• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

She's mine !! All mine !!!

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Het is zover, compromis is getekend !

De ex-brandweerkazerne van Lebbeke !

Zocht altijd al iets speciaals, iets industrieels, iets met geschiedenis, iets anders dan de obligatoire "3 slaapkamers + koerken", iets groot, maar toch nog (heeeel) net te betalen, en dit is het geworden :

dsc02225.jpg


dsc02227.jpg


dsc02228.jpg


dsc02229.jpg




Gelegen aan de voet van de kerk, knal in het midden van het centrum van Lebbeke, mét "zicht op zee" ...

dsc02230.jpg




Zoals jullie zien is alles in prachtstaat ! :)

De muren zijn goed, voor de rest is het gebouw leeg (of wat er staat van valse wanden etc.. moet er toch uit).

Eerste werk zou eigenlijk het dak zijn. Hier heb ik al direct een vraagje : wat is het best : een geïsoleerd plat dak, of zo'n dak met gebogen metalen platen ? Welk is het goedkoopst in aanschaf/plaatsing ? Welk is het best qua isolatie ?

Volgend werkje is : vensters en gevelbekleding op het eerste verdiep. Na een kleine zoektocht op het forum blijkt dat Marnix een potentiële kandidaat is ? Heb ik nu gedroomd, of heb ik een goeie maand geleden op de radio horen afroepen dat wijzigingen aan de voorgevel (in dit geval sandwichpanelen op de eerste verdieping) zomaar zonder bouwvergunning mogen uitgevoerd worden ?

Dan heb ik nog een vraagje : is het verschil in vloerverwarming en gewone verwarming met radiatoren echt *zo* groot ? Als het huis deftig geîsoleerd is kan een verwarming met radiatoren ook niet - bij wijze van spreken - dag en nacht blijven branden ?
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Welk was 'het andere' nu?
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Het andere hangt nog steeds aan een zijden draad, vandaar nog effe geen verdere info, maar laat ons zeggen dat onze kans om het te hebben van 50% naar 0.00001% gegaan is.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
En hupla...

untitled.jpg


Graag geen verwijzingen naar de exacte locatie *good*
 

Bijlagen

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    290,2 KB · Weergaven: 3

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Afsmijten en een fermette opzetten, toch ?
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Dat, of een Spaans pyramidedak erop ;)

De plannen? Nothing much. Beetje afwerking nog en er dan gaan in wonen zeker?
 

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Berichten
2.723
Waarderingsscore
1
Punten
0
Foto's van de garage willen we zien :).
(of zijn de P's gesneuveld in de budgetraming :-()
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Garage, garage...

Da's te min voor de P'kes hoor! Een "ontspanningsruimte" waar ze tussen de flipperkes en de pool zullen komen te staan klinkt veel beter :)

393017-6.jpg


Maw... ik heb spijtig genoeg geen foto's van de garage :( Moet nog een garagepoort bestellen ook (3.5m x 3.5m), ideeën en suggesties zijn dus welkom.

De P's en het al of niet blijven is de volgende door te hakken knoop. De 50 jahre Jubi verkopen zou ons redelijk wat speling geven, otoh, blijven die krellen blijkbaar hun waarde houden (en wie weet stijgen kortelings) sinds Porsche bekendmaakte dat ze -buiten de GT3- alleen nog kleinere Turbo geblazen motoren gaan uitleveren.

Gaat er dus weer zo'n "de 991's zijn de laatste *echte* 911's" idolatrie plaatsvinden of niet? Indien wel is zo'n 50-jaar model wel het model om te hebben en kan ik daar misschien binnen afzienbare tijd op incasseren ipv 'm nu rap rap te verkopen.
 

Bijlagen

  • 393017-6.jpg
    393017-6.jpg
    306,2 KB · Weergaven: 1

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
Lijkt op een handelspand met die burelen enzo,  en nog vrij recent gebouwd als je de foto van vanbuiten bekijkt....  infracstructuur om te wonen ook aanwezig ?    Is het ook openbaar of uit de hand ?

Ziet er wel properder onderhouden uit dan het piramidedak-huis.

Indien je het nog niet gekocht hebt,  succes met je aankoop..;*smile*
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Compromis is getekend dus we hebben het gekocht *preved*

Denk dat het 2010 of 2011 gezet geweest is. 1e verdieping is volledig leefruimte, het gelijkvloers is één van de redenen waarom het te koop stond en wij het betrekkelijk goedkoop kunnen kopen hebben: staan idd burelen in, maar dat mocht niet. Staat op plan als ontspanningsruimte en moet ook zo gebruikt worden.
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
294
Waarderingsscore
0
Punten
0
mooi gebouw en mooie ruimte, over die systeemplafond in de bureel heb ik juist moeten kotsen maar das mijn probleem. 

kazerne verkocht ? Als het zo is moet dat zeer doen.
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
294
Waarderingsscore
0
Punten
0
mooi gebouw en mooie ruimte, over die systeemplafond in de bureel heb ik juist moeten kotsen maar das mijn probleem. 

kazerne verkocht ? Als het zo is moet dat zeer doen.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Nee, nog niet verkocht (zie mijn signature (en niet vergeten sharen langs alle kanten ;) )). Zal idd zeer doen, maar ja, je kan niet alles hebben.

Net beslist van toch ook maar de Jubi op te offeren. Liever effe tanden bijten ipv misschien te moeten sukkelen. Toen ik de kazerne kocht zijn de toenmalige Boxster en de jet-ski's ook gesneuveld. Prioriteiten..., en een huis staat bij mij nog steeds hoger aangeschreven.

Misschien ga ik er wat licht over hoor. Ik ga nog dikwijls aan de Jubi en de kazerne denken. Otoh, is't maar nen auto en wat bakstenen. Daarbij, ik heb van zoveel spijt! *biggrin*

Die systeemplafond is idd niet je van het. Otoh laat dit plaats om eens veranderingen te doen in 't decor. Paar flipperkasten in 't midden van de ruimte? No problemo, een paal zetten met wat stopcontacten ét voila... Ergens een extra lichtpunt of stopcontact nodig voor een neon oid? Kabeltje is snel bijgetrokken. Als 't plafond moest "gegyprocced" zijn is dat allemaal niet mogelijk. 't Zal een gameroom/garage worden hé? 't Is niet de woonkamer *blush* ;)
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
294
Waarderingsscore
0
Punten
0
allez vooruit, tis goed dat je zo denkt, een huis is nog altijd meer waard dan een wagen zelfs een p. Trouwens je hebt altijd je 64 nog! Of doe je die ook weg ?  En bekijk het positief, vanaf de jubi verkocht is kan je zelf verwennen met een nieuwe vw T6 bangbus .... *new_russian*
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
294
Waarderingsscore
0
Punten
0
verklaring new_russian > tjiens, blijkbaar werken alle smileys nog niet op het forum.
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Oorspronkelijk bericht geplaatst door tilt!

Net beslist van toch ook maar de Jubi op te offeren. Liever effe tanden bijten ipv misschien te moeten sukkelen. Toen ik de kazerne kocht zijn de toenmalige Boxster en de jet-ski's ook gesneuveld. Prioriteiten..., en een huis staat bij mij nog steeds hoger aangeschreven.

Indien het enigszins kan, zou ik dat niet doen.   volgens mij ga je er nogal vlug spijt van hebben.   En hoe groot is de kans dat je later een dergelijke auto opnieuw kunt kopen ?

 

 

Owja: meer pics. :)
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Stoffels kan gedachten lezen *blush*

De mogelijke aankoop van een T6 zit er wel degelijk voor een deel tussen, alhoewel ik ondertussen wel een beetje gedegouteerd ben van VW én hun verkopers. Lang verhaal kort: beginnen kijken naar een T5, prijs laten opmaken, bijna van mijne sus gedraaid, thuisgekomen de configurator nog eens opgestart en eens krak dezelfde T5 uitgerekend die ik in Mei 2013 besteld had. Die was (anderhalf jaar later) zo maar even 4000 Euro duurder geworden! Zelfs met hun "interessante" autosalonkorting aan af waar ze zoveel reclame mee maken. Kijk, dan stopt het voor mij. Ui protest bij Opel gaan zien voor een New Vivaro. Heel mijn leven met Opel gereden, altijd tevreden van geweest en de New Vivaro is -voor dezelfde config- zo maar even 6000 Euro goedkoper.

Maar hij heeft "het" niet.

2 Verschillende verkopers van VW de vraag gesteld hoe het kwam dat een model dat bijna vervangen wordt toch zo hard opgeslagen is en van de eerste geen antwoord en van de tweede een "tja" antwoord gekregen.

Dan beginnen koekeloeren in de 2e-handse, wat rondsurfen op 't net en blijkbaar zou in maart of mei reeds de nieuwe T6 al uitkomen. Dus wachten we daar maar even op hé? Wel eerst de kazerne en/of de Jubi verkopen. Je kan niet alles hebben.

Nochtans, zo nen T5 "25 Edition"... It floats my boat *dirol*

vw-t5-t6-sondermodell-edition-25-5405275523332816002.jpg


Otoh... Als ik dan zo eentje zie heb ik daar weer goesting in:

img_3806.jpg


En zo blijven we bezig hé ;) Maar nu eerst focussen op 't huisje. De 964 blijft btw, die gaat één dezer binnen voor een cosmetische ingreep. Voorkant wordt herspoten, RS-bumper erop achteraan en waarschijnlijk een ducktail ook. Als we dan op ons effen zitten nog ne keer ander zjantjes en hij is af.

Meer pics... Ik heb er momenteel alleen van die "ontspanningsruimte" vrees ik, of wacht nee.

untitled_0.jpg


Hier zie je dus nog wat er bvb nog moet aan gebeuren van afwerking. Dat "gat" in de gevel aan de rechterkant is voorzien om een rolluik te hangen en dient om de kussens en stuff makkelijk in weg te steken. Eén van de details dat me liet denken van "Dit moeten we hebben". Simpel, doch geniaal.

Oja, een zitmaaier dringt zich op :)

 
 

Bijlagen

  • vw-t5-t6-sondermodell-edition-25-5405275523332816002.jpg
    vw-t5-t6-sondermodell-edition-25-5405275523332816002.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3806.jpg
    IMG_3806.jpg
    630,7 KB · Weergaven: 1
  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    431,8 KB · Weergaven: 2

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Woensdag het huis van TOTMBO online gezet, de eerste kijkers pas zondag laten komen omdat we eerst nog één en ander wilden afwerken, 4 bezoeken waren gepland en het eerste koppel dat kwam kijken heeft het direct gekocht! *new_russian*

Ik wil dat ook!

Vandaar: prijsverlaging! Tegelijkertijd ook een beetje Porsche in de prijs verwerkt die dus nu op 349.911 Euro staat *good*

Alle info op www.dogleg.be en vergeet niet te sharen, en nog meer te sharen *give_rose*

dsc00386a.jpg


Ons nieuw "spel" otoh wordt in principe eind Mei, begin Juni geschreven...
 

Bijlagen

  • DSC00386a.jpg
    DSC00386a.jpg
    166,2 KB · Weergaven: 3

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
1.911
Waarderingsscore
0
Punten
36
Moh!

Ik wist van NIKS! (Dat krijg je natuurlijk als het forum stuk gaat en je je FB opgezegd hebt...)
Een hele, hele dikke proficiat met de aankoop, tilt! Ik ben zeker dat jij en V. er weer iets super van gaan maken.
En die auto's... tja, het zijn tenslotte maar auto's eh. Mooie, maar toch gewoon, "auto's". In elke straat vind je er wel een paar.

Net zoals huizen, nu ik erover denk. *biggrin*
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan