• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Solid surface

Lid geworden
18 aug 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hey.

Wij staan voor een badkamer renovatie. We willen een rechthoekig bad uit Solid Surface kopen. Ik vind ze o.a. bij BDutch en X2O. BDutch gebruikt Corian. Ik weet dat Corian op zich gewoon een merknaam voor Solid Surface is maar is het ook degelijker dan de baden bij X2O? Heeft iemand ervaring hierin?

Op de site van BDutch lees ik dat Corian niet verkleurd terwijl dat bij minderwaardig SS wel het geval zou zijn. Volgende vraag is dan ook of het SS van X2O minderwaardig is natuurlijk. Al doet de prijs vermoeden van wel aangezien een bad daar de helft kost.

Misschien ook niet onbelangrijk: De douche is ook uit Corian maar komt via een installateur. Het bad wordt hier tegen geplaatst. Is Corona via leverancier A en B altijd van dezelfde kleur?
Waarschijnlijk zal de kleur van een bad via X2O wel afwijken. (Na verloop van tijd…?) Deze laatste vraag heb ik alleszins aan de leveranciers gesteld.

Groeten
Davy

Mits wat opzoekwerk zal je lezen dat er maar enkele producenten zijn van dit materiaal. Net zoals bij autoruiten , daar zijn bij mijn weten ook zeker niet meer dan een handvol fabrieken van voor alle automerken. ter wereld..De kwaliteit zal dan ook wel nagenoeg idem zijn. Al zullen er voor het ene merk andere kleuren maken dan voor het andere.
Er staat btw een foutje in je tekst : Corona ipv corian. 😊

In autoruiten zit alvast een erg groot verschil, ook als ze uit dezelfde fabriek rollen.
Zo plaatst carglass uit zichzelf bijna nooit een autoruit van het automerk, maar iets wat gelijkaardig is. Echter, wie bvb bij BMW een head-up-display heeft zal na vervanging door carglass in 1 op 2 gevallen merken dat die wazig geworden is. Dat komt doordat de samenstelling van de ruit anders is.
Zelfs als ze uit dezelfde fabriek komt mag die fabriek niet dezelfde ruit maken met een ander merk er op, want de specificatie is eigendom van het merk.

Bij carglass dus steeds expliciet vragen naar een originele ruit. Het kost daar hetzelfde.

Andere autoglasbedrijven plaatsen uiteraard ook geen OEM, maar het kost dan ook maar de helft.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan