• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

SLS tegen scheve muur: beste aanpak

GF87

Nieuw Lid
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo

Wij willen de muur tussen de keuken en de garage isoleren aan de kant van de garage, hierdoor valt de garage buiten de geïsoleerde schil. We willen hiervoor SLS balken (16 à 20cm diep, afhankelijk van dikte isolatie) tegen de betonnen muur plaatsen, dampscherm ertussen, houtvezelisolatie tussen de balken en vervolgens afwerken met OSB-platen en een geventileerde ruimte van enkele cm achter de OSB.

Ik merk dat de scheidingsmuur niet loodrecht is en ik zou de uiteindelijke OSB-muur wel mooi loodrecht willen. Ik neem aan dat het gemakkelijkste is om de SLS-balken loodrecht te plaatsen (en niet de OSB), maar hoe pak ik dit het beste aan? Werken met uitvulplaatjes en dan vastzetten met slagpluggen? Of kan ik met hoekankers werken die op de scheve muur worden gemonteerd, vervolgens de balken loodrecht houden en vastschroeven in de ankers? Wat is de efficiëntste en gemakkelijkste manier?

Alvast bedankt!

Die heb ik nog liggen van een vorig project en dus ook wat ervaring mee, kan ik die gebruiken op holle betonblokken? Ik neem aan dat ik dan enkel plugs moet gebruiken die hiervoor bedoeld zijn? En vervolgens de afstandsschroeven zo recht mogelijk door de balk draaien, ik kan mij voorstellen dat die zich anders wat scheef kan trekken?

Vulblokjes, afstandsschroeven, hoekankers, kader op de grond zoals @Kaffe aangeeft zijn allemaal goede oplossingen.
Blijf wel weg van slagschroeven.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan