• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Silicone volledig verwijderen?

Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hey,

wij hebben in onze douche een stuk silicone die gescheurd is, in de hoek. nu vraag ik me af, moet je hiervoor alle silicone verwijderen of bestaat de mogelijkheid maar een deel opnieuw te doen, bv enkel de horizontale voegen? of gaat dit lekken geven?

thanks!
 

Bijlagen

  • PXL_20211116_045221380.jpg
    PXL_20211116_045221380.jpg
    46,4 KB · Weergaven: 49

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Hoe oud is de huidige silicone?
 
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hey Tom,

Bedankt om te antwoorden! Nog maar een 3tal jaar. De muur van de douche is herdaan en ik gok dat die zich nog wat gezet heeft .
Maar dus wel vrij recente silicone!
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Dan zou ik toch voor de korte pijn gaan en alles herdoen. Dan ben je ineens jaren gerust!
 
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ah heb je daar goeie ervaringen mee? Je komt er nog zo'n tegen maar ben altijd wat twijfelachtig over zulke 'gadgets' :)
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
Ah heb je daar goeie ervaringen mee? Je komt er nog zo'n tegen maar ben altijd wat twijfelachtig over zulke 'gadgets' :)
veel gebruikt ja, je beschadigd er niks meer hé.
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Krabber van bgcw en je kan ook spul kopen om de siliconen los te weken, werkt ook zeer goed.
 
Lid geworden
5 jan 2022
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Om silicone los te weken gebruik en je een naar goedje, dat goedje zorgt er ook voor dat de nieuwe kitvoeg ook niet uithard.
Beter niet gebruiken dus.
Snij de oude silicone langs de hechtvlakken in met een glasmes en snij de rest er uit met een Stanleymes. Is het residu niet brokkelig taai, flexibel en niet geïnfecteerd met schimmel, dan is het niet zo erg als er achter in de voeg nog wat residu zit, zolang de hechtvlakken maar schoon zijn. Gebruik tijdens het snijden wat isoprophanol, hierdoor is de kit wat eenvoudiger te snijden en maken de messen minder krassen op de tegels.
De isoprophanol zorgt er ook voor dat de hechtvlakken ontvet worden van zeep en huidvetten.
Gebruik een goede kwaliteit sanitair silicone met bij voorkeur een voorstrijk. Indien mogelijk een acetaat, deze zijn sterker in het sanitaire bereik dan de neutrale kitten. Maar op natuursteen en spiegels is het niet mogelijk om deze azijnzure kit in te zetten. Bij het verspuiten van de silicone dient de ondergrond absoluut stofvrij en droog te zijn. Spuit de voegen vol en zonder lucht op te sluiten.
Raak de hechtvlakken goed zodat bij het bevochten er geen sopwater tussen de kit en de hechtvlakken komt. Een gespoten kitvoeg dient er uit te zien als een lasnaad.
Afwerken kan met behulp van een neutraal afwasmiddel en mijn voorkeur gaat naar houten spatels.
Gebruik kitten met een duidelijke houdbaarheidsdatum.
 
Laatst bewerkt:
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan