duidelijk, precies mijn gevoel! Ik moest even bevestiging hebben dat ik geen overdreven eisen stel, dus dank voor je reactie(y)
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Dikte van glas zou afwijken?
ja santé.
 

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
2.674
Waarderingsscore
566
Punten
113
Beste forumleden,

Onze nieuwe PVC ramen zijn onlangs geplaatst en bij het nalopen zag ik dat veel van de glaslatten niet mooi aansluiten in de hoeken (zie de bijgeloten foto). De firma die de ramen geplaatst heeft geeft aan dat dit komt doordat de dikte van het glas een beetje af kan wijken waardoor het niet mogelijk zou zijn om de glaslatten perfect in het verstek te laten vallen.
het is perfect mogelijk dat die firma dat niet kan, maar dat "het niet mogelijk is", is onzin. Het is helaas wel gebruikelijk dat firma's in de bouwsector met creatieve maar helaas slappe excuses aankomen om hun slechte werk niet te moeten herdoen, maar dat de dikte van het glas zo veel zou afwijken dat de rubbers die bij professioneel werk (in pvc of aluminium) geplaatst moeten worden dat niet zouden opvangen, is wel een heel slap verzinsel.

Zij willen dit nu oplossen door de spaties op te vullen met kit (die over 10 jaar waarschijnlijk geel is), iets wat ze kennelijk altijd doen...
er zijn wel meer firma's in de bouwsector die "dit al jaren zo doen" of "het altijd zo doen", maar dat wil echt niet zeggen dat dat aanvaardbaar is
Weet iemand of dit echt normaal/acceptabel is?
nee, echt niet
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Is dat glas op de werf geplaatst of in het atelier?
Mij lijkt dat het verstek op zich wel ok is, maar dat de glaslatten te smal zijn (of het glas te dun), waardoor die naar binnen vallen en het verstek open staat.
Dus ofwel moeten ze andere, bredere glaslatten plaatsen, ofwel nieuwe van dezelfde maat, maar dan moet het verstek aangepast worden.
 
Laatst bewerkt:

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Amaai men Kl eurpotloden om het deftig te houden.
Zitten wij met verstek en VOEG blauwe hardsteen vijverboorden te zagen die 0,000 mm afwijken. Voeg is daar dus perfect over gans de lijn 2mm breed en dan hoor ik hier dat dit komt door dikte van het glas dat niet constant is.
Djezus dit is wel het meest slappe bij de haren getrokken ridicule foert excuus en past perfect in de top 3 .

Ik zou eens laten vallen dat de glasfabrikant niet gelukkig is met deze uitspraak .

Denk ook dat de tijd van babbelen en overleg met zo'n slap excuus achter je ligt en dat je -- om je rechten te vrijwaren - hen aangetekend in gebreke moet stellen omdat de werken niet volgens goed vakmanschap is uitgevoerd.
Geen eieren meer onder leggen maar peper begot.
 
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Is dat glas op de werf geplaatst of in het atelier?
Het glas is op de werf geplaatst, en daar is helaas wel meer misgelopen. Het ergste is nog dat we voor een afwerking met alleen zwelband getekend hebben (omdat we de buitenmuren willen kaleien), maar dat ze die nu zo slecht geplaatst hebben dat we uiteindelijk toch aan de siliconen moeten en daar ook nog voor bij moeten betalen... Terwijl er toch meerdere mensen langsgeweest zijn om alles te bekijken en op te meten, dus als het allemaal niet haalbaar was hadden ze dat ruim voor aanvang kunnen aangeven?

Morgen komen ze in ieder geval zo veel mogelijk rechtzetten, dus ik ben heel benieuwd...

Geen eieren meer onder leggen maar peper begot.
Dat is inderdaad plan B, ik hoop dat we daar weg kunnen blijven maar vrees het ergste...

Dank voor alle reacties, het geeft mij in ieder geval genoeg moed om mijn poot stijf te houden en ze eens flink te laten zweten(y)
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
@zwelband en siliconen : ik neem aan dat dat dan overschilderbare siliconen wordt.... want op gewone "pakt" niks.
En is dat dan omdat de voeg te groot is of wat is de reden dan?
Zijn er bvb spleten waar de wind vrij spel heeft of wat versta je onder slecht plaatsen?
Muur ni in het lood, raam ni in het lood, andere....
In c is opkitten inbegrepen bij plaatsing, tenzij anders vermeld.. Meestal vragen ze zelfs welke kleur je wil... Transparant, kleur van de ramen,....
 
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
De zwelband is mislukt omdat er een stuk bitumen aan de binnenkant van de buitenspouw zat, bedoeld om de oude houten kozijnen tegen vocht wat door de gevelstenen komt te beschermen. De zwelband hebben ze tussen het kunstof kozijn en dat stuk bitumen gezet, waardoor de zwelband dus niet netjes tegen de gevelsteen aankwam en de boel dus ook niet afsloot. Ik had er met mijn neus bovenop moeten zitten, want de oplossing was natuurlijk om een stukje van de bitumen weg te snijden. Dat lukt prima als de kozijnen er uit zijn, maar niet meer als ze er weer in zitten. De firma geeft nu natuurlijk aan dat zwelband alleen bij nieuwbouw mogelijk is en dat mijn gevelsteen niet recht genoeg is, maar ja... Ik ben van mening dat het prima mogelijk geweest was, als ze er maar wat creativiteit en aandacht aan besteed hadden! Helaas kan je daar tegenwoordig kennelijk niet meer op rekenen. Maar goed, ik rekenen het ook mezelf aan hoor... Ik had er echt bij moeten blijven staan en dan nog was het de vraag of ik het op dat moment door had gehad. Je bent toch best wel even van de wijs als al je ramen eruit getrokken worden enzo...

Maar goed, nu komt er dus (inderdaad overschilderbare) siliconen... Uiteindelijk zal het wel mooi worden! Maar die spatie tussen de glaslatten gaan ze echt niet mee wegkomen?
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Met zo'n close up oogt het vreselijk, onverantwoord, enz ...
Een foto vanop minimum 3 stappen of 2m zou toch een beter beeld geven aan de leden.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan