• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

SOD plaatsing wandtegels badkamer.

Lid geworden
10 okt 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Ik en mijn vriendin zijn aan het bouwen met een SOD. Nu hebben wij een werfbezoek achter de rug. Alles is goed behalve de afwerking van de tegels. Wij hebben het gevoel dat er sommige tegels slecht geplaast zijn omdat er veel hoogteverschil is tussen de wandtegels. Ik kan op bepaalde voegen namelijk een lat balanceren. Ook is ereen tegel niet goed geplaatst aan ons bad waardoor die heel scheef lijkt.

We vroegen ons af of dit normaal is. De verantwoordelijke van de vloerder is komen kijken. Die zegt dat alles binnen de toleranties ligt. Kunnen we hier nog iets aan doen. De VO is eind november.

IMG20221026165937.jpg
IMG20221025172938.jpgIMG20221025173008.jpg
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.864
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Controleer eerst eens of de tegels wel vlak zijn, geschotelde tegels kun je nooit 100% vlak plaatsen.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
en zijn je muren recht? want de laatste foto daar is je tegel "schuin" in de hoek, maar als je muur niet recht is ga je anders met een te grote voeg zitten. Daar komt nog een siliconenkit over, en dat ga je niet meer zien...
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.489
Waarderingsscore
971
Punten
113
Binnenhoek wordt idd afgekit maar zo’n brede voegkit is ook niet proper imo.

Bij het bad: gekartelde snijranden, Die tegels die openstaan, proper werk is dat niet. Er zijn al profielen die je mooi met drie kan laten aansluiten, maar daar kruipt ook tijd in en een onderaannemer van de gemiddelde sod steekt daar geen tijd in.
 
Lid geworden
10 okt 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
en zijn je muren recht? want de laatste foto daar is je tegel "schuin" in de hoek, maar als je muur niet recht is ga je anders met een te grote voeg zitten. Daar komt nog een siliconenkit over, en dat ga je niet meer zien...
De muren zijn hopelijk recht. Ik denk dat dit de verantwoordelijkheid is van de SOD
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
en zijn je muren recht? want de laatste foto daar is je tegel "schuin" in de hoek, maar als je muur niet recht is ga je anders met een te grote voeg zitten. Daar komt nog een siliconenkit over, en dat ga je niet meer zien...
De muren zijn hopelijk recht. Ik denk dat dit de verantwoordelijkheid is van de SOD
Je moet niet denken maar zeker weten ;-)

De rechtheid valt binnen toleranties en deze komen niet noodzakelijk overeen met jou wensen.

Ik zie op foto niets ongewoons. Perfecties is een andere discussie.

De kwaliteit van de tegels speelt zeker een rol, oneffenheden kan je opvangen in plaatsing maar wederom als het binnen toleranties valt kan je van een SOD niet meer verwachten. Wil je zeker weten of het ok is zoek de norm of vraag hem op en controleer volgens de vastgelegde methode.
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Voor de werken te beoordelen moet je een afstand van min. 3 stappen of 2 m nemen en dan uw foto maken.
Uw close up is niet de juiste manier.
Wil je het per se hebben zoals je wilt dan neem je hamer en beitel, slag je deze tegel eruit, snij je een nieuwe met een schuine zijde en duwt die zelf recht in de tegellijm of -mortel.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Het hoekje aan het bad.
Naar mijn normen (wie ben ik ?) is het niet OK, naar normen van SOD (en ook van sommige 'vakmensen') zal dat wel OK zijn.
Het zal echter van de goodwill van de sod firma/tegelzetter afhangen (commerciele geste) of er al dan niets zal aan gedaan worden.
Beleefd blijven en vooral niet gaan roepen is hier de boodschap.
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
@minoeske, akkoord dat het zeker beter kon, maar wij vanachter de pc kunnen het niet oplossen.
Ik wou maar meegeven dat de TS op de lange duur, het zo beu zal zijn van het over en weer schrijven dat hij/zij er de tegel gaan uitslaan en zelf herplaatsen.
Men mag hier zeggen wat men wilt ... er zijn bouwvoorschriften en bouwtoleranties.
Vroeger ging men voor de eer van zijn vakwerk, heden ook nog (als ik hier juist lees op het forum) maar de SOD maken zo'n scherpe prijzen naar de onderaannemer dat het vooruit moet vliegen en niet gaan. De kantjes worden eraf gereden.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Vroeger ging men voor de eer van zijn vakwerk, heden ook nog (als ik hier juist lees op het forum) maar de SOD maken zo'n scherpe prijzen naar de onderaannemer dat het vooruit moet vliegen en niet gaan. De kantjes worden eraf gereden.
Eigenlijk zij de aannemers die meegaan in het verhaal ook deels verantwoordelijk voor deze gang van zaken .
 
Lid geworden
10 okt 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
@minoeske, akkoord dat het zeker beter kon, maar wij vanachter de pc kunnen het niet oplossen.
Ik wou maar meegeven dat de TS op de lange duur, het zo beu zal zijn van het over en weer schrijven dat hij/zij er de tegel gaan uitslaan en zelf herplaatsen.
Men mag hier zeggen wat men wilt ... er zijn bouwvoorschriften en bouwtoleranties.
Vroeger ging men voor de eer van zijn vakwerk, heden ook nog (als ik hier juist lees op het forum) maar de SOD maken zo'n scherpe prijzen naar de onderaannemer dat het vooruit moet vliegen en niet gaan. De kantjes worden eraf gereden.
Wel zo handig ben ik niet. Ik zal dan wel zelf iemand moeten zoeken die dat wel kan.
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Wie wordt er aangesproken door die dubieuze SOD, jonge starters en gerekruteerde buitenlanders.
En die mensen moeten keihard, ik herhaal, keihard werken willen ze er een beetje vlees aan overhouden.
In feite zijn wij hier zinloos aan het discussiëren want die discussie is al mengmaal gevoerd en is steeds geëindigd met een slotje
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Wel zo handig ben ik niet. Ik zal dan wel zelf iemand moeten zoeken die dat wel kan.
Spijtig voor u.
Er bestaan wel cursussen in avondonderwijs die u een beetje handigheid kunnen bijbrengen, zeker die hoop niet opgeven zou ik zeggen.
Even rond kijken in de familie of vriendkring.
Hier zijn er nog leden die gestart zijn als een leek en door het te durven doen en met steun van onze uitleg, in sommige dingen wel goed geslaagd zijn.
Wij de vakmensen waren ook niet de handigheid zelve, door het te doen en leergierig te zijn zijn we geworden wat we zijn, een vakmens.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan