Smart tv met nas en soundbar

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Iemand ervaring met een recente 'smart tv' in combinatie met een nas. Werkt dat vlot?

Ik heb nu een raspberry pi op een oude tv en dat werkt goed om alles en nog wat rechtstreeks te streamen vanop de nas.

Daarnaast iemand een goede prijs/kwaliteit soundbar (max 175 euro) voor op een tv aan te sluiten. Geen surround nodig, enkel stereo. Ik hoor overal dat de moderne 32 inch tv's niet echt een goed geluid geven.

aartwessels

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Waarderingsscore
25
Punten
48
Bart G;1977942 wrote:
Iemand ervaring met een recente 'smart tv' in combinatie met een nas. Werkt dat vlot?

Ik heb nu een raspberry pi op een oude tv en dat werkt goed om alles en nog wat rechtstreeks te streamen vanop de nas.

Daarnaast iemand een goede prijs/kwaliteit soundbar (max 175 euro) voor op een tv aan te sluiten. Geen surround nodig, enkel stereo. Ik hoor overal dat de moderne 32 inch tv's niet echt een goed geluid geven.

Hmm, ik heb een smart-TV van LG, maar gebruik om te streamen mijn OpenElec HTPC. Direct met de TV zou ook moeten kunnen denk ik, maar dan zou ik toch wel de bibliotheekfuncties missen enzo. Raspberry is toch prima daarvoor?

Ik heb de Sonos soundbar. Mooi spul, klinkt prima, maar niet in die prijsklasse, dus dat weet ik niet.

In feite bedenk ik me nu dat ik op allebei je vragen geen antwoord heb :-D Sorry :-D

Lid geworden
31 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als aart :)

Ik gebruik een CuBox-i met GeeXBox. (en kan ook OpenElec draaien eventueel)

Ik kan die met de universele afstandsbediening gewoon via infrarood bedienen. Maar veel mooier is nog om die met een tablet te bedienen en dan uit de bibliotheek van films op de NAS een keuze te maken (met covers en alle imdb data erbij) en die met 1 druk op de knop af te spelen op TV.

Of foto's te bekijken. Of spotify te streamen, ook met de hele bediening van spotify via de tablet enz enz... (tablet kan werken als remote voor spotify, dus enkel nodig om te bedienen en niet om spotify te streamen)

Ik betwijfel of je met een smart TV zo ver komt. Ik ben afgehaakt met die TV toestanden in het stadium van DLNA en ben toen naar de CuBox geswitcht omdat DLNA toch echt niet was wat ik ervan verwachtte. Dus ik weet ook niet of smart TV ondertussen wel echt bruikbaar is.

Ik hoor ook wel goede dingen van de laatste versie van de Apple TV bakjes, maar dan moet je natuurlijk iTunes fan zijn.

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bedankt al, jullie zitten in zelfde situatie als ik. :)

Ik ken veel mensen die een tv met dlna hebben en die gebruiken allemaal hulpmiddeltjes zoals de raspberry, apple tv, ... omdat rechtstreeks vanop de tv niet goed werkt. En ik zeg het: tevreden van die raspberry op zich.

Maar ik ben nu op zoek naar ervaringen van mensen die een recente smart tv hebben. Met de processors die daar nu inzitten werken die misschien wel nog beter rechtstreeks? Volgens samsung zou je die bibliotheekfuncties ook hebben? Streamen via wifi vanop gsm zou ook geen probleem meer zijn. Het gebruiksgemak zal in elk geval groter zijn denk ik als dat vlot werkt.

Als dat nog altijd niet vlot werkt, koop ik dezelfde tv zonder de smart functies, en gebruik is mijn framboos lustig verder.

Ik denk dat de raspberry beter is dan de apple tv, enkel en alleen omdat je iTunes niet hoeft te gebruiken :p

Ja die sonos soundbar had ik al gezien. Heb sonos en zeer tevreden over. Maar een soundbar die dubbel zo duur is als de tv is wat overkill. En heb goeie boxen in de living. Je vindt soundbars van samsung die stereo spelen voor 150 euro, maar geen idee of die een meerwaarde geven tov de gewone tv. Ga sowieso eerst de tv eens testen zonder soundbar.

aartwessels

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Waarderingsscore
25
Punten
48
Ik gebruik m'n TV eigenlijk hoofdzakelijk als veredelde monitor.

Ik heb dan nog een schotelantenne voor TV te kijken, maar heb die sinds de verhuizing 3 weken geleden nog niet aangesloten :-D

Ik denk ook dat het gebruiksgemak van een HTPC op mijn TV minstens zo hoog is als direct met de TV streamen, maar dat komt dan misschien door m'n Logitech Smartcontrol.

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb geen smart TV, maar wil graag Netflix kunnen kijken.

Dat is blijkbaar niet gemakkelijk te doen, daarom denk ik aan een NUC, van Intel. En dan gewoon W8.1.

Eerst wilde ik voor de RPI gaan met XBMC, maar daar kan je geen Netflix mee kijken...

Lid geworden
2 dec 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een Panasonic smart Viera die vlakbij een raam op t zuiden staat. Dat model heb ik gekozen vanwege lage reflectiviteit, niet vanwege de smart tv credentials. Dlna vanop een Synology NAS werkt ok. Helaas is er geen Plex applicatie voor de Viera. Blijkbaar houdt Panasonic de boot wat af voor apps die toelaten media te streamen. Voor Samsung bestaat er wel een Plex app en die schijnt heel goed te werken. Als de reflectiviteit geen probleem was in die kamer, had ik een Samsung genomen.

Lid geworden
9 nov 2011
Waarderingsscore
3
Punten
0
Bart G;1977952 wrote:
Maar ik ben nu op zoek naar ervaringen van mensen die een recente smart tv hebben. Met de processors die daar nu inzitten werken die misschien wel nog beter rechtstreeks? Volgens samsung zou je die bibliotheekfuncties ook hebben? Streamen via wifi vanop gsm zou ook geen probleem meer zijn. Het gebruiksgemak zal in elk geval groter zijn denk ik als dat vlot werkt.

Dat werkt inderdaad allemaal vrij vlot op recente TV's, al is een dedicated streamer nog altijd beter. Het probleem zit vooral in de codecs: geen enkele TV ondersteunt alle formaten, dus moet je voor aankoop zeker controleren dat het toestel met jouw filmcollectie overweg kan.

Als apps en streaming belangrijk zijn ben je beter af bij Samsung dan bij Panasonic.

Bart G;1977952 wrote:
Als dat nog altijd niet vlot werkt, koop ik dezelfde tv zonder de smart functies, en gebruik is mijn framboos lustig verder.

Dat bestaat niet. Alle TV's tegenwoordig zijn Smart TVs. Als je een goedkopere TV koopt heb je misschien wat minder smart functies, maar dan gaat de beeldkwaliteit mee achteruit.

Bart G;1977952 wrote:
Ik denk dat de raspberry beter is dan de apple tv, enkel en alleen omdat je iTunes niet hoeft te gebruiken :p

Met de apple tv ben je ook niet verplicht om iTunes te gebruiken. De apple tv kan wel niet van een NAS streamen. De apple tv is in mijn ogen vooral handig voor mensen die veel apple producten hebben en die AirPlay aan hun TV-toestel willen toevoegen.

Bart G;1977952 wrote:
Ja die sonos soundbar had ik al gezien. Heb sonos en zeer tevreden over. Maar een soundbar die dubbel zo duur is als de tv is wat overkill. En heb goeie boxen in de living. Je vindt soundbars van samsung die stereo spelen voor 150 euro, maar geen idee of die een meerwaarde geven tov de gewone tv. Ga sowieso eerst de tv eens testen zonder soundbar.

Dubbel zo duur als de TV? Ga je dan een TV kopen van 350€??? Verwacht daar maar niet veel van. Net zoals een soundbar van 150€ niet veel meerwaarde biedt: je zal wat harder en met wat meer bas kunnen spelen maar geluidskwaliteit gaat zoiets nooit bieden.

Lid geworden
9 nov 2011
Waarderingsscore
3
Punten
0
3ss;1978180 wrote:

Dat is blijkbaar niet gemakkelijk te doen, daarom denk ik aan een NUC, van Intel. En dan gewoon W8.1.

Eerst wilde ik voor de RPI gaan met XBMC, maar daar kan je geen Netflix mee kijken...

Er zijn nog andere alternatieven hoor. Hier is een volledige lijst: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Netflix_compatible_devices

Goekoopste zal de Chromecast zijn: 35€

Aquaman

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 aug 2010
Waarderingsscore
42
Punten
48
mathiaz;1978214 wrote:
3ss;1978180 wrote:

Er zijn nog andere alternatieven hoor. Hier is een volledige lijst: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Netflix_compatible_devices

Goekoopste zal de Chromecast zijn: 35€

Inderdaad, sinds zaterdag heb ik de Chromecast (€ 39,99) geïnstalleerd op mijn 'domme TV' en Netflix werkt perfect. :D

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een probleem met die Chromecast: ik heb geen Android/iOS ...

Lid geworden
30 nov 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik heb een Synology DS213+ in ccombinatie met Samsung Smart TV. Hierop zit Plex en Netflix. Perfecte combinatie.

Chromecast is ruk. Ligt werkeloos in mijn la.

Lid geworden
21 sep 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Indien u een soundbar zoekt is het misschien het moment om vandaag eens op ibood te kijken ;-) Momenteel 2 soundbars in aanbieding.

Verder vrees ik ook dat smart tv verschillende video/audio formaten niet kan afspelen.

Zelf gebruik ik synology ds213+ met een mede8er, speelt alles af :)

Lid geworden
2 mrt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb zelf gewoon een oudere mac mini aan m'n TV gehangen, daarmee stream ik (met plex) gewoon alles rechtstreeks van m'n NAS of een externe harddisk / usb stick. Werkt vlotjes, en je hebt er nog een extra pc-ke bij voor de kinderen... onze dochter vindt het zalig om haar oefeningen voor school (Bingel) op de tv te kunnen maken...

Kostprijs voor oudere mac mini + draadloos toetsenbord + draadloze muis : een 250 euro is zeker doenbaar...

Lid geworden
9 nov 2011
Waarderingsscore
3
Punten
0
Bart G;1979062 wrote:
mathiaz;1978213 wrote:
Ga je dan een TV kopen van 350€??? Verwacht daar maar niet veel van.

Ik dacht aan deze: http://www.tvstore.be/product/464750/samsung-ue32h5500.html

of deze: http://www.tvstore.be/product/438269/philips-32pfk5509.html

Zouden die niet ok zijn?

Eerder zo iets: http://www.tvstore.be/product/440151/samsung-ue32h6410.html

Philips zou ik niet doen: die tv's worden niet meer door Philips gemaakt, maar door een Chinees bedrijf dat de tv-divisie van Philips opgekocht heeft. Ze mogen nog 1 of 2 jaar onder de naam Philips produceren, maar dan gaat die naam helemaal verdwijnen.

Bij Samsung zou ik toch eerder voor de 6410 dan voor de 5500 gaan: de 5500 is maar een 100Hz.

Lid geworden
31 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
gargoyle;1979351 wrote:
heb zelf gewoon een oudere mac mini aan m'n TV gehangen, daarmee stream ik (met plex) gewoon alles rechtstreeks van m'n NAS of een externe harddisk / usb stick. Werkt vlotjes, en je hebt er nog een extra pc-ke bij voor de kinderen... onze dochter vindt het zalig om haar oefeningen voor school (Bingel) op de tv te kunnen maken...

Kostprijs voor oudere mac mini + draadloos toetsenbord + draadloze muis : een 250 euro is zeker doenbaar...

Been there and done that... maar zit je echt met toetsenbord en muis te klooien in de zetel tussen de chips en de pop corn?

Ik heb dat gelaten voor wat het is en de CuBox-i gekocht voor de helft van die prijs en die bedien ik gewoon met de universele afstandsbediening of met de tablet (als ik ook graag door de bibliotheken wil bladeren met rich content).

Vrouwtje kan zo heel netjes een filmpje uitkiezen als we om 21u in de zetel ploffen vanop de tablet en kijken wie erin meespeelt, wat de plot is, hoe lang die duurt (niet onbelangrijk :)) en hoe die scoort enz enz... 1 tik later speelt die dan op de TV.

Tibs

Lid
Lid geworden
6 sep 2006
Waarderingsscore
16
Punten
18
Ik heb hier een Synology Netwerkschijf met een Samsung Smart TV.

Waar ik met dank aan DS Video/Video Station een mediaspeler van kan maken om films te bekijken die op mijn netwerkschijf staan.

Als je een snellere netwerkschijf hebt kun je ook Plex gebruiken.

Lid geworden
19 feb 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
en waarom zou je met je apple tv niet kunnen streamen vanaf de NAS?

Ik heb al 2 jaar een apple tv, is simpel te jailbreaken en goed om te streamen.

XBMC erop en je bent vertrokken

Maar een tv met dlna heb ik wel niet, leuk te lezen dat die in combinatie met de samsungs wel goed werkt.

Want dat was ik van plan in onze nieuwbouw

Bovenaan