• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Siemens Logo via smartphone

Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
137
Waarderingsscore
0
Punten
16
Nog maar is een vraag over de Siemens Logo.

Ik heb een siemens logo 8 met nog een paar uitgangen vrij. Nu zijn we bezig met tuinverlichting en de mogelijkheid om deze nog te koppelen aan de logo. 

Omdat we nogal over een redelijk lange tuin beschikken zou ik dit graag via de smartphone aansturen. Kan er mij iemand simpel uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Heb ik hiervoor een nieuwe module nodig of kan ik dit verwezelijken met de basismodule. 

Alle info is welkom.

 
 
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
137
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ja staat niet echt bij of je dit kan met de hoofdmodule of je een extra module nodig hebt. Weinig info van te vinden...
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Wat wil je juist gaan doen met die lampen ? 
 
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
137
Waarderingsscore
0
Punten
16
Mario_ zei:
Wat wil je juist gaan doen met die lampen ? 

 

Ik zou graag 3 lichtkringen kunnen aan en uit sturen in mijn tuin. Doordat we vaak op een 50M van het huis (van de logo) verwijderd zijn als we het licht willen aandoen in onze tuin.. en hier geen drukknoppen aanwezig zijn had ik dit graag gdn via de app van siemens. 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Ik zou kijken naar een systeem via wifi, zoals de HUE
 

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
hangt er een beetje vanaf hoe vlotjes je bent in IT en hoeveel je wil knutselen.

Hier draait ook mijn volledige omgeving op Siemens LOGO. waarom? duurzaam, betrouwbaar, betaalbaar.

Voor smartphone aansturingen hangt het er een beetje vanaf wat voor soort logo's je hebt:  van zodra je er eentje hebt met een ethernet aansluiting kan je beinnen knutselen.

Ik persoonlijk centraliseer als mijn (niet gestandariseerde dingen) zoals Siemens Logo, aliexpress lampekes, swembadsturing,...in Home assistant. dit kost je een raspberry pi van35 euro ofzo. eenmaal je die hebt kan je de inputs en outputs van je logo gaan sturen via "node red". het volstaat om je smartphone dan te laten connecteren op je home assistant. is het eenvoudig en "out of the box"? nee, neit echt.  is het leuk en uitdagend? jaaaaaaa!!!!!!!

  
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Dit weekend ook eens de Home Assistant bekijken. Tuya/Smart Life stopt met IFTTT ondersteuning op het einde van de maand.
 

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
Nu7s zei:
Dit weekend ook eens de Home Assistant bekijken. Tuya/Smart Life stopt met IFTTT ondersteuning op het einde van de maand.

mijn Hassio neemt vlotjes tuya binnen (gebruikt achterliggend MQTT dacht ik)

 
 
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
137
Waarderingsscore
0
Punten
16
ushkar zei:
hangt er een beetje vanaf hoe vlotjes je bent in IT en hoeveel je wil knutselen.

Hier draait ook mijn volledige omgeving op Siemens LOGO. waarom? duurzaam, betrouwbaar, betaalbaar.

Voor smartphone aansturingen hangt het er een beetje vanaf wat voor soort logo's je hebt:  van zodra je er eentje hebt met een ethernet aansluiting kan je beinnen knutselen.

Ik persoonlijk centraliseer als mijn (niet gestandariseerde dingen) zoals Siemens Logo, aliexpress lampekes, swembadsturing,...in Home assistant. dit kost je een raspberry pi van35 euro ofzo. eenmaal je die hebt kan je de inputs en outputs van je logo gaan sturen via "node red". het volstaat om je smartphone dan te laten connecteren op je home assistant. is het eenvoudig en "out of the box"? nee, neit echt.  is het leuk en uitdagend? jaaaaaaa!!!!!!!

  

 

Ziet er idd uit als een echt uitdaging! Alleen is dit op de moment nog chinees voor mij. Waarschijnlijk zijn er wel tutorials waar ik info uit kan krijgen? 
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
De Home assistant kun je ook overslaan, met een webserver op de RPI en een website kun je de RPI ook prima aansturen via het internet.

Daar zijn verschillende mogelijkheden voor en tientallen instructie filmpjes over te vinden.

Zomaar een voorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=wGahWkjettw
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
ushkar zei:
Nu7s zei:
Dit weekend ook eens de Home Assistant bekijken. Tuya/Smart Life stopt met IFTTT ondersteuning op het einde van de maand.

mijn Hassio neemt vlotjes tuya binnen (gebruikt achterliggend MQTT dacht ik)

Vandaag uitgetest en werkt allemaal prima, bedankt voor de tip! 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan