• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Sonos Play:1 als inbouwluidsprekers

tdd

Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan de Sonos Play:1 als inbouwluidspreker gebruikt worden in een vals plafond (voor keuken - 2 luidsprekers voor stereo)?

Zoja: welke inbouwdoos, ophanging & rooster?
 
Lid geworden
9 jun 2012
Berichten
1.040
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat wil je bereiken ? Want dat zijn geen inbouwspeakers.
 

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
1.121
Waarderingsscore
2
Punten
38
nee, het is een vaste speaker, wel een goeie, heb er recentelijk 1 gekocht.
 

tdd

Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
voeteke;1897851 wrote:
Wat wil je bereiken ? Want dat zijn geen inbouwspeakers.



Doel is een goedkoper oplossing te hebben voor inbouwspeakers dan te werken met de Sonos connect:amp (van 499 euro) + 2 speakers
 

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
1.121
Waarderingsscore
2
Punten
38
ophangen aan de voorziene schroefdraad is een optie, en anders, waar ik al eens aan gedacht heb (voor 3 seconden): openvijzen en de juiste kabels verbinden naar een inbouw luidspreker
 

Pinguu

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 jun 2010
Berichten
600
Waarderingsscore
234
Punten
43
Ik zou uitkijken naar een andere oplossing. Je betaalt voor Sonos-kwaliteit en het is maar de vraag of je die kwaliteit behaalt door ze in te bouwen. Kan goed zijn dat speakers van 20 euro inbouwen veel beter gaan klinken dan een speaker van 200 euro inbouwen.



Heel kort door de bocht natuurlijk want de Play:1 is meer dan alleen een speaker.
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
294
Waarderingsscore
0
Punten
0
een beetje overkill vind ik, als je al in sonos zit kan dat gaan maar anders zou ik kiezen voor artsound of apart.



als dat voor keuken of gang is dan komt ge er met 100 euro vanaf.



Is voor de living dan zou ik eerder gaan voor b&w maar dan moet ge al nen zeer goede versterker hebben bvb ne cwm652 (ong 250 euri tjes)



zie http://www.fransvaneeckhout.be/bw/custom.htm
 

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
1.121
Waarderingsscore
2
Punten
38
Is niet hetzelfde, dan heb je alleen de speakers, maar nog geen versterking, streaming en super bediening zoals sonos.



Is natuurlijk niet goedkoop, maar zou niet meer zonder mijne sonos kunnen, zeker in samenwerking met spotify



Sent from my HTC One S using Tapatalk
 
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
524
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik zal alvast beginnen met te zeggen dat sonos echt goed materiaal is, maar je betaald ook wel een deel voor de naam hoor.



Ik zocht voor bedkamer waar enkel inbouwsboxen gewenst waren (en liefst waterbestendig en zelf hittebestendig (voor in de sauna) en dan kan je met sonos niet veel verder.



wat ik heb voorzien.



klasse D versterker Smsl SA-50 2x50 watt. (50€) van veel audiofielen gehoord dat het echt zot is wat er uit zo'n klein doosje komt, twee artsound boxen waterdicht (75€) of als je echt heel goede wil voor in de badkamer (150€/ set) en twee hittebestendige voor in de sauna ( 60€/set), bluetooth reciever aangesloten op de versterker (als je met je gsm wil streamen, kies eentje die APTx aankan en met een goede DAC (vb nuforce) ).



Of een goedkope tabled in men muur voorzien die via wifi acces heeft op men nas, die digital audio doorgeeft naar men reciever/DAC (al kan je gerust een apparte DAC ook aansluiten, mja het blijft een badkamer bij me, dus tis niet dat je in de ideale omgeving zit om geluid te luisteren), bedien ook men leds met de tabled, kan filmpje afspelen als'k in bad zit. het dient gewoon als bediening - connectie met nas.



maar je kan gerust dit vervangen door een airport express, of een strawberry PI rechtstreeks aan je versterker te hangen, als je via wifi acces wil hebben ) en dan heb je minstens evengoed materiaal (durf niet zeggen beter, want dan word ik afgeschoten ) voor een prikje van het geld, met meerdere boxen en ingebouwd, dna ben je 200€ kwijt voor alles (airport+boxen+versterker)



sonos is echt goed materiaal, ik herhaal het, maar er zijn opties genoeg
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan