Snoeigereedschap

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Waarderingsscore
272
Punten
83
Is een combimotor met snijgereedschap HL-KM 145° een goede vervanger voor het volledig scheren van een 2,30m hoge haag en een heel brede of is dat wel handig voor de hogere delen/bovenkant, maar is een gewone heggenschaar zoals de HSA 86 handiger indien je maar één toestel zou gebruiken?
HL-KM 145°

HSA 86

Bijlagen

• stihl-kma-130.jpg
    stihl-kma-130.jpg
    285,3 KB · Weergaven: 0
  • stihl-hsa56.jpg
    stihl-hsa56.jpg
    401,6 KB · Weergaven: 0

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
2.747
Punten
113
Met wat werk je het prettigst?

Er zijn er die de lange niet willen gebruiken omdat na verloop van tijd het gewicht toch een rol speelt.

Nu om eerlijk te zijn, ik gebruik de zowel de combi als de gewone . Ik wissel graag af.

Ps 

Die mannen op de foto staan dus volledig verkeerd he. Op die manier kun je nooit je schaar perfect evenwijdig houden met de haag. De mespunt gaat steeds happen bijten in de haag.

En voor die 'n 86 ? Pak er ene waarbij je het achterste handvat kunt draaien, dat is pas een luxe. Zeker voor linkshandige maar ook om bovenvlak of hoek uit te knippen .... 

Mmmm In t bouwverlof beginnen we hier de hagen te snoeien, voel je vrij om de toestellen te komen testen ( 20 meter per man, 2 zijkanten en 1ne bovenkant )

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Waarderingsscore
272
Punten
83
Momenteel heb ik nog geen ervaring met zo een combitool (een langere versie heggenschaar).

Gewicht combitool 3.2 + snijgereedschap 2.3 =   5.5
Gewicht HSA 86 is 3.3 + bat 1.8 =   5.1
Dus dat verschil is heel klein.

Bovendien kan je bij de hogere delen het combitoestel laag houden en zal dus minder vermoeiend zijn ?

Blijkbaar heeft enkel de HSA 94 een draaibaar handvat.
Met de HL-KM 145° kan je dan wel eenvoudig draaien in principe ?

Bedankt voor het testaanbod Luk, maar morgen ga ik een reeks toestellen bestellen aangezien de actie op de extra batterij eindigt eind juni.

Maar als ik het goed begrijp kan je evengoed de haag volledig afdoen met de HL-KM 145° ?

En ja, ik vond de houding van die mannen op de foto ook niet echt logisch, maar ik vond er niet direct andere van het scheren van een hoge haag  

Lid geworden
23 jun 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Persoonlijk ben ik voorstander van beide te gebruiken, vooral voor gebruiksgemak

zelf wel de benzine versies in gebruik

maar het kan wel door enkel de combi te gebruiken, is wat onhandiger voor de lage stukken maar het kan zeker

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
993
Punten
113
Diegene die bij ons en in mijn omgeving de heggen en struiken komt snoeien zie ik sinds hij zo'n combitoestel heeft nooit nog met iets anders lopen.  Dus die zal er zeker content van zijn.

Bovenaan