• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

spaanplaat watervast

Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
219
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als keukenblad ben ik van plan om watervaste spaanplaat van 1.8 cm dik te gebruiken en daarop ga ik tegelkes zetten.



Zijn er zaken waarvoor ik moet oppassen?
 

wdm

Lid geworden
7 apr 2006
Berichten
792
Waarderingsscore
1
Punten
0
Uw tegelwerk zal nooit 100% waterdicht zijn, zelf niet met waterwerend voegsel. Voor een keukenblad zou je volgens dus nog beter multiplex WBP gebruiken (waterwerende multiplex), omdat die nog veel beter tegen 't water kan dan die spaanplaat. 't Zou zonde zijn van 't werk als je achteraf problemen zou krijgen...

Wouter.
 
Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
219
Waarderingsscore
0
Punten
0
in welke dikte bestaat die?
 

wdm

Lid geworden
7 apr 2006
Berichten
792
Waarderingsscore
1
Punten
0
Al zeker in 12, 15 en 18. Waarschijnlijk nog wel in andere diktes ook.

Ze zijn wel niet goedkoop... Wel heel sterk, maar dan ook weer zwaar.

Als je toch voor de spaanderplaat wil gaan, kan je die wel nog behandelen met waterwerende primer. Bbv 'Weber iboprim' (maar andere merken hebben die ook wel). Dat is een 2 componenten primer die echt een kunststof film op het hout legt, en daar mag je dan direct op tegelen...

Wouter.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan