• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

She's mine !! All mine !!!

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Het is zover, compromis is getekend !

De ex-brandweerkazerne van Lebbeke !

Zocht altijd al iets speciaals, iets industrieels, iets met geschiedenis, iets anders dan de obligatoire "3 slaapkamers + koerken", iets groot, maar toch nog (heeeel) net te betalen, en dit is het geworden :

dsc02225.jpg


dsc02227.jpg


dsc02228.jpg


dsc02229.jpg




Gelegen aan de voet van de kerk, knal in het midden van het centrum van Lebbeke, mét "zicht op zee" ...

dsc02230.jpg




Zoals jullie zien is alles in prachtstaat ! :)

De muren zijn goed, voor de rest is het gebouw leeg (of wat er staat van valse wanden etc.. moet er toch uit).

Eerste werk zou eigenlijk het dak zijn. Hier heb ik al direct een vraagje : wat is het best : een geïsoleerd plat dak, of zo'n dak met gebogen metalen platen ? Welk is het goedkoopst in aanschaf/plaatsing ? Welk is het best qua isolatie ?

Volgend werkje is : vensters en gevelbekleding op het eerste verdiep. Na een kleine zoektocht op het forum blijkt dat Marnix een potentiële kandidaat is ? Heb ik nu gedroomd, of heb ik een goeie maand geleden op de radio horen afroepen dat wijzigingen aan de voorgevel (in dit geval sandwichpanelen op de eerste verdieping) zomaar zonder bouwvergunning mogen uitgevoerd worden ?

Dan heb ik nog een vraagje : is het verschil in vloerverwarming en gewone verwarming met radiatoren echt *zo* groot ? Als het huis deftig geîsoleerd is kan een verwarming met radiatoren ook niet - bij wijze van spreken - dag en nacht blijven branden ?
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
2 Jaar later, een antwoord op de vraag.

Heb nu al effe een digitale meter en mijn jaarlijks verbruik is 1021 kWh, ik heb dus GEEN verlies en die 35 kWh per dag zal aan de oude meter gelegen hebben.
Op de factuur echter maakt het geen h*l verschil. Nieuwe tussentijdse factuur is 2 Euro/maand hoger dan voorheen. Eender hoe, je bent dus altijd gep**pt. 't Volgende in die lijn zullen de electrische wagens worden...

Over wagens gesproken, de blauwe heeft het onderspit moeten delven :(
Ik kon het voor mezelf niet meer verantwoorden om jaarlijks 2400 Euro verkeersbelasting te betalen voor die paar 100 kms die ik ermee reed.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
kun je dan geen "terugbetaling" krijgen? Uiteindelijk heb je jaren betaald voor iets wat je niet verbruikt hebt...
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Eindelijk,
na 2 jaar kan ik tilt terug wat plagen met tekeningskes op mijn plannen van porsches met platte banden.
Welkom terug
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Thx!
Die lijdensweg ga ik niet starten (beginnen $$ te recupereren van de maffia).
Als je ziet wat ik maar verbruik, en hoeveel ik toch maar weer moet betalen aan allerhande taksen en toeslagen, is de les: verbruik. Verbruik zoveel je maar kan en wil. Overdag, 's nachts, eender wanneer. Je verbruikte kWh is peanuts ivm al de extraatjes die op je factuur staan qua transportkosten etc... Waarom zou je je nog inhouden?
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Thx!
Die lijdensweg ga ik niet starten (beginnen $$ te recupereren van de maffia).
Als je ziet wat ik maar verbruik, en hoeveel ik toch maar weer moet betalen aan allerhande taksen en toeslagen, is de les: verbruik. Verbruik zoveel je maar kan en wil. Overdag, 's nachts, eender wanneer. Je verbruikte kWh is peanuts ivm al de extraatjes die op je factuur staan qua transportkosten etc... Waarom zou je je nog inhouden?
idd. i know. Ik gebruik dat als ze mij bellen om over te schakelen naar een andere energieleverancier :). Jamaar... ik betaal 26cent per kWh, waarvan 5 of 6 cent energie is, en de rest tax... Hoe ga jij een aanzienlijk verschil maken tov je concurrent... En dan wordt het meestal stil :p
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan