• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Silicoonkit of voegen in betegelde douche ?

Buildyo

Lid
Lid geworden
25 jan 2022
Waarderingsscore
18
Punten
18
Mijn badkamer is net betegeld geweest. Er moet nog gevoegd worden. Tussen de vloer en de wand is er op bepaalde plaatsen een redelijk grote voegruimte. Mijn vloerder stelde voor om deze ook op te voegen ipv af te kitten. Hij zei me dat ik hiermee geen lekken ga krijgen normaal gezien.

Mijn vraag is dus welke optie de beste is om ervoor te zorgen dat ik geen waterlek krijg:
1) Opvoegen zoals vloerder zegt
2) afkitten met silicoon
3) opvoegen en erna nog eens afkitten.

1715542740453.png

boran

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 aug 2007
Waarderingsscore
268
Punten
83
Euh, ik hoop dat er iets qua kerdi mat of iets dergelijke daar achter zit? Want voegen zijn normaal niet waterdicht, en siliconen vertrouw ik ook niet 100% voor waterdichting.

Buildyo

Lid
Lid geworden
25 jan 2022
Waarderingsscore
18
Punten
18
Dank voor je reactie @boran er is een kerdi doek achter de wand geplaatst. Nu wil ik weten of ik best laat voegen of afkitten of gewoon beide doen waar vloer en wand elkaar tegenkomen..

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan