• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Slijpen van gewapend beton.

Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Met welk gereedschap slijpt men best gewapend beton?

De bedoeling is een aantal gewapende betonbalken in te korten (voorgespannen Rectorbalken).

Ik googlede reeds naar diamantslijpschijven.

Wie kan iets aanbevelen, waarvoor dank?
 
Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
159
Waarderingsscore
0
Punten
0
inderdaad, doorslijpen met een degelijke gesegmenteerd diamantschijf, gschikt voor gewapend beton.

Dit vind je in alle winkels van bouwmaterialen, gereedschappen of DHZ. Koop wel een redelijk degelijke schijf (+/- 70 € dacht ik), niet zo iets van 10 €
 
Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor uw reactie, maar ik hoopte op meer specifiekere aanbeveling.

Ik kocht ooit een diamantschijf voor steen, dat ging goed om losse baksteen te slijpen, maar het werkte niet op een gemetste muur. Na een meter stond er geen diamant meer op.

Ik wil goed gereedschap, maar kan de reclame niet vertrouwen.

Groeten en dank.
 
Lid geworden
19 mrt 2010
Berichten
481
Waarderingsscore
1
Punten
18
koop u zo een diamantsschijf van goeie kwaliteit, geen van 10 euro maar 70 euro. hier zit meer diamant op.
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
prodiaxo.com



Afhankelijk van de specifieke doorslijptoepassing, een modelleke of 3-4 ... Ik heb hier de Power N schijf gebruikt om wat stukjes uit betonbalken te halen (bij afbraak). Gaat er als boter door; goedkoper diamantschijfke (van Bosch) vloog na 3 mins in stukken vaneen (!). Inderdaad duur, reken tussen 70 en 120 euro per schijf van 125mm, je zal waarschijnlijk eentje van 230mm zoeken = nog prijziger.



Die hingen hier alleszins in het Bouwpunt, mocht je verkoopplaats zoeken.
 
Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn regio 2840 Rumst Mechelsesteenweg
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Je moet gewoon een diamantschijf kopen geschikt voor beton.



Technische uitleg: beton is niet abrasief, daardoor moet het bindmiddel minder hard zijn. Hierdoor lost hij het diamant als het bot is. Gebruik je dezelfde schijf in abrasief (schruend: metselwerk onder meer) materiaal, dan laat hij het diamant los voor het zijn scherpte verloren heeft.



Dus het voorbeeld van hierboven: gemetse muur en een losse baksteen = allebei abrasief = geen verschil in standtijd. Zal wel een goedkopere schijf zijn geweest, of een schijf voor beton.
 
Lid geworden
18 feb 2007
Berichten
656
Waarderingsscore
1
Punten
0
Met welk gereedschap slijpt men best gewapend beton?

De bedoeling is een aantal gewapende betonbalken in te korten (voorgespannen Rectorbalken).



??????



Voorgespannen betonbalken mogen niet ingekort worden, anders verliest hij de draagkracht. Ik denk dat geld ook voor draagbalken van Rector. Om de voorspanning te houden,komt aan de uiteinden de draad uit en deze moet in de beton ingegoten worden, daardoor word de spanning gehouden. Als je de balken goed bekijkt, is deze licht naar boven gebogen, de voorspanning.
 
Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aan Wini, ik wist niet dat de Rectorbalken op maat gegoten werden, wat dan goed nieuws is.

Het betreft hier het nadenken over wat er kan gebeuren bij het leggen, ik wil goed voorbereid zijn.

Groeten en dank.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan