• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Spanplafond of Gyproc

Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Ik heb overlaatst een verbouwing gedaan, een zithoek van 5 op 5 bijgeplaats aan de bestaande living van 8 op 4. Mijn plafond is praktisch het laatste wat er nog moet gedaan worden om het af te hebben. De bijbouw is een plat dak, ondersteund door houten draagbalken. De oude living liggen er dallen. Totale living is nu 1 ruimte, L-vorm met bovenstaande maten. Nu twijfel ik tussen spanplafond of Gyproc als afwerking, maar ik lees hier zeer weinig over spanplafond.

  • Welk systeem zouden jullie nemen en waarom?
  • Wat zijn de voor- en nadelen bij spanplafond?
  • Prijsverschil?
  • Enz  ...



Laat uw ervaringen maar eens horen.
Met dank,



Johnny
 

Mr. Bouwinfo

Administrator
Lid geworden
7 dec 2016
Berichten
208
Waarderingsscore
2
Punten
0
Een spanplafond zal waarschijnlijk duurder uitkomen dan een gyproc plafond dat je zelf plaatst.  In eerste instantie toch.  Eens geplaatst, heb je er geen onderhoud meer aan, het enige wat misschien af en toe moet gebeuren is dat je het plafond eens moet afkuisen.  



Omdat de keuze niet eenvoudig is, hebben we de voor- en nadelen van een spanplafond & een gyproc plafond hier op een rijtje gezet. Bekijk ze hier.
 
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
878
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik zit ook in een verbouwing en heb vorig jaar in de keuken een spanplafond laten plaatsen , wij zijn hier zodanig tevreden over dat we besloten hebben om living , eetplaats en badkamer ook een spanplafond te plaatsen .



de prijs zal hoger liggen als gyproc maar dit wordt volgens mij goedgemaakt door het grote gebruiksgemak van een spanplafond
 
Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Punten
0
keurte wrote:
ik zit ook in een verbouwing en heb vorig jaar in de keuken een spanplafond laten plaatsen , wij zijn hier zodanig tevreden over dat we besloten hebben om living , eetplaats en badkamer ook een spanplafond te plaatsen .



Heb je ook hoogteverschillen, zoals dampkap?



Kan je enkele foto's hier plaatsen?



Greetz, Johnny
 
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Punten
0
spanplafond zal wss goedkoper zijn dan gyproc tenzij je héél goede doe-het-zelver bent.





Maar eerlijk gezegd; ik vind spanplafond zeer goedkooop lijken. Ik zou zelf nooit huis kopen waar zo'n plafonds zijn. Dit straalt alles behalve degelijkheid uit.



Los van alle eventuele praktische voordelen hé, gewoon op gevoel.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
Jos De Bouwer wrote:
spanplafond zal wss goedkoper zijn dan gyproc tenzij je héél goede doe-het-zelver bent.





Maar eerlijk gezegd; ik vind spanplafond zeer goedkooop lijken. Ik zou zelf nooit huis kopen waar zo'n plafonds zijn. Dit straalt alles behalve degelijkheid uit.



Los van alle eventuele praktische voordelen hé, gewoon op gevoel.



Jos: als ik U niet vertel dat er thuis spanplafond zou hangen, dan zou jij het verschil niet zien, tenzij aan hoogteverschillen en dergelijke. Ze zien er niet allemaal uit zoals een plastieken plafond. Wij hebben thuis het koudgespannen systeem, is eerder een soort doek.



en van dat van zeer goedkoop lijken, zou mij toch maar eens beter informeren vooraleer ik zoiets schrijf, ik heb tegen niemand al gezegd dat hun gepleisterd plafond er goedkoop uitziet :roll: (vol met barsten, niet langer verplaatsbare verlichting enz). Beetje kort door de bocht vind ik persoonlijk en ik vrees dat jij enkele de felle plastiek versie kent de kitch dus).



qua prijs: ik betaalde 3 jaar geleden pakweg 60 €/m², was voor een 100 m² en hierin 34 spots verwerkt.



zie op onderstaande pagina foto's onderaan

http://www.betscity.be/pages/woning.htm



het bedrijf dat het geplaatst heeft

http://www.renospan.be/home.html
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
en hoe was je een spanplafond af? Uw vrouw gaat dit ooit wel eens willen doen. Probeer maar eens een stoffige doek proper te maken :lol:



ps 60euro/vierkante meter ...pffff komt dus op 6000! euro voor 100 meter. Als je dat zelf doet in gyproc kost dit maar een fractie v die prijs
 

pthomass

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 dec 2007
Berichten
1.619
Waarderingsscore
10
Punten
38
wat doe je als je opeens je ruimte wil heoriënteren en dus ook je lampen wil verplaatsen? Met Gyproc is dit makkelijker/goedkoper op te lossen lijkt me. Zo een spanplafond heeft toch een gat waar de stroom door moet? Dat werk je niet zomaar dicht, dat wordt een nieuw plafond.

of zie ik het verkeerd?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
pthomass wrote:
wat doe je als je opeens je ruimte wil heoriënteren en dus ook je lampen wil verplaatsen? Met Gyproc is dit makkelijker/goedkoper op te lossen lijkt me. Zo een spanplafond heeft toch een gat waar de stroom door moet? Dat werk je niet zomaar dicht, dat wordt een nieuw plafond.

of zie ik het verkeerd?



kostprijs zit vooral in de werkuren van de profielen plaatsen, die 100 m² hebben ze op een voormiddagje opgehangen. Profielen plaatsen heeft 3 dagen geduurd.



Idd, de lamp maakt een gat, ik vervang gewoon de doek dan, desnoods voor ander motiefke
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
janvanlandeghem wrote:
en hoe was je een spanplafond af? Uw vrouw gaat dit ooit wel eens willen doen. Probeer maar eens een stoffige doek proper te maken :lol:



ps 60euro/vierkante meter ...pffff komt dus op 6000! euro voor 100 meter. Als je dat zelf doet in gyproc kost dit maar een fractie v die prijs



verlichting inbegrepen oa ook hé



tja, wat doe jij als je plafond vuil is, verven zeker. Ook een heel werk hé.

En als het te erg is, vervangen



Heb je ervaring met het type plafond?
 
Lid geworden
23 apr 2008
Berichten
268
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je t niet weet, zie je echt niet dat het om spanplafond gaat. Wat ik er persoonlijk leuk aan vind is dat je het in alle kleuren van de regenboog kan hebben en dat je er ook bijvoorbeeld ovale vormen mee kan overspanen.

Je kan zo hele leuke en moderne concepten uitdeken, met een soort ovale vorm die iets lager komt dat je gewone vorm en daar dan sfeerverlichting in...
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
of je muur een themaatje geven



adansonia_grandidieri1_gd.jpg


ag_shell1_md0_gd.jpg




afbeeldingen eigendom van Clipso http://www.clipso.com/uk
 
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
878
Waarderingsscore
0
Punten
0
Johnnyke wrote:
Heb je ook hoogteverschillen, zoals dampkap?



Kan je enkele foto's hier plaatsen?

Greetz, Johnny



de foto´s



dsc02687.jpg


dsc02685.jpg


dsc02684.jpg




afwerking aan de dampkap



dsc02686.jpg




wij hebben een warm gespannen plafond , als dit er goedkoop uitziet dan wil ik wel is weten welk plafond niet ?
 
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
878
Waarderingsscore
0
Punten
0
janvanlandeghem wrote:
en hoe was je een spanplafond af? Uw vrouw gaat dit ooit wel eens willen doen. Probeer maar eens een stoffige doek proper te maken :lol:



ps 60euro/vierkante meter ...pffff komt dus op 6000! euro voor 100 meter. Als je dat zelf doet in gyproc kost dit maar een fractie v die prijs



-afwassen doe je gewoon met zeepsop en spons/zeemdoek.



-wij hebben voor ons plafond ong. 2000€ betaald voor 20m² , verlichting en luidsprekers mee ingebouwd .



-ik wil al die gyprocmannen een plafond volledig zien plaatsen en afwerken op 1 dag zonder bergen stof en vuil te maken voor die prijs .

I DON´T THINK SO
 
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
878
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jos De Bouwer wrote:
Maar eerlijk gezegd; ik vind spanplafond zeer goedkooop lijken. Ik zou zelf nooit huis kopen waar zo'n plafonds zijn. Dit straalt alles behalve degelijkheid uit.



wat is er in jouw ogen niet degelijk , waarom lijkt dit goedkoop ?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
netjes



en je zal er normaal gezien nooit scheuren in zien verschijnen :D
 
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
652
Waarderingsscore
0
Punten
0
zelf plafond in gybroc geplaatst 50 meters voor geen 750 euro alles inbegrepen spots plafoneur komen afwerken moluren

ik vind spanblafont wel netjes hoor,maar zeerduur

natuurlijk zal mijn blafond ook wel een stuk duurder zijn als een aannemer dat doet

maar ik heb hem op twee dagen geplaats met mijn vrouw,een aannemer zal een stuk meer ervaring hebben
 
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
652
Waarderingsscore
0
Punten
0
vergeet het nog heb er nog isolatie bijgestoken zit in die prijs
 
Lid geworden
12 okt 2008
Berichten
37
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb ook spanplafonds en het ziet er me net iets meer klasse uit dan een ander plafond, geen enkel niveauverschil, geen scheuren, geen oneffenheden, mooi stijlvol doek.



In de living het doek genomen, in de keuken de glimmende witte en in de badkamer de glimmende zwarte (gedurfd, maar prachtig spiegelend resultaat)



11503256_3.jpg




Ik verkoop mijn huis en ga naar een ander waar er ook wat werk in is, en ik zal zeker terug spanplafonds nemen.

Ook qua isolatie is het een voordeel:

- geluids- en warmteisolerend

- nooit condens op het plafond in de badkamer
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Als je informeert en spanplafonds vergelijkt, vergeet dan ook niet de levensduur in rekening te brengen.

Vrienden waren behoorlijk teleurgesteld toen hun spanplafond na 20 jaar diende vervangen te worden.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan