Soundbar, welke?

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik wil een soundbar aanschaffen omdat ik een beter geluid wil maar geen vijf luidsprekers of meer in mijn living wil. Wat moet er zeker op of bij: aparte subwoofer, bluetooth of andere manier waarbij ik muziek kan streamen via mijn smartphone en hdmi aansluiting. Budget 1000 euro maar hoeft niet opgebruikt te worden:p. Tot nu heb ik een lichte voorkeur voor de Sony Soundbar HT-CT660 maar geef gerust feedback over jullie systeem of andere suggesties.

Lid geworden
8 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een q acoustics, zeer goed van kwaliteit maar bevat niet de features die je wenst. Ik zou nu opteren voor de sonos playbar, heb deze vorige week horen spelen en klinket zeer goed.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
8
Punten
0
Beter geluid dan wat?

De standaard TV-speakers. Dan zal een soundbar een verademing zijn.

Zelf heb ik bookshelf-formaat speakers hangen en dat geeft toch een ander geluid dan een soundbar. (betere kwaliteit)

Soundbar is tof omdat alles compact bij elkaar zit en je beter geluid hebt dan de standaard speakers in je TV. Maar alles compact bij elkaar is ook nadelig voor de geluidskwaliteit.

Lid geworden
19 feb 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben pro Bose :)

Goede kwaliteit en verdomd lekker geluid bij de tv :) En helemaal niet zo duur voor een gewoon model

http://www.kieskeurig.nl/soundbar/populair

Altijd beetje vergelijken kan geen kwaad, en loop ffe eens een Bose winkel binnen dan kan je ze testen.

Veel succes

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
8
Punten
0
Bose... Tja...

Da's geen rommel he, versta me niet verkeerd. Maar voor dat geld kan je véél betere geluidskwaliteit krijgen. Bose is een groot deel "hype".

Nu ja, eender wel merk zou ik geen soundbar plaatsen. Maar dat hangt af van waar je prioriteiten liggen.

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik wil dat ook, ooit. Eerst sparen :).

Ik weet dat er betere systemen zijn, maar dat is niet zo compact. Gewoon een box onder tv en eentje ergens in de kast en opgelost.

Misschien dat ik nog wijzig en in de tv-wand twee boxen inbouw, maar voorlopig niet.

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
De soundbar dient idd voor het televisiegeluid te versterken/verbeteren. Ik weet ook wel dat het niet aan het geluid van een deftige 5.1 kan maar dat verlang ik ook niet. Bij Bose betaal je vooral de naam want het geluid kan volgens velen niet tippen aan de Sony, Jbl en LG systemen bij de soundbar. Het gaat er bij mij om dat ik de subwoofer kan verbergen, heb ik al een plaats voor voorzien en de soundbar in een uitsparing in mijn schouwmuur kan onder mijn tv. Ik stond vroeger ook niet te springen voor het geluid maar tegenwoordig klinken die systemen verdomd goed.

Lid geworden
11 apr 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Woumen;1853410 wrote:
Ik wil een soundbar aanschaffen omdat ik een beter geluid wil maar geen vijf luidsprekers of meer in mijn living wil. Wat moet er zeker op of bij: aparte subwoofer...

Dan heb je al 2 onderdelen: soundbar en woofer. Sommige verkopers komen dan af met "Virtual 5.1" en nog hardere zever, maar t blijft een 2.1. Als de soundbar breed genoeg is tenminste, want bij een smalle heb je eigelijk een 1.1

Wat zijn nu dure luidsprekers? Zij die klein+performant zijn.

Wat zijn goede luidspekers? Zo goed als alle grote 3-weg, en de dure kleine.

En nu de goedkope goede methode: 2.0 oldschool stereo 3-weg.

Je koopt een aparte versterker (of fm+versterker) van 300 euro. Pioneer vsx527, Harman, Kenwood,... Deze kunnen tegenwoordig alles. 5.1 2.1 2.0 2+2 bluetooth, 120W rms, androidapp, actieve subwoofer, Auto phase shift en ga maar door. En daar 2 goedkope grote 3-weg luidsprekers op.

Dus: bijvoorbeeld dit paar, of goedkoper, erop: conrad.be/ce/nl/product/346812/Pioneer-luidspreker-CS-7070 en verschiet u niet van t resultaat.

Bij mij staat er voorlopig een paar 50cm hoge 3-weg luidsprekers op van een goedkope Lenco stereoinstallatie uit 1985. Daar kan alleen een audifiel met gouden luidsprekerdraad tegenop.

dim

Lid
Lid geworden
29 jul 2006
Waarderingsscore
18
Punten
18
zo zie je maar dat 'goed' vooral een relatief begrip is ;)

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
5
Punten
0
Ik heb momenteel Bekijk bijlage 7866 rechtstreeks aangesloten op de digicorder.

Ooit gekocht voor € 50,-.

Volume te regelen met de afstandsbediening van de digicorder.

Meer dan voldoende geluidskwaliteit.

Een soundbar is voor later, 'k zal dit topic dan ook zeker volgen.

Bijlagen

• Dell - 5650.jpg
    Dell - 5650.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 0
  • Dell - 5650_0.jpg
    Dell - 5650_0.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 0

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
Sonos is idd ook een oplossing maar de subwoofer moet je apart kopen en kost 600 euro. Wel een handig systeem die je bijna oneindig kan uitbreiden, ik denk maar aan luidsprekers voor in de tuin

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
En nu de goedkope goede methode: 2.0 oldschool stereo 3-weg.

Je koopt een aparte versterker (of fm+versterker) van 300 euro. Pioneer vsx527, Harman, Kenwood,... Deze kunnen tegenwoordig alles. 5.1 2.1 2.0 2+2 bluetooth, 120W rms, androidapp, actieve subwoofer, Auto phase shift en ga maar door. En daar 2 goedkope grote 3-weg luidsprekers op.

Dus: bijvoorbeeld dit paar, of goedkoper, erop: conrad.be/ce/nl/product/346812/Pioneer-luidspreker-CS-7070 en verschiet u niet van t resultaat.

Bij mij staat er voorlopig een paar 50cm hoge 3-weg luidsprekers op van een goedkope Lenco stereoinstallatie uit 1985. Daar kan alleen een audifiel met gouden luidsprekerdraad tegenop.[/quote]

Ik ben niet op zoek naar een goedkope oplossing maar kies voor een soundbar om slechts 1centrale luidspreker te moeten hangen en een subwoofer die ik kan verbergen. Geen twee luidsprekers of meer die ik aan mij muren moet ophangen.

Lid geworden
26 okt 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ken iemand en die heeft de soundbar en die is er heel tevreden van.

En ik was er eerlijk gezegd ook van verschoten dat het zo een goede kwaliteit was!

En ben een redelijke audiofiel.

Had vroeger een hele 7.1set van B&W staan met de versterker van de moment enzo enzo...

En vond het echt wel knap voor gewoon een soundbar.

Wij gaan ook in onze woning een soundbar van sonos steken op termijn want ik hou niet zo van al die luidspreker opstellingen in een leefruimte.

Daarom ben ik op onze zolder een echte home cinema aan het installeren.

+ je hebt alle extra mogelijkheden bij sonos zoals spotify e.d. dat je hierop kan afspelen zonder dat de TV moet aanstaan.

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
@Breaker9240 Eindelijk iemand die me begrijpt :p

En ik heb dezelfde plannen met mijn zolder.

Bovenaan