• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Snelgips, alpex en betonnen balk van potten en balken - gratis

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
736
Waarderingsscore
45
Punten
28
Joeps,

Eerste bouwoverschotten die wegmogen:

- alpex rood en blauw enkele meters. Ik denk dat dat 16 doorsnede is. Heb normaal ook nog doorsnede 20 blauw liggen. Eerst vragen naar de meters, dan meet ik het na bij interesse.

- zak snelgips zeker nog 3/4 in (Knauf Snelband), nog vers maar staat wel sinds gisteren in een open kot buiten

- Balk van 420cm van potten en balk systeem. Ook enkele keramische potten.

 

Allemaal gratis af te halen in Baal.
 
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
de balk van 420 cm is net de lengte die ik nodig heb

gepland om Ploegsteert Stalton potten en balken te gebruiken

deze hebben de laagste hoogte (12cm pot) en betere thermische & akoetische eigenschappen 

kan jij me overtuigen om goedkopere beton te gebruiken om direct op te bepleisteren?
 

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
736
Waarderingsscore
45
Punten
28
Wij hebben zowel keramische potten gebruikt in onze garage als betonpotten in onze living (opvullen gat vroegere traphal). Op beiden is rechtstreeks geplakt (het ene heeft wel een ander voorbereidingsmiddel nodig als het andere) en de betonpotten steken tussen de oude bakstenen welfsels. Tot nu toe merken we geen enkel verschil en zijn er nergens barstjes of dergelijke te bespeuren. Akoestisch weet ik niet of er een verschil is en isolatiewaarde was van geen belang, er zit toch 4cm PUR bovenop. Isolatiewaarde van potten is ook maar verkooptruc, er zitten altijd luchtlekken tussen.
 
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
336
Waarderingsscore
12
Punten
18
Heb wel interesse in de alpex. 16 en 20 

 

ellenenbram
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan