• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

snelheid vloerverwarming + wandverwarming

Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
We twijfelen momenteel tussen 2 mogelijkheden om ons gelijkvloers te verwarmen: vloerverwarming gecombineerd met wandverwarming of met radiatoren.



Overal vloerverwarming nemen met op een 3-tal plaatsen Cu wandverwarming heeft uiteraard als voordeel dat het overal lage temperatuurverwarming is beneden, doch het is een traag systeem.



Hoe traag is dit nu eigenlijk: stel je wil de temperatuur doen stijgen van 20 tot 22 graden, hoe lang doet vloerverwarming daar dan ongeveer over ?
 

walter

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
5.286
Waarderingsscore
9
Punten
38
Jan,



waarom zou je eigenlijk een combinatie willen van vv en wandverwarming of radiatoren? Denk je dat je vv alleen je huis niet warm krijgt?



Met die snelheid van lage temperatuursverwarming heb ik ook lang 'gevochten'. Nu ik zelf in een huis woon met enkel vv (en goede isolatie), merk je snel dat die vraag totaal niet relevant is. Ik heb nog nooit eens de temperatuur 'snel' willen doen stijgen. Je stelt 1 maal je gewenste temperaturen per lokaal in en nadien wijzig je dat niet meer. Je zou eventueel nog kunnen stellen dat je in de badkamer enige regeling wenst, maar bij ons ligt de badkamer centraal in het huis en is het er eigenlijk altijd warm genoeg.



Walter
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.007
Waarderingsscore
1
Punten
0
jan,



ik heb ook steeds met diene vraag gezeten, met wat bijverwarmen tot ik bij mijn schoonbroer op visite ben gegaan in hartje winter.

snikkes heet en hij heeft 3 radiatoren in zijn living bijgeplaatst welke hij in die 2 jaar dat hij er woont nog nooit heeft gebruikt.



voor mij was het duidelijk evengoed of iets beter isoleren en geen bijverwarming, alleen vv





nb, mijn vrouw, enorme koukleum, daarhad ze het snikkes heet in putje winter.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan