• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Sleutel binnendeur kwijt - hoe openen

Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
561
Waarderingsscore
1
Punten
0
Met de werkmannen die momenteel in ons huis rondlopen, wens ik toch nog wat privacy en heb ik de deur van de slaapkamer op slot gedaan en de sleutel meegenomen naar het werk.
Blijkbaar ben ik erin geslaagd om de sleutel te verliezen :mrgreen:
Het gaat om een oud slot in houten binnendeur, waar een "dikke" sleutel op past.

Iemand enig idee of ervaring hoe ik het slot kan openen zonder de deuren zelf te bschadigen?
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
De muur ernaast uitbreken? :mrgreen:



Ik heb vroeger nog zo'n sleutel bijgewerkt om op de deuren van alle koten in het gebouw te passen (kwestie van enen een loer te draaien), maar als ge genen originelen hebt....



proberen met een gebogen stevige ijzerdraad of slotenmaker laten komen?
 
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
988
Waarderingsscore
1
Punten
16
Nen ijzerdraad ,een winkelhaak aanplooien van ± 1 cm.
 
Lid geworden
31 aug 2010
Berichten
168
Waarderingsscore
0
Punten
0
Normaal gezien krijg je echt oude sloten open met verschillende sleutels. Veel variatie was er vroeger nog niet. Dus op zoek naar enkele andere oude sleutels en een paar modelletjes proberen!
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
en je wilt vanavond slapen in je bed?

slotenmaker bellen, die zal max 30sec werk hebben
 
Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
561
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bedankt voor jullie supersnelle antwoorden.



Ik zal vanavond eens proberen met een ijzerdraad. Voor de andere sleutels zal ik eveen mogen zoeken: we hebben die destijds met de toen nog kleine kinderen weggenomen om "buitensluitongelukjes" te voorkomen 8)



En anders wordt dat morgen een bezoekje aan de ijzerwinkel met de vriendelijke vraag om daar enkele modellekes te mogen uitlenen (of hopen dat ze een soort van loper verkopen...).



Gelukkig zijn de kinderen niet thuis zodat dat we vannacht in hun bedden kunnen slapen.
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dicht bij 't water, waar is dat? Misschien dat er ene van het forum u wel kan depaneren met wat oude sleutels.
 
Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
561
Waarderingsscore
1
Punten
0
paso wrote:
Dicht bij 't water, waar is dat? Misschien dat er ene van het forum u wel kan depaneren met wat oude sleutels.



Aan de andere kant van de Schelde, bij een nog véél groter wateroppervlak(de noordzee)



Paso, bedankt om mee te denken, maar ik moet morgen toch naar de ijzerwinkel voor nog een dubbel van een andere sleutel.
 
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je neemt een ijzerdraad van een ijzeren kapstok; plooi deze 90° dat deze 1cm uitsteekt. In no time gaat uw deurken open. Kijk goed door het sleutelgat dat je wel in het slot zit en niet in het hout aan het krabben zijt ;-)
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
moeten nogal straffe dingen in de slaapkamer aanwezig zijn :mrgreen:



zijn sommigen niet een beetje paranoia op dat vlak, trouwens iemand met echt slechte bedoeling, wel dan gaat zo'n oude deur niet veel helpen.



Voordeel is wel dat je eens in een "ander" bed slaapt :lol:
 
Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
561
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ja, gans mijne collectie zweepjes.... Bij deze: als het oude huis verkocht wordt zal ik het hier laten weten, dan mogen jullie allemaal eens komen zien naar die collectie.



Jullie hebben gelijk als ze echt binnen willen zijn, zullen ze wel binnen raken.

Misschien vertelt het deur op slot doen inderdaad wel meer over mij; ik ben nogal een nieuwsgierig aagje :oops:



PS: dat jullie veronderstellen dat er mijn slaapkamer straffe dingen liggen, vertelt mischien ook meer over jullie dan over mij. :wink:
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.326
Punten
113
Oude sleutel zoeken die lijkt op de jouwe, indien hij niet past:

- het middenste pinnetje wegvijlen,

- links en rechts van de pinnen bijvijlen tot je een stuk ongeveer een 1mm hebt.

Is één van de moglijkheden en anders uw deur inschoppen :mrgreen:
 
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
1.027
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu wat laat maar:

aan een van de werkmannen die daar rondlopen vragen om de deur te openen, die zullen wel weten hoe dat moet ;-)
 
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
615
Waarderingsscore
1
Punten
0
Als scharnieren zijn met ' stiften ' die der uithalen
 
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
2.191
Waarderingsscore
1
Punten
0
benki wrote:
Als scharnieren zijn met ' stiften ' die der uithalen



scharnieren zitten bij een slaapkamer deur meestal aan de binnenzijde.

Best gewoon aan die mannen vragen, dat is helemaal ni moeilijk voor hun....Die doen dat normaal gezien vaker bij gesloten deuren, altijd interessant om te kijken wat er te verbergen is :mrgreen:
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
en?

is het gelukt?



Ik had ook ooit dergelijk probleem, stukje van sleutel gebroken en daardoor kreeg ik de binnendeur ook niet meer open.

Slotenmaker zei aan de telefoon dat het 50€ zou kosten. Uiteindelijk heeft die er 3u aan bezig geweest. Die mens had een collectie van 100-en sleutels bij. Op de duur was hij radeloos, hij stelde voor het glas in die deur te breken :shock: of het slot uit te breken :shock:

Uiteraard wou ik dat allemaal niet, want dan kon ik een nieuwe deur steken. Uiteindelijk heeft hij tussen deurkruk en slot op een bepaalde plaats geboord waardoor het slot stuksprong en de deur weer open kon. Ik heb uiteindelijk slechts 50€ betaald voor zijn 3u 'werk' :roll: maar enkel omdat we dat voordien hadden afgesproken
 
Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
561
Waarderingsscore
1
Punten
0
We zijn uiteindelijk terug binnengeraakt, maar dat pas de zaterdag. Het slot van de slaapkamer van de kinderen is gelijkaardig. Dit eruitgehaald en dan met dit slot naar de sleutelmaker gereden. Van dit slot waren er 24 sleutels. Die 24 sleutels hebben we dan meegekregen en ja de juiste zat er tussen! Ik moet wel zeggen dat het om een eenvoudig slot ging. Bedankt om mee de mogelijke oplossingen te bedenken!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan