• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Slag onderkant raam bij alu dorpel

BDWM

Actief Lid
Lid geworden
14 aug 2020
Berichten
273
Waarderingsscore
63
Punten
28
Iemand een idee hoeveel lager de snelbouw moet tov de gevelsteen als er nog een alu dorpel op de gevelsteen komt? Alu dorpel komt samen met het raam.

Wegens bouwverlof kan ik ramen fabrikant niet bereiken. En wil graag verder.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Ik heb de Snelbouw 1 steen te laag gelaten en als ik alle details had op exacte hoogte gemetst met een vol betonblokjes voor goede verankering.
 

Hurmie

Zeer Actief lid
Forumleiding
Lid geworden
14 apr 2010
Berichten
599
Waarderingsscore
243
Punten
43
De binnenmuur mag bij een alu dorpel op dezelfde hoogte zitten als de gevelsteen.
 

huisadvies

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2021
Berichten
380
Waarderingsscore
273
Punten
63
hoe wordt de koudebrug onderaan het raam opgelost ?

misschien is nu nog niets voorzien, dan zou ik toch de snelbouw iets lager laten om (zelf) die koudebrug op te lossen.
perinsul / purenit / kurk / ...

is een belangrijk punt, oorzaak van veel problemen achteraf.
volgende week is het bouwverlof gedaan, nog effi wachten ??
 

BDWM

Actief Lid
Lid geworden
14 aug 2020
Berichten
273
Waarderingsscore
63
Punten
28
hoe wordt de koudebrug onderaan het raam opgelost ?

misschien is nu nog niets voorzien, dan zou ik toch de snelbouw iets lager laten om (zelf) die koudebrug op te lossen.
perinsul / purenit / kurk / ...

is een belangrijk punt, oorzaak van veel problemen achteraf.
volgende week is het bouwverlof gedaan, nog effi wachten ??
Ik snap de koudebrug waarvan je speekt niet. Onder het raam zit toch de muur isolatie? En raam profiel zelf is toch geen koudebrug? En die alu dorpel komt toch niet tot tegen de snelbouw? Of heb ik het ergens mis?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan