software meubelontwerpen

Lid geworden
31 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Weet er iemand een "gebruiksvriendelijk" gratis softwarepakket om zelf je meubels te ontwerpen?

Lid geworden
31 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sketchup heb ik al eens geprobeerd. Zou liever iets specifieker voor meubelontwerp vinden.

Lid geworden
18 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Geen kennis van autocad ? is een tekenpakket en kunde gerust meubelen in ontwerpen

julien

Gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
152
Punten
63
Ik heb kennis van autocad, maar vind het niet het meest geschikte om meubels mee te tekenen.

Als ik meubeltjes teken doe ik dat in Solid Edge, maar dit soort programma's is niet echt goedkoopt te noemen en leer je ook niet op een dag of 2.

Ik zou je ook sketchup aanraden, maar eigenlijk nog meer 'potlood en papier 1.0'.

Lid geworden
31 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
julien is hier precies serieus voorstander van potlood en papier :D

Eigenlijk is dat op het einde van de rit ook het makkelijkst, tekeningetje maken en inscannen. Bijgevolg afmetingen en houtsoort vermelden en elke deftige schrijnwerker kan hier iets van maken! Maar ja hedentendage zijn we zo verwend met al die technische snufjes ik moet eerlijk zeggen ik heb bij God geen tekenpapier in huis, laat staan een gom :D Even mijn oudste zoon zijn pennezak plunderen :D

julien

Gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
152
Punten
63
Inderdaad.

Ikzelf ben autocad en solid edge tekenaar, dus heb zeker niets tegen cad tekenen, maar ik merk op de avondschool houtbewerking dat ik volg, dat er heel wat mensen persé via pc willen tekenen en er hopeloos veel tijd mee verliezen.

Ik zou zeggen, teken je kast even uit op papier en probeer rustig om kennis op te doen van een cad programma.

Bovenaan