Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Slim stopcontact voor aansturing cv boiler

• Tags Boiler centrale verwarming stopcontact
  • Glenn W.

Lid
    Lid geworden
    14 nov 2014
    Waarderingsscore
    53
    Punten
    18
    Hallo allemaal.

Ik zit met volgende situatie.
    In de zomerperiode zitten we met een overschot aan stroom die opgewekt wordt door de pv panelen.
    Gemiddeld 10kw per dag.

Wij hebben 17 panelen oost liggen en 17 panelen west liggen. (Inpandige semi industrieel bakkerij)
    Dit met een omvormer van 10kwh.

Sinds half vorig jaar hebben wij de installatie uitgebreid met 3 Plug in Batterijen van Marstek van 5.12kwh het stuk. (Heel Tevreden van)
    Deze dienen vooral voor het nachtverbruik op te vangen wat in de zomerperiode perfect lukt.

Op dit moment heb ik dus zowel een p1 meter van Homewizard als Marstek via een p1 splitter.

Ik zou dus de bestaande cv boiler willen vervangen door een cv boiler met een elektrische weerstand.
    Deze weerstand zou ik dan willen aansturen als de batterijen vol zijn en de overschot naar het net wordt gestuurd.
    Ik ben mij er zeker van bewust dat dit mij veel geld zou kosten om een kleine opbrengst te generen.

Waar ik nu tegen aanloop is dat ik niets vind dat koppelbaar is met de homewizard of marstek om het stopcontact aan te sturen waar ik de elektrische weerstand mee zou aansturen.
    Heeft er iemand een idee waar ik dit zou kunnen vinden als dit al zou bestaan?

Is het niet makkelijker om gewoon meteen timer te werken. Want nu heb je overschot, maar ik neem aan dat je ook warm water wil in de maanden/dagen dat je geen overschot hebt.

En wat is de situatie bv op het moment van wagens ? Als je geen EV hebt, gaat je overschot direct op zijn als je er wel een gaat gebruiken.

Dan is het aankopen van een extra batterij misschien een betere keuze, dan kan je die elec gebruiken voor eender wat.

Maar kosten / baten, dat moet je dan voor jezelf uitmaken. Veel investeren voor weinig rendement... is een rare denkwijze om te besparen op elec

Ik heb toevallig eergisteren met een installateur van zonnepanelen en batterijen gesproken. Volgens hem werkt zo'n weerstand net goed omdat hij simpel is: hij warmt op tot de ingestelde waarde en begint gewoon opnieuw als je de spanning af en aan zet. Geen reset nodig, dus je kan er hard op schakelen.

Ik vond ondertussen ook dat de HomeWizard Energy Socket zelf een zonnetaak heeft die schakelt op je injectie. Dat lijkt me het eerste om na te kijken aangezien je die P1 meter al hebt. Misschien kan je die tussen je boiler en stopcontact steken om je schakeling mee te doen?

Is het niet makkelijker om gewoon meteen timer te werken. Want nu heb je overschot, maar ik neem aan dat je ook warm water wil in de maanden/dagen dat je geen overschot hebt.

En wat is de situatie bv op het moment van wagens ? Als je geen EV hebt, gaat je overschot direct op zijn als je er wel een gaat gebruiken.

Dan is het aankopen van een extra batterij misschien een betere keuze, dan kan je die elec gebruiken voor eender wat.

Maar kosten / baten, dat moet je dan voor jezelf uitmaken. Veel investeren voor weinig rendement... is een rare denkwijze om te besparen op elec
    Hey mario.

Ik werk op dit moment met een cv boiler gekoppeld aan mijn gasketel met een aquastaat die op 45 graden staat.
    De elektrische weerstand zou ik dan op 60 graden zetten.
    Bij een timer zou ik dan ook als er geen overschot op elektriciteit verwarmen.

Voorlopig nog geen Elektrische wagens aangezien wij beide bestelwagens hebben voor onze zaken.
    De reikwijdte bij bestelwagens is nog wel steeds aan de lage kant waardoor wij op dit moment niet kiezen voor Elektrische bestelwagens.

Ik heb toevallig eergisteren met een installateur van zonnepanelen en batterijen gesproken. Volgens hem werkt zo'n weerstand net goed omdat hij simpel is: hij warmt op tot de ingestelde waarde en begint gewoon opnieuw als je de spanning af en aan zet. Geen reset nodig, dus je kan er hard op schakelen.

Ik vond ondertussen ook dat de HomeWizard Energy Socket zelf een zonnetaak heeft die schakelt op je injectie. Dat lijkt me het eerste om na te kijken aangezien je die P1 meter al hebt. Misschien kan je die tussen je boiler en stopcontact steken om je schakeling mee te doen?
    Hey Koen.

Die zonetaak had ik gemist.
    Is inderdaad exact wat ik nodig heb.
    Dikke merci hiervoor.

Heb jij dan zo'n groot gasverbruik? Misschien je boiler weg doen en op doorstroming werken?
    Met een gezin van 4 hebben we deze maand 14m³ gas verbruikt... De energiekost is 10 euro... Wat denk je ermee te verdienen?

Hey Koen.

Die zonetaak had ik gemist.
    Is inderdaad exact wat ik nodig heb.
    Dikke merci hiervoor.
    Wij gaan het via een shelly plug doen of een gestuurd stopcontact denk ik die dan via homeassistant en de KNX en EMS installatie gestuurd wordt. maar omdat jij al met homewizard zit, is het een nobrainer.

Hoe groot is die boiler? Of welk vermogen weerstand erin

Ik gebruik hier gewoon homewizzard stopcontact voor

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Terug
Bovenaan